tre product - pierwsza polska marka z branży design na platformie crowdfundingowej
Fot. Tre ProductWedług najnowszego raportu z badań rynkowych opublikowanego przez Technavio oczekuje się, że globalny rynek finansowania społecznościowego zarejestruje CAGR na poziomie prawie 17 proc. do 2021 roku. Kampanie crowdfundingowe wykorzystywane jako droga do crowdsourcingu to wyłaniający się trend. Jednym z ciekawych sposobów pozyskiwania finansowania jest rozpoczęcie kampanii finansowania społecznościowego, w odróżnieniu od innych możliwości, ta forma już na wstępie określa parametry czasowe uzyskania kapitału. Jako pierwsza marka z branży design, krok ten robi – tre product.
Świadome projektowanie. Świadomy rozwój biznesu
tre product jest pierwszą polską marką współpracującą z projektantami z całego świata, która wykorzystuje potencjał polskich manufaktur, by dostarczać na międzynarodowy rynek premium produkty ponadczasowe najwyższej jakości. Wszystko w oparciu o świadome projektowanie. Prostota i trwałość to kluczowe strategie zrównoważonego projektowania i wdrożenia produktu. Za marką stoi projektant Tomek Rygalik oraz dyrektor zarządzająca Marcelina Plichta-Wabnik.
Rygalik i Plichta-Wabnik chcąc rozwijać dalej swoją markę zarówno w aspekcie nowych kierunków sprzedaży, ale i samej oferty, postanowili wykorzystać szansę, jaką daje crowdfunding. Na polskim rynku, zwłaszcza w branży design/mebli – jest to podejście niezwykle innowacyjne. Nikt wcześniej nie pokusił się o finansowanie swojego biznesu tą drogą.
- Kampanie crowdfundingową traktujemy jako ogromną szansę w dalszym rozwoju marki. Daje nam to nie tylko możliwość zatrudnienia nowych osób, ale przede wszystkim stworzenia swojego autorskiego showroomu i realizację kolejnych projektów we współpracy z międzynarodowym środowiskiem projektantów - mówi Marcelina Plichta-Wabnik. I dodaje: - Czemu akurat crowdfunding? To spore możliwości rozwoju dla tre i możliwości zarobienia pieniędzy dla akcjonariuszy. Co więcej, upatruję w tym szansę na zrobienie czegoś razem z korzyścią dla obu stron. Dzieląc się naszą pasją, jaką jest tworzenie ponadczasowych przedmiotów - zapraszamy i zachęcamy do tego, aby nasi akcjonariusze stali się częścią tego co robimy. Wspólnie możemy budować mądrzejsze jutro z dala od nadmiernej konsumpcji nietrwałych produktów.
Marka ma jasno określone cele inwestycyjne – większość stanowi marketing, na który składa się przede wszystkim budowanie świadomości marki jako dźwignia dotarcia do klientów B2C oraz wsparcie sprzedaży klientów B2B. W kolejnych celach marce zależy na zdobyciu finansowania na stworzenie showroomu jako miejsca spotkań wokół designu i sztuki oraz rozwoju działu sprzedaży i oczywiście poszerzenia kolekcji o kolejne produkty we współpracy z topowymi, światowymi projektantami.