marketing
zobacz inne tematyMuzy i marki
Korporacje na potęgę budują swoje muzea. Fenomen „marketingu dziedzictwa” jest tematem prac naukowych, a działy PR firm starają się mierzyć jego skuteczność. Czego marki szukają w muzeach? I co przyciąga do nich publiczność?
Employer branding siła przyciągania marek
Pozytywny wizerunek marki to niemal stuprocentowa gwarancja sukcesu w procesach rekrutacyjnych. Nic dziwnego, że borykające się z niedoborem specjalistów firmy dwoją się i troją, by zasłużyć na miano dobrego pracodawcy. W wielu z nich Employer branding stał się jedną z najważniejszych strategii w rozwoju.
Sztuka uwodzenia AI
Za dwa lata reklamy i marketing firm będą w pełni tworzone przez sztuczną inteligencję. Jeśli nie chcesz zostać w tyle za kolegami z branży, dziś jest najlepszy moment, by poznać jej potencjał w kreowaniu wizerunku swojej firmy.
InPost wprowadza program lojalnościowy. InCoiny będą nowymi "żappsami"
Zbieraj punkty i wygrywaj nagrody - InPost uruchamia program lojalnościowy dla swoich klientów. Za zebrane InCoiny będzie można zyskać rabaty na wysyłanie kolejnych przesyłek, a w przyszłości także wygrać bilety na wydarzenia i kupony do sklepów partnerskich.
Trójkąt Bermudzki każdej agencji: realizacja-marketing-sprzedaż
W każdej agencji reklamowej istnieje pewien niewidoczny, a jednak niezwykle realny trójkąt bermudzki. To magiczne miejsce, w którym trzy kluczowe obszary – dział realizacji, dział sprzedaży i dział marketingu – spotykają się tocząc często niewidoczną, ale jednak - wojenkę. Każdy z tych działów chętnie przypisuje sobie zasługi za osiągnięcia, jednocześnie zrzucając winę na pozostałe za niepowodzenia. To trójkąt, w którym giną nie tylko pieniądze-zyski, ale też relacje czy radość z prowadzenia biznesu. Opowiem Ci o kilku historiach, a ty, mój drogi czytelniku, zastanów się, czy nie brzmi to podejrzanie znajomo.
Digital First AI pozyskuje prawie 4 mln dol. na rozwój autonomicznego marketingu z użyciem AI
Digital First AI, startup działający w obszarze technologii marketingowych, pozyskał 3,8 mln dol. na rozwój platformy umożliwiającej automatyzację tworzenia strategii marketingowych dla kampanii online z użyciem sztucznej inteligencji. Zebrane finansowanie wzmocni międzynarodową pozycję spółki oraz ułatwi wdrożenie oferty dla dużych firm i korporacji.
Powstaje grupa kapitałowa od technologii marketingowych. Na jej czele stanie Arkadiusz Seredyn
Arkadiusz Seredyn z dniem 1 maja br. dołączył do spółki technologicznej RITS Professional Services, gdzie na stanowisku Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialny jest za obszar komercyjny kluczowych usług RITS oraz rozwój oferty i ekosystemu spółek w zakresie transformacji cyfrowej, technologii marketingowych, chmury oraz sztucznej inteligencji.
Grzegorz Błażewicz ustępuje ze stanowiska CEO SALESmanago
Grzegorz Błażewicz, założyciel SALESmanago, przez 13 lat był także CEO platformy. Dziś, za pośrednictwem LinkedIn poinformował, że zakończył pełnienie funkcji dyrektora generalnego SALESmanago, a od teraz zaczyna być członkiem rady nadzorczej i inwestorem spółki.
Oto zarobki w branży marketingowej. "Rosną wolniej, niż inflacja"
Zarobki w branży marketingowej rosną wolniej, niż wskaźnik inflacji - wynika z badania SAR. Prezentujemy aktualne dane o wynagrodzeniach.
IAB HowTo: Jakość nad iluzją, czyli jak budować autentyczne relacje z odbiorcami w digitalu
Jednym z kluczowych aspektów budowania autentycznej relacji z odbiorcami w digitalu jest realizowanie jakościowych kampanii online. Jak to zrobić? Eksperci z grup roboczych IAB Polska wyselekcjonowali najbardziej aktualne tematy oraz wyzwania związane z szeroko pojętą jakością w marketingu online.
Rafał Ferber wraca do Mordoru
Twórca profilu "Mordor na Domaniewskiej", Rafał Ferber powraca na stanowisko lidera agencji Runaways.
Bądź jak Sherlock Holmes, odkryj krok po kroku tajemnice konkurencji
Za majątkami najbogatszych ludzi na świecie stoją dobre, choć ryzykowne decyzje biznesowe. Pewnie nie znaleźliby się na kartach historii, gdyby tylko ktoś z konkurencji na czas przyjrzał się, co robią i wyciągnął wnioski. Dziś tym, który pokrzyżuje konkurencji plany, możesz być ty. Oczywiście z niewielką pomocą AI.
Digital First AI jako pierwszy polski startup w historii w prestiżowym akceleratorze Hub71
Hub71 to prestiżowy technologiczny akcelerator dla startupów w Abu Dhabi. W tym roku do udziału w nim zgłosiło się blisko 1500 spółek z ponad 100 krajów. Spośród kandydatów wybrano zaledwie 23 firmy, wśród których znalazł się Digital First AI. To pierwszy polski startup w historii, który dostał się do Hub71.
AI w sprzedaży, czyli jak zwiększyć wydajność zespołu o 100 proc.
Czy wiesz, że przeciętny handlowiec poświęca na faktyczną sprzedaż tylko 28 proc. swojego czasu pracy?
Justtag Group przejmuje fińskiego konkurenta i wchodzi na nowe rynki
Justtag Group, największa platforma typu data-as-a-service w regionie CEE, przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie. Firma chce zostać liderem w Skandynawii.
Szok czy zaufanie. Marka Godna Zaufania
Budowanie marki godnej zaufania to sztuka wyboru na wielu polach. Także, a może przede wszystkim, przekazów marketingowych kierowanych do klientów.
SentiOne: Stworzyliśmy polską odpowiedź na ChatGPT. Tyle, że ta technologia nie kłamie
SentiOne, polski startup działający w branży automatyzacji obsługi klienta poinformował o uruchomieniu własnej sztucznej inteligencji. Jej głównym osiągnięciem jest skrócenie czasu pisania botów dla firm z 3 dni do 3 godzin.
Digital Marketing na własną rękę. Nowa firma na rynku
Powstało narzędzie do samodzielnego prowadzenia akcji promocyjnych w internecie. Promomanager pomoże w kreacji rozwiązań z obszaru digital marketing - od niedawna także dla polskich przedsiębiorców.
Digital First AI nawiązuje współpracę z Semrushem. Trwają też rozmowy z funduszami [TYLKO U NAS]
Digital First AI - startup, który zarekomendowaliśmy do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka - przyspiesza i łączy siły z Semrushem, aby zrewolucjonizować tworzenie strategii marketingowych z AI. – Partnerstwo pozwoli nam zaoferować klientom jeszcze większą wartość i pomóc im osiągnąć cele marketingowe szybciej i skuteczniej – mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.
Trzymaj pion. Dlaczego filmy wertykalne to przyszłość marketingu?
Popularność TikToka sprawiła, że filmy wertykalne stały się jednym z najważniejszych trendów we współczesnym marketingu. Ich popularność przekroczyła już jednak chiński serwis, podbijając serca również użytkowników Instagrama czy YouTube’a. Zastanawiasz się czy TikTok jest odpowiednim narzędziem dla twojej firmy? A może czujesz potencjał pionowych klipów, ale w innych social mediach?
Jak silniki rekomendacji mogą wzmocnić zdolności zakupowe klienta?
Silniki rekomendacji istnieją już od kilkunastu lat i dzisiaj to jeden z najlepszych sposobów na to, aby utrzymać klienta i zwiększyć konwersję na stronie. Używają ich w zasadzie wszyscy liczący się na rynku gracze. Ponadto klienci chętniej zostają przy markach, którym ufają i które mają do nich indywidualne podejście. Personalizowane doświadczenie zapewniają właśnie silniki rekomendacji.
Black Friday w „My Company Polska”, czyli przychodzi PR-owiec do dziennikarza...
... i nie zawsze wie, jak powinien zagaić rozmowę. Ciekawi potencjalnych wniosków postanowiliśmy na łamach naszego serwisu dać PR za darmo. Czy akcja się udała?
Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]
Uważam, że forma wertykalnych wideo wkrótce stanie się na tyle powszechna, że firmy nie będą mogły jej nie zauważać. To treści rosnące najszybciej, konsumujemy ich zdecydowanie najwięcej. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby pożądany układ treści wkrótce się zmienił – mówi Mateusz Buczkowski, Agency Marketing Manager w Green Parrot.
Oto historie wpadek, przez które "błyskotliwi marketingowcy" doprowadzili do kryzysów wizerunkowych
Dżentelmen jest zawsze pół kroku za modą – brzmi stara zasada dotycząca elegancji. Podobnie jest z marką godną zaufania. Nie trzeba próbować wszystkich marketingowych nowinek, by klienci nas doceniali i zostali z nami na lata.
Digital First AI to rewolucja w marketingu? "Dajemy marketerom narzędzia do optymalizacji pracy"
Liczymy, że niebawem dojdziemy do momentu, w którym przedsiębiorca weźmie do ręki telefon, powie kilka zdań na temat swojej firmy, a my na tej podstawie będziemy w stanie dostarczyć mu precyzyjną strategię marketingową oraz zaproponować kontent - mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.
"My Company Polska" nominuje startup do programu mentoringowego Sebastiana Kulczyka
Digital First AI weźmie udział w VI edycji programu InCredibles. Polski martech chce zrewolucjonizować branżę marketingową.
Prosto w cel. Direct Mail odkryty na nowo
Czy dziś kampania marketingowa musi opierać się na Facebooku i reklamach w Google? Badania prowadzone na całym świecie pokazują, że nie.
I ❤ marketing & technology odbędzie się w maju!
18-20 maja 2022 w Warszawie odbędzie się kolejna edycja kultowej konferencji marketingowej - I ❤ marketing & technology. Event odbędzie się stacjonarnie w Multikinie Złote Tarasy, ale można wziąć w nim udział również online.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Komunikacja - tajna broń firmowa
Dzięki ciekawym pomysłom i rozwiązaniom komunikacja wewnętrzna może nie tylko informować pracowników o ważnych wydarzeniach firmowych, ale także angażować ich i sprawiać, że staną się ambasadorami marki. A to bezcenne w czasach, gdy pozyskanie i utrzymanie dobrego specjalisty jest tak trudne.
Marka Godna Zaufania. Gra w zielone
Budowanie zaufania do marki to długi proces, a jedno małe potknięcie może sprawić, że pracownicy i klienci zmienią swoją dobrą opinię na temat firmy. I wcale nie musi chodzić o błąd związany z produktem czy produkcją, wystarczy poślizgnąć się na innym polu, np. zielonym.
Raport efektywność finansowa. Wielkie cięcie, czyli 14 sposobów na obniżenie kosztów
Inflacja nie odpuszcza. Jeśli masz firmę, musisz szukać oszczędności i sposobów na obniżenie kosztów. Podpowiadamy, jak to zrobić. To nasze sprawdzone rozwiązania.
Warsaw Equity Group sprzedaje udziały w Clearcode. "To dla spółki możliwość dalszego wzrostu"
Warsaw Equity Group sprzedaje udziały w Clearcode, firmie tworzącej oprogramowanie dla branży AdTech i MarTech. Jest to część procesu przejęcia podmiotu przez ARICOMA Group, jednego z największych dostawców IT w Europie Środkowo-Wschodniej.
Growth hacking - 5 świetnych narzędzi dla przedsiębiorcy
Poznaj narzędzia do prowadzenia skutecznych działań marketingowych, które przy tym nie są drogie.
Jak promować się na TikToku i Instagramie? 10 sprawdzonych sposobów na krótkie firmowe video
TikTok i Instagram to dwie popularne platformy, które pozwalają na publikowanie krótkich filmików. Firmy coraz częściej wykorzystują to do celów marketingowych. Dlaczego warto i jak to robić?
Koniec z ciasteczkami dla zewnętrznych partnerów. Jak prowadzić marketing w nowej sytuacji?
Do 2022 roku przeglądarki Chrome przestaną wysyłać informacje o odwiedzanych stronach przez internautów do innych stron. Oznaczać to będzie olbrzymie utrudnienia w targetowaniu kampanii reklamowych. Czy można sobie z tym poradzić?