Odpowiedzialność 2.0
Fot. Piotr OleksiukOstatnie lata sprawiły, że wielu konsumentów zaczęło inaczej niż dotychczas patrzeć na to, jak działa biznes. Widoczne dla każdego anomalie pogodowe, topnienie lodowców, informacje o inwazji plastiku doprowadziły do tego, że zaczęliśmy zwracać uwagę choćby na to, czy produkty są wytwarzane tak, aby jak najmniej szkodzić środowisku. Takie kampanie jak #MeToo oraz te związane z imigracją uczuliły z kolei wiele osób na kwestie równości i różnorodności. Na rynek pracy i konsumencki trafiło też nowe pokolenie, zwane przez socjologów „generacją Z”. Ci młodzi ludzie, dzięki mediom społecznościowym żyjący w „globalnej wiosce”, okazują się świadomymi i wymagającymi pracownikami oraz klientami, lecz również kreatywnymi biznesmenami. Tylko wzmocniło to postawę obserwowaną już wcześniej u milenialsów.
Firmy pozytywnego wpływu
W wielu przypadkach z tego właśnie powodu dochodzi do odwrócenia ról: teraz to międzynarodowe korporacje mogą się uczyć odpowiedzialnego, społecznie zaangażowanego biznesu od małych firm, a nie na odwrót. Powstają tzw. startupy pozytywnego wpływu, dla których dobre oddziaływanie na otoczenie jest sednem ich działalności. Rzadko które wielkie przedsiębiorstwo może się poszczycić równie radykalnym sposobem funkcjonowania.
Te nowe przedsięwzięcia są najczęściej od podstaw budowane przez młodych ludzi, którzy nie tylko chcą wejść do biznesu, ale też – bez zbędnego patosu – naprawiać świat. W Polsce wymieńmy choćby...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska