Moja firma

Raport: Finansowanie dla firm. Jak działają aniołowie biznesu?

Raport: Finansowanie dla firm. Jak działają aniołowie biznesu?

Leasing, faktoring czy kredyt to dość standardowe, znane od lat źródła finansowania biznesu. Wesprzeć nas mogą też aniołowie biznesu czy fundusze venture capital. A także zwykli zjadacze chleba, którzy inwestują poprzez platformy crowdfundingowe.

Grzegorz Kubera 23.04.2021

Zdrowo i bezgotówkowo. Płatności bezgotówkowe ratują biznes [DEBATA MY COMPANY POLSKA]

Zdrowo i bezgotówkowo. Płatności bezgotówkowe ratują biznes [DEBATA MY COMPANY POLSKA]

Pandemia wstrząsnęła polskim biznesem i mocno przyczyniła się do rozwoju płatności bezgotówkowych. Wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia. Instytucje mają nowe pomysły, jak upowszechnić nowe narzędzia płatnicze w sklepach i punktach usługowych – wynika z debaty ekspertów zorganizowanej przez „My Company Polska”.

Cezary Szczepański 20.04.2021
Raport: Finansowanie dla firm. Kupić czy wziąć w leasing?

Raport: Finansowanie dla firm. Kupić czy wziąć w leasing?

Samochody, maszyny rolnicze i budowlane, sprzęt biurowy, a nawet rowery. Leasing cieszy się sporą popularnością wśród polskich firm. W porównaniu z innymi źródłami finansowania jest tani i daje korzyści podatkowe. Kupić czy wziąć w leasing?

Jak wzbogać się na wzroście inflacji lub samej jego groźbie

Jak wzbogać się na wzroście inflacji lub samej jego groźbie

Po latach spokoju ryzyko przyspieszenia wzrostu cen znów staje się przedmiotem zażartych dyskusji ekonomistów. Głośnej na tyle, że jej echa dotarły na rynki finansowe – od sierpnia 2020 r. rośnie rentowność obligacji USA. W ślad za tym pojawiła się też szansa na nieprzeciętne zyski, znacznie przewyższające tempo wzrostu cen w gospodarce.

Raport e-commerce. Jak wygrać wyścig o klienta

Raport e-commerce. Jak wygrać wyścig o klienta

Sektor e-commerce to największy beneficjent rewolucji gospodarczej w czasie pandemii. Nic dziwnego, że walka na tym rynku jest coraz ostrzejsza. Już niebawem pierwsze firmy zaczną odpadać z wyścigu.

Raport e-commerce. Dotrzyj efektywnie do konsumenta

Raport e-commerce. Dotrzyj efektywnie do konsumenta

Przychody ze sprzedaży to nie jest najważniejszy wskaźnik, na jaki powinni patrzyć sprzedający w internecie. Koszt dotarcia do klienta, poziom lojalności… Znajomość dokładnych danych procentuje.

PPK to szansa, nie zmarnuj jej!

PPK to szansa, nie zmarnuj jej!

Program, który ma zmienić sytuację polskich pracowników, wchodzi w decydującą fazę. Teraz przed egzaminem stoją przedsiębiorcy zatrudniający mniej niż 20 osób oraz jednostki sektora finansów publicznych (bez względu na stan zatrudnienia).

Materiał partnera: PFR Portal PPK 01.04.2021
Leasing pomaga wygrać z pandemią. Jakie wyzwania stoją przed rynkiem?

Leasing pomaga wygrać z pandemią. Jakie wyzwania stoją przed rynkiem?

W ramach odbudowy potencjału, w ciągu najbliższych 2–3 lat, inwestycje i ich finansowanie będą stanowiły podwaliny dla przyszłości i innowacyjności polskiej gospodarki. Zwycięzcami będą te firmy, które trudny czas pandemii wykorzystają do głębokich zmian i rewizji swoich strategii, dla których model przedkowidowy przestał być efektywny.

Samochody coraz bardziej autonomiczne. Jak technologie ratują życie kierowców?

Samochody coraz bardziej autonomiczne. Jak technologie ratują życie kierowców?

Wprawdzie na auta autonomiczne jeszcze trochę poczekamy, ale jedno jest już pewne: samochody to teraz skomplikowane urządzenia elektroniczne, do których doczepiono cztery koła. Nowe, bogato wyposażone modele przypominają teraz centra multimedialne. Ale krzemowe chipy ratują też życie i zapewniają komfort.

Mazda 3, czyli prawdziwie alternatywny napęd [RECENZJA]

Mazda 3, czyli prawdziwie alternatywny napęd [RECENZJA]

Kompaktowe auta tracą popularność na rzecz crossoverów i SUV-ów. Ale i tak nadal są ważnymi modelami traktowanymi jako samochody uniwersalne – poręczne w mieście, ale i wystarczające dla rodziny. Mazda 3 to jeden z ciekawszych kompaktów dostępnych na rynku, także ze względu na zastosowany w niej napęd.

Raport e-commerce. Nie zapomnij o płatnościach

Raport e-commerce. Nie zapomnij o płatnościach

Stworzenie przyjaznego systemu płatności, który nie tylko da klientom poczucie bezpieczeństwa, ale też odpowie na każdą ich potrzebę dziś jest must have w sprawnym sklepie internetowym.

Cross-border e-commerce nie tylko dla dużych graczy

Cross-border e-commerce nie tylko dla dużych graczy

W Europie jest 800 tys. e-sklepów, a tylko 8 proc. sprzedaje w modelu cross-border. Jedna trzecia z nich chciałaby wejść na nowe rynki, ale ogranicza ich logistyka. Dostęp do niskich cen usług fulfillment czy możliwości zaoferowania dostawy na następny dzień były do tej pory domeną dużych, międzynarodowych sklepów internetowych. Jednak pojawił się nowy sposób na ekspansję zagraniczną.

Materiał partnera: Frisbo 01.04.2021
Jak chronić firmę przed zagrożeniami płynącymi z Internetu?

Jak chronić firmę przed zagrożeniami płynącymi z Internetu?

Nawet w małej firmie do efektywnego prowadzenia działalności nie wystarczy już stary, zdezelowany komputer z leciwym pakietem biurowym i wiekowym systemem operacyjnym. Podłączenie do internetu to teraz konieczność, a dołączenie do globalnej sieci wymaga dbałości o sprzęt i oprogramowanie. Jej brak może spowodować ogromne straty.

Własny biznes czy franczyza - wady i zalety

Własny biznes czy franczyza - wady i zalety

Prowadzenie biznesu nie musi opierać się na komercjalizacji własnego, genialnego biznesu. Od lat liczne firmy prześcigają się w przyciąganiu ambitnych przedsiębiorców ofertą franczyzową.

Prawny start w startup: Tworzenie i ochrona marki – na co trzeba zwrócić uwagę?

Prawny start w startup: Tworzenie i ochrona marki – na co trzeba zwrócić uwagę?

Apple to jedna z najcenniejszych marek na świecie. Amerykański gigant chroni swoich znaków jak oka w głowie. Ostatnio np. walczy z twórcami niewielkiej aplikacji Prepear, bo ich zdaniem logo firmy (gruszka z liściem) za bardzo przypomina… nadgryzione jabłko. Jak nie narazić się gigantom i jednocześnie chronić swoją markę, pisze Tomasz Wiącek z kancelarii MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.

Jak dbać o zmienne potrzeby pracowników w dynamicznej rzeczywistości

Jak dbać o zmienne potrzeby pracowników w dynamicznej rzeczywistości

Jak troszczyć się o pracowników w rzeczywistości, która jest nieprzewidywalna, pełna zmiennych decyzji, niepokoju i lęku? Jak zadbać o ich motywację, lojalność i poczucie przynależności do organizacji, gdy pracują zdalnie lub hybrydowo? O tym rozmawiamy z Joanną Grudnik, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Grupowych w Unum Życie TUiR S.A.