Mobilne bankowanie mamy we krwi

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 23
Nowoczesne technologie stosowane w bankowości padają w Polsce na podatny grunt – to wiemy od dawna. Nie dziwi więc, że z otwartymi ramionami witamy także rozwiązania mobilne.

Liczba klientów bankowości mobilnej rośnie u nas gwałtownie. Związek Banków Polskich podaje w raporcie NetB@nk, że w II kwartale 2018 r. spośród 9 mln użytkowników tej bankowości aż 7,24 mln aktywnie korzystało ze specjalnych, związanych z nią aplikacji na smartfony. To o milion więcej osób niż kwartał wcześniej. 

Inny raport, tym razem przygotowany przez ING Bank Śląski, pokazuje, że wiosną 2017 r. z bankowości mobilnej korzystało w Polsce 65 proc. użytkowników smartfonów, a rok później – już 72 proc. Pod tym względem wyprzedzaliśmy choćby Niemców, Włochów czy Austriaków. 

Zdaniem Pawła Widawskiego, wiceprezesa Fundacji Polska Bezgotówkowa, dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w naszym kraju to w ogromnej mierze pochodna ostrej rywalizacji w sektorze bankowym i faktu, że sektor ten zaczął się u nas tak naprawdę rozwijać dopiero w latach 90. Wdrażano więc od razu najnowocześniejsze technologie. – Dzisiaj większość działających w Polsce banków posiada zaawansowane rozwiązania mobilne, które pozwalają użytkownikom na korzystanie praktycznie z pełnej funkcjonalności banku z poziomu smartfona. Pod tym względem należymy do europejskiej czołówki – mówi Widawski. 

W krajach Europy Zachodniej o wiele bardziej zakorzeniona jest tradycyjna bankowość relacyjna. – Oznacza ona silniejszą relację klienta z osobistym bankierem będącym nie tylko doradcą, ale także osobą odpowiedzialną za dostarczenie klientowi...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2019 (40)

Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ