elektromobilność
zobacz inne tematyChiny rezygnują z inwestycji w Polsce. Nie będzie fabryki aut w Tychach z powodu sporu o cła
Polska, która dotychczas była atrakcyjnym punktem na inwestycyjnej mapie chińskich koncernów, może teraz stać się ofiarą zaostrzenia relacji między Unią Europejską a Chinami. Chiński producent samochodów elektrycznych Leapmotor, we współpracy z koncernem Stellantis, zdecydował się zamrozić swoją inwestycję w Tychach.
Co dalej z elektromobilnością w Polsce. Wywiad z Michałem Markiewiczem, PKO Leasing
Branża leasingowa czeka na decyzje dotyczące przyszłości programu Mój Elektryk. O tym, dlaczego to kluczowe informacje rozmawiamy z Michałem Markiewiczem, dyrektorem ds. rozwoju biznesu, PKO Leasing.
Innowacje w sektorze elektromobilności. Wywiad z Kamilem Babińskim, ChargeIn
O rozwoju elektromobilnej infrastruktury w Polsce rozmawiamy z Kamilem Babińskim, CTO ChargeIn.
Takiego programu jeszcze nie było! Kongres Nowej Mobilności naładowany merytoryką
Jubileuszowa edycja Kongresu Nowej Mobilności wyróżniać się będzie rozbudowanym i inspirującym programem obejmującym wszystkie kluczowe trendy i wyzwania sektora zrównoważonego transportu. W ramach 160 punktów programu, na 5 scenach wystąpi ponad 400 mówców z całego świata. Udział potwierdzili m.in. wiodący innowatorzy branży, przedstawiciele przemysłu, administracji, dyplomaci, prezydenci miast, a także otoczenie i interesariusze sektora. Uzupełnieniem merytorycznej części Kongresu będzie największe EXPO zrównoważonego transportu i nowej mobilności. Na 15 tysiącach metrów kwadratowych swoje produkty i rozwiązania zaprezentuje 150 partnerów.
Vinci inwestuje ponad 33 mln zł w rozwój polskich autobusów elektrycznych i wodorowych
Spółka MMI pozyskała 33,36 miliona złotych finansowania od funduszu Vinci S.A. Polska firma produkuje małe i średnie autobusy, a jej pojazdy trafiają też m.in. na rynek włoski oraz francuski.
Rynek stacji ładowania przypomina biznes nieruchomościowy – Jakub Bańkowski (NOXO Energy)
– Kluczowe pytanie, które sobie zadajemy, to: ile procent wszystkich samochodów będą stanowiły samochody elektryczne w najbliższych latach? Nawet jeśli ten procent będzie niewielki, a obecna liczba samochodów elektrycznych na drogach się podwoi, nasz biznes stanie się rentowny – mówi współtwórca stacji ładowania pojazdów NOXO Energy, Jakub Bańkowski.
Eleport przejmuje TurboVolt i przyspiesza ekspansję na Chorwację i Słowenię
Eleport - operator punktów ładowania dla pojazdów elektrycznych - ogłosił swoją ekspansję na Chorwację i Słowenię poprzez strategiczne przejęcie firmy TurboVolt GmbH. Spółka to obecnie czwarty co do wielkości operator sieci ładowania w Polsce.
Gleevery i Hop.City łączą siły, by rozwinąć zieloną mobilność w firmach
Polskie startupy Hop.City i Gleevery połączyły siły, aby wesprzeć organizacje poszukujące ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności korporacyjnej.
Codzienne ładowanie samochodu elektrycznego obniża poziom zadowolenia z jego użytkowania. Jednak Europejczycy nadal preferują jazdę elektrykiem
8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE).
Do 2030 r. 80% floty iTaxi będą stanowić pojazdy elektryczne. Firma stawia na Teslę
iTaxi, firma świadcząca usługi licencjonowanego przewozu osób w Polsce, ogłosiła szczegóły swojej strategii, która zakłada elektryfikację floty. Do 2030 roku aż 80% pojazdów we flocie będą stanowić samochody elektryczne. Obok planów elektryfikacji ogłoszono także pełny rebranding marki – na ulice Warszawy wyjechały Tesle Model Y, w nowej identyfikacji wizualnej iTaxi.
Generalny wykonawca fabryki samochodów Izera wybrany. Harmonogram prac umożliwia uruchomienie produkcji w połowie 2026 r.
Przetarg na realizację inwestycji ElectroMobility Poland w Jaworznie wygrała spółka akcyjna Mirbud. Rozstrzygnięcie postępowania zwieńczyło podpisanie listu intencyjnego przez przedstawicieli obu firm – Piotra Zarembę, prezesa ElectroMobility Poland oraz Jerzego Mirgosa, prezesa Mirbud S.A.
Logistyka gra w zielone. Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów?
Zielona logistyka będzie miała przed sobą rok pełen wyzwań. Dziś to nie tylko dekarbonizacja i zrównoważony rozwój. Przed branżą stoją nowe wyzwania związane z technologiami, dywersyfikacją przychodów i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.
Polskie stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Mapa wciąż jest pełna plam
W Polsce pod koniec listopada 2023 r. funkcjonowało 3277 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, a po polskich drogach porusza się blisko 95 000 samochodów osobowych z napędem BEV i PHEV. To za mało, by rozwijać elektromobilność.
W jaki sposób firmy mogą mierzyć się z wyzwaniami przyszłości
Rewolucja dokonuje się na naszych oczach, ale bez zaangażowania Pracodawców oraz środowiska biznesowego - zmiany będą wolniejsze. Pracodawcy w dążeniu do lepszego otoczenia, zdrowszych nawyków, większego odczuwanego szczęścia Pracowników - odgrywają kluczową rolę i większą niż niektórym się wydaje.
Piotr Śladowski: Wodorowa innowacja prosto z Polski
- To auto udowadnia, że pojazdy niskoemisyjne mogą mieć zasięgi rzędu 600 km. To jest jeden z piewszych pojazdów elektryczno-wododorowych na świecie - mówi Piotr Śladowski, ARP E-Vehicles
Eway pozyskuje 3 mln zł finansowania. Spółka rozpoczyna europejską ekspansję
Eway, polski operator i producent stacji ładowania samochodów elektrycznych, pozyskał finansowanie w wysokości 3 mln zł na rozwój. Spółka ma już za sobą pierwsze realizacje, a w 2024 roku planuje istotnie zwiększyć skalę działalności na rynku polskim i rozpocząć europejską ekspansję.
Co powinno być pierwsze: auta elektryczne czy stacje ładowania? Wywiad z Adamem Skwarskim
By rynek się rozwijał, a elektromobilność w Polsce rosła w siłę, najpierw powinna powstać odpowiednia infrastruktura. Ludzie kupując samochody elektryczne, nie chcą martwić się o to, czy wystarczy im baterii na dojechanie do celu - mówi Adam Skwarski, członek zarządu Budimex Mobility.
Traian Urban: Jak rozwiązać problem zapchanych miast
- Wyzwaniem jest przygotowanie planu, jak zmienić logistykę, by spełnić potrzeby obywateli, ale i rozwiązać problem ruchu - mówi Traian Urban - Director Innovation Hub East, EIT Urban Mobility
Samorządy otrzymają stacje ładowania aut elektrycznych. Rusza nowy program grantowy
6 czerwca wystartował pierwszy w branży leasingowej ogólnopolski program grantowy dla samorządów. Projekt „Razem dla eko-zmiany” przewiduje przekazanie i utrzymanie sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Za realizację programu odpowiadają Fundacja Santander Bank Polska wraz Santander Leasing, a do współpracy zaproszeni zostali GreenWay Polska oraz PSPA.
Polska drugim na świecie producentem baterii do aut elektrycznych
Polska odgrywa wiodącą rolę w łańcuchu dostaw baterii, będąc drugim największym producentem na świecie. Jak przewidują eksperci, nawet ośmiokrotnie wzrosną globalne moce produkcyjne baterii litowo-jonowych w ciągu najbliższych 5 lat. To dla naszej gospodarki olbrzymia szansa.
KONGRES MOVE: Polski przemysł motoryzacyjny musi zachować konkurencyjność
Najwięksi uczestnicy procesu transformacji elektromobilności w Polsce, spotkali się w Poznaniu na kongresie MOVE 2023 - International Mobility Congress na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Rahim Blak: "Copernic GO będzie spółką multienergetyczną dostępną dla biznesu i konsumentów"
Do 2030 roku chcemy postawić 10 tys. stacji ładowania. Tokenizacja pozwoli nam pozyskać nie tylko inwestorów, ale również prosumentów, czyli przyszłych użytkowników tych stacji - mówi Rahim Blak, CEO Copernic.
Volkswagen ID.5 - zadziorny typ [TEST]
Volkswagen z modelami ID.3 i ID 4 na dobre rozgościł się na rynku elektrycznych aut. I co ważne, koncern wsłuchuje się w to, co mówią mu klienci. I z każdym kolejnym modelem jego elektryczne modele są coraz lepsze. Najnowsza odsłona elektryka z Wolfsburga bardzo pozytywnie zaskakuje.
Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]
Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?
Jak to jest z ładowaniem elektryka, czyli czas na dłuższą kawę. Raport elektromobilność
Choć w Polsce stale rozwija się infrastruktura ładowania samochodów na prąd, to jednak dotyczy to przede wszystkim największych miast oraz najważniejszych dróg szybkiego ruchu. Jeśli jednak chcemy swobodnie poruszać się elektrykiem po Polsce, to możemy mieć problem. Czy jest szansa, że wkrótce będzie łatwiej?
Elektryka najlepiej na firmę. Raport elektromobilność
Rośnie sprzedaż samochodów na prąd, ale nie jest to zasługą klientów indywidualnych. Zarówno w Polsce, jak i w całej Europie elektryki kupują przede wszystkim firmy, najczęściej korzystając z leasingu. Zachętą są oczywiście rządowe dopłaty, ale także fakt, że wiele dużych firm musi sprostać unijnym przepisom dotyczącym neutralności klimatycznej. Bez aut na prąd się nie obejdzie.
Elektryczne miraże. Raport elektromobilność
Zakaz rejestracji nowych aut spalinowych już w 2035 r.? Ta decyzja rozgrzała polskich kierowców. Europa w różnym stopniu jest bowiem gotowa na przyjęcie takich regulacji. W Polsce elektromobilność rośnie, jednak nadal jest w powijakach. Brakuje infrastruktury, nadal niewielu jest chętnych do zakupu elektryków, a na koniec mamy wielkie problemy z biurokracją.
Branża leasingowa napędza elektromobilność
Leasing jest jedną z najbardziej przystępnych form finansowania, daje też określone korzyści podatkowe. Poza tym, program dofinansowania zakupu auta elektrycznego w ścieżce leasingowo-najmowej został tak przygotowany, by był on możliwie jak najbardziej czytelny dla przedsiębiorcy – mówi Maciej Matelski, Dyrektor ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.
Model Y - czy to najbezpieczniejszy średniej wielkości SUV na świecie?
Model Y to w pełni elektryczny SUV średniej wielkości, zaprojektowany z myślą o maksymalnej wszechstronności i bezpieczeństwie, oferujący wiodący zasięg, doskonałe osiągi i najbardziej zaawansowaną technologię.
Rynek aut na wirażu - wojna pogłębiła kłopoty branży motoryzacyjnej
Miało być już lepiej, a jest coraz gorzej. Wojna tylko pogłębiła kłopoty branży motoryzacyjnej. Samochodów brakuje, a te, które są, bywają droższe o kilkadziesiąt procent. Nieco lepiej jest z elektrykami, ale na nie też poczekamy.
„Mój elektryk”, czyli jak odebrać elektryka w kilka dni
Program „Mój elektryk” umożliwia uzyskanie dopłaty do opłaty wstępnej leasingu i wynajmu długoterminowego nowych aut osobowych i dostawczych z napędem elektrycznym lub wodorowym. O zaletach programu rozmawiamy z Maciejem Matelskim, dyrektorem ds. rynku samochodów osobowych w PKO Leasing.
Pierwsze jazdy w Polsce elektrycznym Nissanem Ariya!
Najnowszy w 100 proc. elektryczny model Nissana, zadebiutuje na Torze Modlin. Pierwsze w Polsce jazdy testowe zeroemisyjnego crossovera ARIYA zaplanowano w ramach elektromobilnego wydarzenia – EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław, które odbędzie się w dniu 25 czerwca 2022 r.
Elektromobilność na wyciągnięcie ręki. 25 czerwca na Torze Modlin
Kilkaset zeroemisyjnych samochodów. Wystawy, prezentacje, pokazy, wyścigi, akademia jazdy, warsztaty i sesje szkoleniowe. Te oraz szereg innych niepowtarzalnych atrakcji czeka na uczestników elektromobilnego show – EV Experience powered by LG Energy Solution Wrocław, które odbędzie się 25 czerwca 2022 r. na Torze Modlin.
Grupa PKO Leasing z nową ofertą finansowania urządzeń zasilających pojazdy elektryczne
Grupa PKO Leasing rozszerza zakres finansowania rozwiązań wspierających rozwój elektromobilności. Liczba aut elektrycznych w Polsce dynamicznie rośnie. Rozbudowa infrastruktury ładowania, przy zwiększającym się popycie na pojazdy zeroemisyjne, jest niezbędna dla odpowiedniego rozwoju elektromobilności w Polsce.
Raport Elektromobilność. Czy auta na prąd mogą być tanie
Z roku na rok ceny elektryków maleją, poprawiają się parametry techniczne samochodów, pojawił się też program rządowych dopłat „Mój elektryk”. Mamy więc już sporo możliwości, by kupić elektryczne auto, które nie będzie kosztować tyle, co kawalerka w Warszawie.