Reklama

design

zobacz inne tematy
Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Działają na rynku kultury i sztuki, a jednocześnie zarabiają pieniądze. Ale prowadząc biznes w innych dziedzinach, angażują się w mecenat artystyczny. Przedstawiamy 15 kobiet biznesu, które działają na rzecz kultury.

Podróż do przeszłości

Podróż do przeszłości

Krakowski kolekcjoner Marek Sosenko udowadnia, że biznes może ocalić fragmenty narodowego dziedzictwa. Jego antykwariat nieraz stawał się przedsionkiem do muzealnych zbiorów. W cyklu My Company Design odwiedzamy ojca ruchu kolekcjonerów.

Jak się lepi sukces. Ceramika to nasze dobro narodowe

Jak się lepi sukces. Ceramika to nasze dobro narodowe

Niech was nie zmyli jej delikatność. Polska ceramika jest naszym wartym setki milionów euro „soft power”. W zeszłym roku wartość eksportu wyrobów ceramicznych do krajów Unii Europejskiej wyniosła aż 174 mln euro. Skąd ten sukces?

Maciej Biesiada: „Kupiliśmy nie tylko markę DUKA, ale przede wszystkim ideę, która za nią stoi. Mamy plan, jak przywrócić jej blask”

Maciej Biesiada: „Kupiliśmy nie tylko markę DUKA, ale przede wszystkim ideę, która za nią stoi. Mamy plan, jak przywrócić jej blask”

Pokolenie Z stawia bardzo mocno na produkty wysokiej jakości, ciekawe wzornictwo i ekologię – a to są wartości wpisane w DNA marki DUKA. Naszym zadaniem jest postawienie na komunikację skierowaną również do nich i budowanie społeczności wokół wspólnego gotowania i celebrowania posiłków – mówi Maciej Biesada, CEO Biesiada Invest Holding i nowy inwestor DUKA.

Yestersen 2.0. „Zrobiliśmy wszystko, żeby odejść uczciwie. Teraz wracamy mądrzejsi, z nową misją”

Yestersen 2.0. „Zrobiliśmy wszystko, żeby odejść uczciwie. Teraz wracamy mądrzejsi, z nową misją”

Przez lata yestersen był miejscem, w którym obok ciekawego designu mogliśmy znaleźć inspirację do odmiany naszych wnętrz. O tym, dlaczego yestersen musiał zniknąć, co się zmieniło przez trzy lata i dlaczego warto mu dać drugą szansę, rozmawiam z Karolem Misztalem, założycielem marki, i Maciejem Cyprykiem, twórcą 366 Concept i współinicjatorem nowego otwarcia.

Miękki luksus, twardy biznes. O rynku dywanów w Polsce

Miękki luksus, twardy biznes. O rynku dywanów w Polsce

Jeszcze dekadę temu kojarzył się z PRL-owskim reliktem. Dziś z inwestycją, dizajnem i nazwiskami projektantów. Rynek dekorów, zwłaszcza dywanów premium, rośnie i dziś wart jest już 40 mld zł. Ręcznie tkane kilimy, gobeliny i dywany znów wchodzą na salony.

Rynek, który świeci jasno. Jak Polacy pokochali luksusowe lampy

Rynek, który świeci jasno. Jak Polacy pokochali luksusowe lampy

Polacy oświetlają domy z rozmachem. Luksusowe lampy przestały być u nas fanaberią, a polskie marki wyznaczają europejskie trendy. Na rynku wartym 40 mld zł są nad Wisłą perełki, które wpisują się w scenografię filmów takiego estety jak Pedro Almodovar.

Forma na kwiecień. Wydajmy na to!

Forma na kwiecień. Wydajmy na to!

Wiosna w pełni. Polecamy do biegania po mieście lekkie sneakersy, literacki weekend za miastem, ćwiczenia z luksusowym sprzętem i – choć wiemy, że są już te świeże – najpiękniejsze szklane kwiaty.

Jak się robi dobry dizajn [FELIETON]

Jak się robi dobry dizajn [FELIETON]

Projektowanie nie jest proste. Owszem, rozpoznać rzecz piękną jest zadaniem stosunkowo łatwym, od razu wiemy, że to jest to! Tak jak na filmie Pedro Almodóvara, tam piękno przemawia do nas natychmiast. Dlaczego więc tak niewiele rzeczy jest rzeczywiście pięknych i funkcjonalnych, a większość jest po prostu brzydka, pretensjonalna i często droga?

yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film

yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film

yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie ponad 20 mln zł, co oznacza wzrost aż o 89 proc. rok do roku. Sprzedaż online wzrosła w tym czasie o 84 proc. rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 140 proc. rdr.

Reklama