Raporty
Ma być tanio, szybko i bezpiecznie
Dwa tygodnie oczekiwania na towar kupiony w sklepie internetowym – kiedyś to standard, dziś rzecz nie do pomyślenia. Klienci rzadko są gotowi czekać na odbiór zamówienia dłużej niż dwa dni. Dlatego logistyka jest jednym z najbardziej newralgicznych elementów e-handlu.
Przepis na płatności instant
Pieniądze na koncie w kilka sekund. Szybkie zamknięcie transakcji, wygoda i bezpieczeństwo kupującego. To najważniejsze zalety systemów płatności, jakie można zastosować w sklepach online bądź na stronach internetowych, na których prowadzimy sprzedaż. Oferuje je kilku dostawców. Na co zwrócić uwagę, wybierając najlepszego dla nas i naszych klientów?
Baza danych albo kula w płot
Big Data i „ciasteczka” wydają się stworzone dla sklepu internetowego. Przede wszystkim dlatego, że służą personalizacji podejścia do e-klienta. Bez niej rośnie prawdopodobieństwo, że skierowane do internauty zabiegi handlowe i marketingowe trafią jak kulą w płot.
Gotowiec czy samodzielna konfiguracja?
Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, na pewno nie bardziej niż znalezienie i wynajęcie lokalu na stacjonarną placówkę. Za to mniej kosztuje. O ile mniej, zależy jednak od ustalenia kilku rzeczy, zanim jeszcze wydamy na jego uruchomienie pierwszą złotówkę.
W internecie lepiej być, niż nie być
Przez kilkanaście lat e-handel w Polsce rozwinął się z ciekawostki z wielkim potencjałem w prawdziwą potęgę. W 2015 r. wygeneruje u nas grubo ponad 30 mld zł obrotów. W kolejnych latach ta kwota pójdzie jeszcze w górę, choćby dlatego, że liczba e-sklepów co roku rośnie o ok. 15 proc., a cyfryzacja społeczeństwa postępuje.
CSR, MSP i PARP
Małe i średnie firmy, które chcą być odpowiedzialne społecznie, mogą ubiegać się o dofinansowanie rozwiązań z zakresu CSR, szczególnie szkoleń i doradztwa. Szukając oferty publicznego wsparcia, powinny przede wszystkim zajrzeć na strony PARP.
CSR. To tylko biznes
Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest – wbrew temu, co sądzi wielu przedsiębiorców – jedynie filantropią. To przede wszystkim działalność, która ma przynieść firmie zyski. Tyle że z zachowaniem szacunku dla całego jej otoczenia.
Duzi zmieniają mniejszych
Wprowadzenie w firmie zasad CSR – na serio, a nie pod publiczkę – wymaga zapału, solidnego przygotowania i cierpliwości. Przykład dają wielkie firmy, które zresztą coraz częściej egzekwują etyczne podejście u swych mniejszych kontrahentów.
Widzisz problem? Załóż firmę z misją
Panuje opinia, że jeśli polska firma z sektora MSP twierdzi, iż jest odpowiedzialna społecznie, to zapewne jest to tylko marketing. Sporo w tym racji, niemniej przybywa u nas przedsiębiorstw, które są tak pomyślane, by generować korzyści zarówno finansowe, jak i społeczne. Często są to startupy zakładane przez młodych ludzi.
COP żyje i ma się dobrze
Przemyślany dobór partnerów, ścisła kooperacja i sprawne gospodarowanie zasobami – KOM-CAST dzięki tej „trójce” święci sukcesy, a przy okazji pomaga też gospodarce trzech województw.
Tu bardzo liczą się relacje
ICT, czyli teleinformatyka, to hit polskich innowacji w ostatnich latach i mocna strona naszej gospodarki. Nic dziwnego, że wśród klastrów wyspecjalizowanych w tej branży nietrudno znaleźć te wybitne. Przedstawiamy dwa, z których każdy działa nieco inaczej.
Dolina niemal jak Krzemowa
Początki były skromne: chodziło o dostarczanie produktów i usług dla przemysłu lotniczego. Po latach można śmiało ocenić, że Dolina Lotnicza to marka na skalę światową.
Klastry polskie: liderzy, ogony i nijaka większość
Gorzka lekcja płynąca z rozdysponowania unijnych dotacji, w tym liczne przykłady wyrzucania pieniędzy w błoto, potwierdzają zasadę, że liczy się nie ilość, a jakość. Dlatego teraz obowiązuje hasło „sprawdzam”. Jak z tym testem poradzą sobie klastry?