Platforma Second-hand IKEA w Polsce. Można na niej sprzedać lub kupić używane meble

Second-hand Ikea
Platforma umożliwia użytkownikom wystawianie i sprzedaż używanych produktów marki Ikea -zarówno tych dostępnych w aktualnej ofercie, jak i z wcześniejszych kolekcji. Proces publikacji ogłoszenia jest bardzo prosty - użytkownik dodaje zdjęcie i krótki opis, natomiast system uzupełnia ofertę o specyfikację produktu oraz zdjęcia z bazy Ikea.
Sprzedający może otrzymać tradycyjny przelew bankowy lub e-kartę refundacyjną Ikea z 5-procentowym bonusem. Wszystkie transakcje odbywają się z wykorzystaniem zaufanych metod płatności, natomiast wystawiane przedmioty muszą być oryginalnym produktem Ikea.
— Platforma Second-hand Ikea to kolejny krok w rozwoju naszych usług cyfrowych i budowie spójnego, omnikanałowego doświadczenia zakupowego. To także odpowiedź na potrzeby klientów, którzy już dziś wymieniają się meblami Ikea w mediach społecznościowych. Dzięki naszej platformie mogą robić to w sposób prosty i bezpieczny — w miejscu, które łączy wygodę technologii z zaufaniem do marki — podkreśla Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. Rozwoju Biznesu i Digital Ikea Retail w Polsce.
Platforma na razie jest dostępna w fazie testowej dla członków programu Ikea Family w Polsce. Można z niej skorzystać za pośrednictwem strony internetowej Second-hand Ikea.
Rynek mebli używanych
Podobne platformy Ikea działają już w Hiszpanii, Norwegii i Portugalii. Zgodnie z danymi firmy analitycznej Mordor Intelligence, światowy rynek mebli używanych rozwija się w szybkim tempie i do 2030 roku jego wartość ma przekroczyć 60 miliardów dolarów, przy średniorocznym wzroście na poziomie ponad 5 procent. Segment ten napędza świadomość ekologiczna konsumentów, którzy biorą pod uwagę wpływ zakupów na środowisko oraz ekonomiczne korzyści, ponieważ używane meble są o wiele tańsze.
Second-handy wielkich marek
Ikea to nie jedyna marka, która uruchomiła platformę do sprzedaży używanych produktów. Przykładowo na platformie Empik.com w sekcji “Outlet” są już dostępne m.in. używane książki i inne produkty z drugiej ręki. Empik w 2024 roku nawiązał współpracę z Tezuszem, dotychczasowym liderem sprzedaży książek używanych, co pozwoliło mu wejść na nowy rynek. Z kolei Zalando wprowadziła usługę “Zircle” dla ubrań z drugiej ręki. To pokazuje, że wchodzenie na rynek przedmiotów używanych może być dla firm elementem długoterminowej strategii.
Jakub Jankowski nowym prezesem IKEA Group. Przejmie stery od stycznia
Od 1 stycznia 2026 roku stanowisko prezesa Inter IKEA Group obejmie Jakub Jankowski, związany z firmą od ponad 20. lat.