Grupa IMS z 12 mln zł zysku na marketingu sensorycznym w sklepach

Wybrane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy IMS bez spółek projektu Closer Music:

Grupa IMS (GPW: IMS), działa na rynku marketingu sensorycznego. Opublikowała wstępne, szacunkowe rezultaty za rok 2024. Potwierdzają one umacnianie pozycji rynkowej i długoterminowy trend rozwoju bazy obsługiwanych lokalizacji abonamentowych.
Marża netto przekroczyła 19%
Skonsolidowany zysk operacyjny z wyłączeniem startupowego projektu Closer Music wzrósł szacunkowo o 42% wobec rezultatu roku 2023, do 16,5 mln zł, a analogiczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej był szacunkowo wyższy aż o 64% rok do roku (12,3 mln zł). Wyraźnie wzrosły też poziomy rentowności, dzięki czemu marża EBITDA zbliżyła się do 34% (+6 pkt. proc.), a marża netto przekroczyła 19% (+7 pkt. proc.).
- Pozyskaliśmy w roku 2024 blisko 3 tys. nowych lokalizacji abonamentowych, głównie w segmencie premium. Dbaliśmy również o dyscyplinę kosztową. Zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii i mamy ambicje osiągać kolejne rekordy - komentuje Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A. - Patrząc na zeszły rok, czujemy niedosyt w segmencie usług reklamowych, choć już druga połowa zeszłego roku była wyraźnie lepsza, a pozytywne trendy w tym obszarze obserwujemy również w bieżącym roku – dodaje.
Czym zajmuje się Grupa IMS
Grupa IMS specjalizuje się w usługach marketingu sensorycznego. Działa od roku 2000 w segmencie mediów i nowoczesnych technologii, wykorzystując techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i budowanie pozytywnej atmosfery w miejscu sprzedaży. Grupa IMS dostarcza usługi marketingu sensorycznego - audiomarketing, aromamarketing, Digital Signage, reklama w In-Store Media (in-store radio, in-store tv). Są to biznesy o charakterze „value”.
Closer Music
Z kolei od 2019 roku Grupa IMS rozwija globalny projekt Closer Music o charakterze „growth”, który polega na tworzeniu bazy utworów muzycznych i efektów dźwiękowych z pełnymi prawami autorskimi oraz ich monetyzacji na wielu polach, w tym poprzez własną platformę abonamentową closermusic.com, skierowaną m.in. do 200 mln kreatorów kontentu.
Akcje Grupy IMS są notowane na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka w ostatnich 12. latach rokrocznie wypłacała dywidendę. Zaliczka dywidendy za rok 2024 została wypłacona w grudniu.
Założyciel Answear.com zainwestował 1 mln dolarów w Closer Music
Krzysztof Bajołek, założyciel marek takich jak House, Mohito oraz Answear.com zainwestował w polską spółkę Closer Music, która produkuje wysokiej jakości własne bazy muzyczne.