esg
zobacz inne tematyESG. Zielone raportowanie
W cyklu trzech artykułów chcemy przybliżyć czytelnikom ideę raportowania ESG, które staje się jednym z największych wyzwań biznesu. Na początek na warsztat bierzemy pierwszą literkę skrótu, czyli E (Environmental) symbolizującą czynniki środowiskowe.
Magdalena Zmitrowicz: "Kobiety muszą się nauczyć wspierać siebie nawzajem" [WYWIAD]
We współczesnym biznesie nie ma miejsca na one man show, sukces buduje się przez zaufanie i współpracę – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw.
Kryzys energetyczny nie zmienia podejścia funduszy? Połowa firm chce dekarbonizować portfele
Ponad 40 proc. ankietowanych funduszy private equity z Europy Środkowej planuje w przyszłości rozwój swoich działań w zakresie dekarbonizacji portfeli - wynika z najnowszego raportu firmy Deloitte.
7 sposobów skutecznej komunikacji ESG
Bez właściwej polityki ESG nie da się już właściwie robić biznesu. Ale kluczowe znaczenie ma też właściwa, przejrzysta i szczera komunikacja tej polityki. Przedstawiamy siedem sposobów, jak osiągnąć w tej dziedzinie sukces.
Pomaluj mój świat na zielono. Jak stać się zieloną firmą i uniknąć greenwashingu?
Wszyscy chcą dziś być ekologiczni. Także firmy, które nieraz idą na łatwiznę i stosują strategię ekościemy. Ale uwaga! Pozorowanie działań na rzecz środowiska może być łatwo zdemaskowane. A to oznacza dotkliwe straty – i to nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe.
Taka franczyza to „żabkość”
Jednym z elementów strategii ESG jest pozytywny wpływ na otoczenie i lokalne społeczności. Żabka Polska robi to skutecznie m.in. przez wspieranie małej i średniej przedsiębiorczości, która jest fundamentem polskiej gospodarki.
Jak połączyć chęć, obowiązek i przyjemność w budowanie marki godnej zaufania?
Zaufanie kojarzy się z bliskością, a tej nie ma bez zrozumienia i zaangażowania. Oto krótki przewodnik po tym, jak połączyć chęć, obowiązek i przyjemność w budowaniu marki godnej zaufania.
Jak wsiąść do pociągu zwanego ESG?
ESG to dziś dla nowoczesnej firmy pozycja obowiązkowa. Szefowie koncernów, ale i małych firm, które chcą się liczyć na rynku, muszą się kierować tymi zasadami na co dzień. Od tego m.in. zależy budowanie marki w oczach inwestorów i klientów.
ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych
Ostatnie tygodnie zweryfikowały to, które firmy w Polsce tylko mówiły o społecznej odpowiedzialności biznesu, a które rzeczywiście podjęły realne działania. Czynniki pozafinansowe - ESG będą istotne także z punktu widzenia wdrożenia nowych regulacji – mówili paneliści debaty zorganizowanej podczas XIV. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
Zielone strony biznesu. ESG, czyli warto być przyzwoitym
O wyzwaniach, jakie przed biznesem stawia coraz szerszy wymóg raportowania ESG, mówią Magdalena Obłoza i Oskar Kulik, eksperci ds. CSR i zrównoważonych finansów Banku BNP Paribas.
Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!
Już niedługo nie tylko giełdowe spółki będą musiały wykazać, że działają w zrównoważony sposób, dbając o środowisko czy społeczność lokalną. Tajemniczy wciąż dla wielu skrót „ESG” oznacza, że tysiące przedsiębiorców będzie musiało spełnić dodatkowe wymagania. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Achramowicz: "Problem sankcji dotyczy w zasadzie nas wszystkich, skala wyzwań jest ogromna" [WYWIAD]
Rosyjska agresja na Ukrainę wywołała katastrofę humanitarną i perturbacje biznesowe, ale też zmobilizowała do działania na rzecz przyszłości – przekonuje prawniczka Weronika Achramowicz.
Mnożenie przez zero może się opłacać
Głośno mówi się na świecie o potrzebie wdrożenia rozwiązań prowadzących do gospodarki zeroemisyjnej. Coraz ważniejszy w tej dyskusji staje się głos branży nieruchomości. Dlaczego? Bo aż 40 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z tego sektora.
Wśród przedsiębiorców rośnie zainteresowanie elektrykami
Co czwarta firma z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższego roku kupi przynajmniej jeden samochód. Przedsiębiorcy zdecydowanie częściej wybiorą nowe modele niż używane, choć popularność tych drugich z roku na rok idzie w górę. Znacznie wzrośnie zainteresowanie napędem elektrycznym i hybrydowym – wynika z drugiej edycji badania „Portfele Polaków pod lupą”.
ESG wciąż nie kusi polskich firm
Jedynie 11 proc. polskich firm IT podchodzi strategicznie do kwestii ESG (z ang. E-Environmental, S-Social, G-Governance), podczas gdy około 45 proc. nie wdrożyło żadnych działań wynikających bezpośrednio z chęci wywołania pozytywnej zmiany społecznej.
Rola kryteriów ESG w budowaniu wartości firmy. Wywiad z Mario Zamarripą, ERGO Hestia
- Wskaźniki ESG są częścią "nowej rzeczywistości". Nawet jeśli niektóre firmy na razie nie muszą ich raportować, nie oznacza to, że nie muszą się do nich stosować - mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w ERGO Hestia.
GPW wspiera emitentów w raportowaniu ESG
Giełda Papierów Wartościowych we współpracy z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju opublikowała „Wytyczne do raportowania ESG. Przewodnik dla spółek notowanych na GPW”. Ten dokument ma wesprzeć emitentów w procesie raportowania danych niefinansowych zgodnych z oczekiwaniami inwestorów. GPW jest jedną z 56 giełd na świecie, które opublikowały przewodniki o raportowaniu czynników ESG.
Inwestycje w ESG. Nowa fala w polskim biznesie?
Inwestowanie w ESG, czyli environment, social, governance, to niezbędny element w strategii przedsiębiorstwa - przekonuje prof. dr hab. Marta Postuła, kierownik katedry na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości. Niebawem jeszcze mocniej przybierze na sile.