Prawdziwy partner małej firmy

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 42
Idea Bank należy w swojej branży do pionierów usług tworzonych specjalnie dla MŚP, w tym zwłaszcza dla mikro i małych firm. Towarzyszy im od lat, wspierając przedsiębiorców w prowadzeniu działalności i rozwijaniu biznesu. Łączy przy tym doświadczenie z innowacyjnością. Jest w stanie zapewnić wysokiej jakości, elastyczną obsługę, atrakcyjne oferty i promocje, a także unikatowe w skali świata bankowanie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firmy z sektora MŚP mają całkiem inną specyfikę niż przedsiębiorstwa duże i stabilne. Są bardziej podatne na zawirowania na rynku czy zatory płatnicze i związane z tym problemy z płynnością finansową. Mają do tego różnorodne potrzeby biznesowe. Dlatego standardowe bankowe oferty często nie pasują do ich indywidualnej sytuacji. Co więcej, osoby, które tymi firmami zarządzają, zajmują się zwykle jednocześnie kwestiami strategicznymi i operacyjnymi. Cenią więc sobie bank, który szanuje ich czas i aktywnie z nimi współpracuje, stara się poznać i zrozumieć ich biznes. Idea Bank działa w ten sposób od lat i z takim właśnie podejściem jest powszechnie kojarzony.

– Tym, co nasz bank szczególnie wyróżnia, jest wyjątkowa elastyczność w kontaktach z małymi i średnimi firmami – przyznaje Bartosz Witorzeńć, Dyrektor Departamentu Klienta Grupy i CRM Idea Bank. – Staramy się wspierać klientów w indywidulanych sytuacjach upraszczając i przyspieszając nasze wewnętrzne procesy w przyznawaniu produktów i usług. „Jesteśmy firmą” i rozumiemy potrzeby innych firm.

Tę elastyczność Idea Bank łączy z innowacyjnością, uwzględniając także styl życia i pracy swoich klientów. Nic więc dziwnego, że skoro w Polsce gwałtownie rośnie liczba osób korzystających z bankowości mobilnej, głównym obecnie kanałem dystrybucji kredytów Idea Banku stała się mobilna aplikacja Obrotomierz. Jest to narządzie procesowania transakcji kredytowych, które umożliwia ekspresową ocenę związanego z nimi ryzyka i wydanie decyzji w kilkanaście minut od złożenia wniosku. Między innymi właśnie dlatego przyznane środki tak często trafiają na konta klientów w dniu zaakceptowania umowy kredytowej.

Dla niedużego przedsiębiorcy taka sprawność i szybkość obsługi ma zazwyczaj kluczowe znaczenie. Jeden niewypłacalny w terminie odbiorca może bowiem nagle zachwiać jego płynnością finansową, a czasem wręcz uniemożliwić mu dalsze funkcjonowanie na rynku. Nawet chwilowe problemy z gotówką mogą sprawić, że np. nie zapłaci w porę dostawcy, który ma dla jego biznesu strategiczne znaczenie, albo dzięki dobrym wzajemnym relacjom, oferuje mu lepsze warunki finansowe. Poza tym firma musi przecież regulować takie zobowiązania, jak podatki, składki na ZUS, wynagrodzenia dla pracowników.

Kredytowe promocje

Przejdźmy jednak do samych kredytów. Idea Bank stara się mieć tutaj jak najbardziej kompleksową i atrakcyjną ofertę, a do tego dość często wprowadza promocje. Choćby teraz, czyli od 18 lutego do 31 marca, można skorzystać z promocji kredytowej.

Jest ona związana z Kredytem Obrotowym – Limit w Rachunku Bieżącym, udzielanym na 12 miesięcy. Promocja jest skierowana do najlepszych nowych klientów Idea Banku. Oprocentowanie stałe wynosi w tym wypadku 0 proc., a przy kwocie kredytu do 30 tys. zł klienci zapłacą bardzo niską, promocyjną prowizję, czyli 4,99 proc. W efekcie da to także identycznie niskie RRSO, czyli 4,99. Przy kwocie powyżej 30 tys. zł (do 90 tys. zł) stosowana jest prowizja ważona, zgodnie z parametrami dotychczasowej oferty Idea Banku – Kredyt Fair. I tak, np. przy kwocie 90 tys. zł wyniesie ona 6,99 proc. (podobnie jak RRSO).

Lecz nawet dla klientów z gorszą tzw. segmentacją, ten produkt jest atrakcyjny. Na przykład przy kwocie kredytu wynoszącej 90 tys. zł, warunki są takie same jak powyżej, z tą różnicą, że naliczane jest niewysokie oprocentowanie (1,86 proc.). Ostatecznie więc RRSO wynosi w tym przypadku 9,01 proc.

Stała oferta banku jest równie ciekawa. Prześledźmy propozycję kredytu obrotowego ratalnego niezabezpieczonego. Jest to produkt dla najlepszych klientów banku – zarówno nowych, jak i portfelowych. Przy maksymalnej kwocie kredytu w wysokości 400 tys. zł, wziętego na 96 miesięcy, prowizja za jego udzielenie wyniesie jedynie 2,99 proc., a oprocentowanie zmienne (marża plus WIBOR 12 M) – 7,29 proc. RRSO w tym wypadku to 11,17 proc.

Wspieranie przedsiębiorczości

MŚP miewają problemy w bankach z pozyskaniem finansowania, bo np. nie spełniają któregoś z kryteriów zdolności kredytowej. I znów – w Idea Banku mogą liczyć na elastyczne podejście.

– Niejednokrotnie małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie otrzymały finansowania w innych bankach, u nas mogą liczyć na kredyt. Warunki jego przyznania są za każdym razem indywidualnie negocjowane i nawet jeśli czasem cena jest wyższa, to często dla kredytobiorców oferty są dużo bardziej atrakcyjne i dopasowane do ich sytuacji – mówi Tomasz Saulewicz, Dyrektor Biura Produktów Kredytowych Idea Bank.

Firmy, którym inne banki odmówiły finansowania, potrzebują często gotówki na podreperowanie płynności finansowej lub chcą ją po prostu zainwestować w rozwój biznesu. Choćby po to, aby móc przyjąć i zrealizować duże zlecenie, nadążać za konkurencją czy też rozwijać się szybciej niż rywale. Wówczas pieniądze mogą być przedsiębiorcy potrzebne na szkolenia dla pracowników albo na zatrudnienie nowych, na zakup sprzętu, maszyn, materiałów, na rozwój produktów czy usług. Idea Bank potrafi uważnie spojrzeć na biznes takiego przedsiębiorcy i wesprzeć go, jeśli dostrzeże jego rynkowe szanse i doceni dobrą strategię. Fakt, że nie miał on dotychczas wymaganych gdzie indziej przychodów albo stażu na rynku, czy też nie był w stanie dostarczyć wszystkich twardych zabezpieczeń, nie musi być nierozwiązywalnym problemem.

– W Idea Banku najważniejszą wartością w ofercie kredytowej dla MŚP jest właśnie wsparcie rozwoju przedsiębiorczości – mówi Tomasz Saulewicz. – Chcemy być prawdziwym partnerem dla firm z tego segmentu, nawet dla najmniejszych jednoosobowych działalności gospodarczych.

To partnerskie podejście przejawia się także w tym, że klienci mogą wygodnie korzystać z różnorodnych form kontaktu z Idea Bankiem. Po pierwsze, bank ma rozwiniętą sieć oddziałów stacjonarnych w całym kraju zlokalizowanych w największych miastach. Po drugie, aby zapewnić przedsiębiorcom nieograniczony i stały dostęp do swoich usług, rozwija także alternatywne kanały sprzedaży i obsługi, mobilne i internetowe. To choćby wspomniany już Obrotomierz czy bankowość elektroniczna Idea Cloud.

– To jedna z najbardziej innowacyjnych platform bankowości na świecie – unikatowy system do zarządzania biznesem. Idea Cloud integruje bankowość z księgowością. Klient ma do wyboru zaawansowany system księgowości lub bezpłatną Chmurę Faktur, która m.in. rozpoznaje czy dana faktura została opłacona, generuje pliki JPK oraz udostępnia opłacanie faktur jednym kliknięciem. Idea Cloud pozwala na zarządzanie płynnością finansową firmy, czy też umożliwia uzyskanie kredytu z decyzją wydaną online – opisuje Grzegorz Getka, Dyrektor Biura Bankowości Internetowej i Mobilnej Idea Bank. Wyjaśnia, że Idea Cloud zapamiętuje najczęściej wykonywane przez klienta operacje, uczy się na nie reagować, grupuje i analizuje jego dane finansowe, pozwala na logowanie się do konta osobistego, firmowego i spółkowego za pomocą jednego loginu. – Jeśli przedsiębiorstwo korzysta z tego rozwiązania, zmniejsza obciążenia administracyjne i biurokrację, z jaką firmy borykają się na co dzień – dodaje.

Na koniec warto zwrócić uwagę, że swoją rolę na rynku Idea Bank postrzega nie tylko jako wparcie dla klientów w rozwijaniu biznesu, lecz także jako edukowanie ich, np. w obszarze zarządzania finansami. – Satysfakcja klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego oprócz działalności bankowej, wspieramy ich oferując konsultacje w oddziałach banku – podkreśla Bartosz Witorzeńć, zaznaczając, że w tym wszystkim kluczowe jest zachowanie najwyższych standardów obsługi i odpowiedzialna sprzedaż.

----------------------------

Idea Hub – miejsce do prowadzenia biznesu

Klienci Idea Banku to najczęściej osoby młode, aktywne zawodowo, reprezentujące firmy z różnych branż. Często nieposiadające swojego biura, które spotkania biznesowe prowadzą w kawiarniach czy restauracjach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, bank stworzył darmowe przestrzenie coworkingowe Idea Hub. W każdej z nich klienci mogą za darmo napić się kawy, skorzystać z Wi-Fi, ładowarek do telefonów, słuchawek, biurowych urządzeń, biznesowej literatury i prasy, czy wreszcie z sali konferencyjnej. A w razie potrzeby mogą również skorzystać z porad pracowników banku. Wspólna coworkingowa przestrzeń sprzyja też poznawaniu innych przedsiębiorców i dzieleniu się z nimi doświadczeniami oraz pomysłami. Bank organizuje w Idea Hub także debaty i szkolenia, które wspierają rozwój wiedzy finansowej klientów.

– Wyedukowany klient wie jak skorzystać z oferty bankowej przy realizacji planów biznesowych – mówi Bartosz Witorzeńć. – To w połączeniu z wyjątkowym pomysłem na biznes może stać się kluczem do sukcesu – podsumowuje. 

Maciej Bartoszewicz

ZOBACZ RÓWNIEŻ