Moja firma

Witamy na pokładzie

Witamy na pokładzie

Pierwszy dzień w pracy jest jak pierwsza randka. Nowemu pracownikowi może zarówno dodać skrzydeł, jak i kompletnie mu je podciąć. W zbudowaniu trwalszej relacji pomaga mądrze przeprowadzony onboarding. Oto jak to dobrze robić.

Marek Szymaniak 24.09.2019
Jak pracuje dziś Europa. Krótki przewodnik po nowych formach zatrudnienia

Jak pracuje dziś Europa. Krótki przewodnik po nowych formach zatrudnienia

Nowe technologie i potrzeba większej elastyczności zmieniły tradycyjne formy pracy i relacje między pracodawcą a pracownikiem. Nikogo dziś już w Europie nie dziwi, gdy wielu pracodawców wspólnie zatrudnia jednego pracownika, a pracownik nigdy nie poznaje swojego pracodawcy, firmy i nie ma już kolegów z pracy. Kłopot z nadążaniem za zmianami mają jednak systemy prawne i administracja.

W grupach siła

W grupach siła

W grupach na Facebooku możemy rozmawiać z potencjalnymi klientami jak ze swoimi znajomymi. To ich wielka zaleta i rzecz, o którą trudno na firmowym fanpejdżu. Tym bardziej godna uwagi w czasach, gdy FB obcina zasięgi postów na profilach firm i marek, a grupy wspiera.

Zarobić na zielonym

Zarobić na zielonym

Czy można zarobić na inwestycjach związanych z ochroną klimatu? Choć świadomość zagrożeń związanych ze zmianami klimatycznymi rośnie, to polskich funduszy oferujących znośne zwroty na razie brakuje.

Czy to już czas na auta na prąd?

Czy to już czas na auta na prąd?

Choć w całej Europie co roku rośnie liczba aut na prąd, to do boomu na taki rodzaj samochodów jeszcze daleko. Tylko w Norwegii „elektryki” sprzedają się jak świeże bułeczki. W Polsce sprzedaż takich aut liczymy w setkach, nie tysiącach. Rząd zapowiada jednak, że to się zmieni. Zakup samochodu elektrycznego ma się opłacać. Także firmom.

Jarosław Horodecki 25.06.2019
Patent na sukces

Patent na sukces

Wyróżniaj się lub zgiń! To hasło rzucił Jack Trout, współtwórca jednej z najważniejszych koncepcji marketingowych – pozycjonowania. Wymyśl więc własny znak, który będzie cię identyfikował i budował pozycję na rynku. A potem zarejestruj go w urzędzie patentowym. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Jak dobrze  zmierzyć sprzedaż

Jak dobrze zmierzyć sprzedaż

Sprzedaż naszego sklepu internetowego może skoczyć nawet o 20–30 proc., jeśli będziemy mądrze korzystać z narzędzi do analizy i optymalizacji.

Klient pępkiem świata

Klient pępkiem świata

Sieć McDonald’s kupuje właśnie za 300 mln dol. spółkę technologiczną Dynamic Yield, aby lepiej personalizować swoje menu. To jej największe przejęcie od 20 lat. A wszystko dla omnichannel i doświadczenia klienta.

IT w firmie?  To coraz prostsze

IT w firmie? To coraz prostsze

Choć infrastruktura informatyczna w wielu firmach staje się coraz bardziej złożona, na szczęście nie oznacza to, że będzie też skomplikowana w obsłudze. Dziś coraz więcej firm proponuje rozwiązania, dzięki którym nawet małe przedsiębiorstwa mogą skorzys

Jeszcze ulotka nie zginęła

Jeszcze ulotka nie zginęła

Klasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.

Robert Mierwiński 25.04.2019
Komu bije dzwon

Komu bije dzwon

Jakie są wczesne sygnały, że w firmie zabraknie gotówki? Utraty płynności można uniknąć, trzeba tylko patrzeć na odpowiednie wskaźniki z bilansu. Oto co powinieneś wiedzieć.

Sklepy  listy piszą

Sklepy listy piszą

Nie masz pieniędzy na dużą kampanię marketingową? Wykorzystaj stary, dobry e-mail. To świetna strategia wsparcia sprzedaży sklepu internetowego, szczególnie na początku.

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu

To wie każdy właściciel sklepu internetowego, nawet ten, który tego niestety nie stosuje: trzeba go reklamować i polecać w sieci. Oto kilka propozycji, jak to zrobić, korzystając ze sposobów, które mają dużą siłę rażenia.

Niech cię klient odnajdzie

Niech cię klient odnajdzie

Rozwijając e-sklep, trzeba koniecznie postawić na tzw. marketing przychodzący. Chodzi o długoterminowe działania, dzięki którym klienci będą nas w sieci sami znajdować – do tego nieprzypadkowi.

Grzegorz Kubera 29.01.2019
Pokaż to tak, aby sprzedać

Pokaż to tak, aby sprzedać

Od tego, jak zaprezentujemy na stronie sklepu produkty i podejdziemy do pokazywania cen, zależy więcej, niż mogłoby się wydawać. Mówiąc krótko: chodzi o triki.

Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego.

Zaczynamy przygodę z e-commerce

Zaczynamy przygodę z e-commerce

Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu.

Zanim cokolwiek zrobisz

Zanim cokolwiek zrobisz

Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.

Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym

Trendy w rekrutacji w sektorze finansowym

Sektor bankowy, podobnie jak inne branże, zmaga się dziś z niedoborem specjalistów i talentów. Jakich kandydatów potrzebuje dzisiaj rynek?

Sonia Andruszkiewicz, Recruitment Business Partner, Bigram 21.09.2018
Pracownicy wiedzy

Pracownicy wiedzy

W świecie opartym na informacji, wiedzy i kapitale intelektualnym „pracownicy wiedzy” (knowledge workers) są podstawą wytwarzania przez daną organizację wartości, a także jej sukcesu i trwania. Po raz pierwszy tego określenia użył Peter Drucker w swojej, wydanej w 1959 r., książce „Landmarks of Tommorow” („Punkty zwrotne jutra”). To „jutro” jest już naszym „dzisiaj”.

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Kampanii promocyjnych przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?

Nagroda dla cierpliwych

Nagroda dla cierpliwych

Snapchat i Pinterest to platformy społecznościowe, które różnią się od siebie znacznie mniej, niż się niektórym wydaje. Owszem, promują się na nich nieco inne marki, inny jest też wiek ich użytkowników, ale łączy je choćby sposób komunikacji i cierpliwość, jakiej wymagają od tych, którzy prowadzą w nich kampanie marketingowe.

Kamera, akcja, sprzedaż!

Kamera, akcja, sprzedaż!

YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Płynąc na fali zdarzeń

Płynąc na fali zdarzeń

Twitter to serwis społecznościowy, który od samego początku był miejscem, gdzie wszystko dzieje się „tu i teraz”. Wręcz idealnie nadaje się do namierzania potrzeb i zainteresowań klientów, nawet tych bardzo ulotnych, i do płynięcia z promocją na fali zdarzeń.

Grzegorz Kubera 11.12.2017
W świecie profesjonalistów

W świecie profesjonalistów

LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ.

Gospodarka jak przyroda

Gospodarka jak przyroda

Gospodarka cyrkulacyjna, choć jest o niej coraz głośniej, wciąż nigdzie nie jest wiodącym trendem, nawet w krajach Zachodu. Co mogłoby przyspieszyć jej rozwój?

Siła zaangażowania

Siła zaangażowania

Największy wpływ na poziom zaangażowania pracowników mają menedżerowie i pracownicy HR. To od nich zależy także, czy pracownicy będą chcieli rekomendować pracę w firmie, w której są zatrudnieni, oraz jak duża będzie rotacja w zespole. Znane jest przecież

Zaangażowanie pracowników

Zaangażowanie pracowników

Każdy pracodawca chce mieć zaangażowanego pracownika. Nie zmotywowanego, a właśnie zaangażowanego. Dlaczego? Ponieważ widzimy coraz większą korelację pomiędzy zaangażowaniem a efektywnością pracowników, zespołów czy wreszcie całych organizacji. Rzeczywist

Edyta Czarnecka, BIGRAM, Branch Office Manager Wrocław 20.10.2017
Jeśli kobiety, to Instagram

Jeśli kobiety, to Instagram

Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason.

Facebook jak róg obfitości

Facebook jak róg obfitości

W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia.

Cel – social – pal

Cel – social – pal

Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.

Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Dźwiganie w pracy a zdrowie pracowników

Normy BHP ściśle określają dopuszczalny ciężar przedmiotów, które pracownicy mogą nosić podczas pracy. Jednak pracodawcy często się do nich nie stosują, ze szkodą nie tylko dla zdrowia osób zatrudnionych, ale też dla rozwoju swoich firm.