Raporty
Duzi zmieniają mniejszych
Wprowadzenie w firmie zasad CSR – na serio, a nie pod publiczkę – wymaga zapału, solidnego przygotowania i cierpliwości. Przykład dają wielkie firmy, które zresztą coraz częściej egzekwują etyczne podejście u swych mniejszych kontrahentów.
Widzisz problem? Załóż firmę z misją
Panuje opinia, że jeśli polska firma z sektora MSP twierdzi, iż jest odpowiedzialna społecznie, to zapewne jest to tylko marketing. Sporo w tym racji, niemniej przybywa u nas przedsiębiorstw, które są tak pomyślane, by generować korzyści zarówno finansowe, jak i społeczne. Często są to startupy zakładane przez młodych ludzi.
COP żyje i ma się dobrze
Przemyślany dobór partnerów, ścisła kooperacja i sprawne gospodarowanie zasobami – KOM-CAST dzięki tej „trójce” święci sukcesy, a przy okazji pomaga też gospodarce trzech województw.
Tu bardzo liczą się relacje
ICT, czyli teleinformatyka, to hit polskich innowacji w ostatnich latach i mocna strona naszej gospodarki. Nic dziwnego, że wśród klastrów wyspecjalizowanych w tej branży nietrudno znaleźć te wybitne. Przedstawiamy dwa, z których każdy działa nieco inaczej.
Dolina niemal jak Krzemowa
Początki były skromne: chodziło o dostarczanie produktów i usług dla przemysłu lotniczego. Po latach można śmiało ocenić, że Dolina Lotnicza to marka na skalę światową.
Klastry polskie: liderzy, ogony i nijaka większość
Gorzka lekcja płynąca z rozdysponowania unijnych dotacji, w tym liczne przykłady wyrzucania pieniędzy w błoto, potwierdzają zasadę, że liczy się nie ilość, a jakość. Dlatego teraz obowiązuje hasło „sprawdzam”. Jak z tym testem poradzą sobie klastry?