Poza niezbędnymi, także wyjątkowe
Fot. ShutterstockW Polsce na razie przedsiębiorcy najczęściej ubezpieczają swoje drogie samochody. Ale przybywa takich, którzy nie ograniczają się tylko do tego. Stać ich na coraz więcej, lubią styl życia z szerokim gestem, ale nie pozbawiony rozwagi. Szukają więc ochrony dla swoich apartamentów i biur, czasem położonych poza krajem, cennych urządzeń (w tym ostatnio dronów) czy np. kolekcji win. Są wśród nich także pasjonaci ubezpieczający swoje zbiory malarstwa, porcelany albo starych zegarów i wielbiciele egzotycznych podróży lub sportów ekstremalnych, potrzebujący polis dla alpinistów, nurków, rajdowców.
Nieraz łączy ich troska o rodzinę, partnerów życiowych i dzieci oraz – o własne zdrowie i życie. Co jednak ciekawe, wartość ubezpieczeń zdrowotnych, medycznych, życiowych, jeśli chodzi o polskich przedsiębiorców, jest – podobnie jak w przypadku wszystkich rodaków – mniejsza niż ubezpieczeń majątkowych. Europejczycy wydają na nie sześć razy więcej niż my i trzy razy więcej na polisy związane z mieniem.
Rzecz najcenniejsza
Według badań Towarzystwa Ubezpieczeń Prudential w grupie Polaków w wieku 25–49 lat, a więc młodych, lecz już wyedukowanych i z pewnym doświadczeniem, wśród których wielu ma firmę albo planuje jej założenie, rośnie przekonanie, że ubezpieczenie na życie jest przejawem roztropności i rozsądku. W 2015 r. było ich 29 proc., a w 2017 r. już...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2018 (38) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.