Envirly partnerem technologicznym 4F w zakresie mierzenia śladu węglowego i ESG

Envirly partnerem 4F
Envirly partnerem 4F / Fot. materiały prasowe
Marka 4F nawiązała współpracę z Envirly – polskim startupem technologicznym specjalizującym się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania śladem węglowym.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Od przyszłego roku w całej Unii Europejskiej stopniowo wprowadzana będzie Dyrektywa CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), która nakłada obowiązek raportowania zrównoważonego rozwoju, w tym między innymi śladu węglowego. Współpraca z Envirly pozwoli OTCF S.A. (właścicielowi marki 4F) na kompleksowe zarządzanie wpływem na środowisko, raportowanie kwestii ESG oraz poziomu emisji śladu węglowego organizacji, tak aby ułatwić proces adaptacji do nowych regulacji i estymację śladu węglowego w całym łańcuchu wartości.

Cieszymy się, że Envirly może wspomóc OTCF S.A. w podążaniu w kierunku zrównoważonego rozwoju – komentuje Mateusz Masiak, Prezes Envirly

Szczególnie ważną kwestią dla marki będzie pomoc w agregacji danych z ponad 520 prowadzonych sklepów oraz globalnego łańcucha dostaw. Umożliwi to opracowany przez Envirly system, który ma wesprzeć firmę w monitorowaniu wskaźników zrównoważonego rozwoju oraz analizować dane z całego łańcucha produkcji, w tym dostawców i szwalni.

- Obliczenie śladu węglowego to pierwszy krok w procesie transformacji firmy w kierunku dekarbonizacji, w myśl zasady „nie możesz zarządzać tym, czego nie możesz zmierzyć”. Liczenie śladu węglowego stanowi konieczny punkt wyjścia do określenia strategii oraz obszarów interwencji, a dalej do konkretnych działań. Można powiedzieć, że proces rozpoczyna się kompleksowym przeglądem firmy. Niezbędne są wówczas dane z różnych sektorów, z całego łańcucha dostaw. Pozyskanie niektórych z nich jest prawdziwym wyzwaniem. Metodyka liczenia śladu węglowego zaproponowana przez naszego partnera w projekcie – Envirly – bierze dokładnie pod uwagę wyzwania, z jakimi boryka się nasza branża, i proponuje odpowiednie, dedykowane i elastyczne narzędzia – wskazuje Wojciech Wieroński, Członek Zarządu OTCF S.A., Członek Zarządu OTCF SA, właściciela marki 4F i Fundacji 4F Pomaga.

ZOBACZ RÓWNIEŻ