moda
zobacz inne tematyRewolucjonistka w świecie mody, czyli polskie buty z roślinnej skóry
Pracę na rzecz międzynarodowej korporacji Agnieszka Ziółek zamieniła na własną markę obuwniczą. Dzięki temu wprowadza rewolucję w świecie mody, oferując buty z roślinnej skóry.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Maja Bohosiewicz: "Moja marka odzieżowa to już osobny organizm. Ja jestem tylko dodatkiem" [WYWIAD]
Mój obecny biznes wygląda naprawdę świetnie, nie interesują mnie wyobrażenia innych. Wolę skupić się na rozwoju Le Collet niż na analizowaniu tego, co ktoś myśli o tym, że aktorka prowadzi własny biznes - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Maja Bohosiewicz.
Być jak Kate Moss
Męskie kamizelki dla kobiet od kilku sezonów lansują największe domy mody. Można je nosić na bluzki z kołnierzami, w stylu lat 70., na T-shirt, pod garnitur, wreszcie… na gołe ciało. Ten sposób jest szczególnie interesujący, bo zestawia kulturowe atrybuty kamizelki – będącej symbolem prestiżu, elegancji, profesjonalizmu bogatych mężczyzn – z kobiecą zmysłowością.
Sierpniowe odkrycia. Nasze propozycje zakupowe
W tym miesiącu będzie egzotycznie – najmodniejsze spodnie pochodzą z Bermudów, a niezbędny kapelusz z Ekwadoru albo, jak kto woli, z Panamy. Do tego polecamy świetną restaurację brazylijską i niezwykłe naczynia polskiej marki Révolte.
Dyktatorzy mody. Jak zmienia się moda na szczytach polityki i biznesu?
24 lutego 2022 r. zmieniła się nie tylko geopolityka, ale również moda.
BYĆ JAK... MICK JAGGER
Wysportowany i charyzmatyczny lider Rolling Stonesów był i jest jednym z najlepiej ubranych mężczyzn na świecie! Na koncertach, imprezach w Studio 54 czy nawet na tenisowym korcie Mick zawsze wyglądał świetnie.
(Wy)dajmy na to! U progu wiosny
Czego nam potrzeba u progu wiosny? Kolorów, energii i modnych akcesoriów. Polecamy więc topowe sneakersy, jedwabne apaszki, notesy w energetycznych kolorach, a na pokrzepienie tradycyjną, choć zarazem awangardową pizzę.
Złoto, blask, kolory. Moda na sezon letni 2023 będzie bardzo wyrazista
Mnóstwo złota i blasku. Kolory – każde, ze wskazaniem na odblaskowe. Moda na nadchodzącą wiosnę i lato będzie co najmniej wyrazista.
Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce
Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.
"Królowie basicu" czy pionierzy polskiego streetwearu? O Diamante znów będzie głośno [TYLKO U NAS]
Diamante rozkręcił wspólnie z bratem za 10 tys. zł. Ale historia marki to również wiele złych decyzji – Tomek Grande otwarcie mówi o biznesowych błędach i trwonieniu pieniędzy. Dziś, po pandemicznym kryzysie, chce wrócić na szczyt. Złośliwi nazwą go „królem basicu”, dla innych Diamante to pionierzy polskiego streetwearu.
Streetwear is dead? [FELIETON]
Nie każdy może wie, kim był Virgil Abloh, jednak większość z nas, świadomie bądź nie, w jakiś sposób inspirowała się jego projektami.
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.
Styl, życie i hajs. Jak robić miliony na streetwearze? Nowy numer My Company Polska
Moda uliczna przeszła niebywałą transformację. Od mało znanych projektantów aż po modowe salony - dziś streetwear to najbardziej gorący trend w ubiorze. Za tym idą grube pieniądze, a to już miejsce dla ambitnych przedsiębiorców. Jak wygląda ten rynek? Sprawdzamy w nowym numerze My Company Polska!
Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody
Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.
Jak powinna wyglądać współczesna odzież medyczna?
Czy pracując w branży medycznej i beauty możemy zachować funkcjonalność, wygodę i styl? Standardowa i znana nam wszystkim odzież występująca w zawodach medycznych kojarzy się głównie z prostym i nudnym krojem oraz jednobarwnym i niewyrazistym fartuchem. Ale wcale nie musi tak być.
Deni Cler prezentuje najnowszą kolekcję – pierwszy w Polsce pokaz mody w budynku GPW
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych odbył się premierowy pokaz najnowszej kolekcji Deni Cler. „Viaggio in città” to propozycja marki na sezon jesień-zima 2022/23. W wydarzeniu udział wzięło ponad 500 osób – plejada gwiazd i influencerów, dziennikarze, styliści oraz osobistości ze świata biznesu.
Hanstore to lumpeks, który szerzy wiedzę o zero waste. "W Polsce łatwiej o dobry używany towar"
Nasza działalność z rzeczami drugiego obiegu przyczynia się w pewnym stopniu do zmniejszenia produkcji nowych rzeczy. Biorąc pod uwagę, że takich sklepów jak nasz jest więcej, zbiera nam się dość dużo uratowanych ubrań - mówi Adrian Hanzel, założyciel Hanstore.
Second hand'y przyszłości, nowatorski sposób pozyskiwania używanych przedmiotów. Nowe plany LESS_
LESS.BOX, LESS.STORE i LESS.BIKE to trzy nowe marki LESS_ w ogłoszonej właśnie strategii rozwoju Grupy. Razem z LESS_APP stworzą ekosystem wpisujący się w założenia gospodarki cyrkularnej, będącej osią działalności Grupy LESS_.
Prawie 5 mln zł na rozwój AI Stylisty Modowego. Tak będzie wyglądać przyszłość branży fashion?
QuarticOn rozwija projekt dla branży fashion – AI Stylistę Modowego, pozwalającego na zastąpienie personalnego stylisty sztuczną inteligencją. Według planów, rozwiązanie pojawi się na rynku pod koniec 2023 r. Będzie dostępne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln zł, z czego 4,7 mlnzł pochodzi z dofinansowania NCBR.
Cenne podpowiedzi. Najlepsze książki dla przedsiębiorców
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie trzeba mieć wiedzy tajemnej. Czasem jednak przyda się jakiś drogowskaz, który wskaże drogę na skróty.
Amazon daje szansę wejścia na zagraniczne rynki. Czy polskie firmy z niej korzystają?
Kubota to marka powstała jeszcze w latach 90., która niedawno otrzymała nowe życie i ponownie podbija serca Polaków. Teraz firma chce z sukcesem rozwinąć sprzedaż na zagranicznych rynkach, a w tym ma pomóc obecność na platformie Amazon oraz urozmaicenie oferty.
Eobuwie zmienia nazwę. Firma chce postawić na ekspansję zagraniczną
Eobuwie.pl to nazwa zbyt trudna do wymówienia dla obcokrajowców - uważa zarząd firmy. Stąd zmiana nazwy jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek e-commerce w obszarze modowym.
Agnieszka Pałka odsłania tajemnice. Dlaczego 17-latka postawiła na własny startup zamiast na szkołę?
Modą interesuje się od dawna – efektem fascynacji jest startup getdressed, który zdążył już namieszać na polskim rynku. A w wolnych chwilach – żeby utrzymać kondycję – skacze na skakance.
Koszule tworzone przez algorytm. Startup TYXO z nowym inwestorem
Spółka eTailor pozyskała nowego inwestora dla swojej marki modowej TYXO. Fundusz Prometeia zainwestował 1 mln zł w technologię umożliwiającą nową jakość projektowania online koszul na miarę.
Wirtualna przymierzalnia, zmniejszenie liczby zwrotów - cyfryzacja mody zmieni świat zakupów?
Cyfryzacja w branży modowej to nie tylko urozmaicenie doświadczeń zakupowych klientów – to realny wpływ na działalności biznesową, nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji sprzedażowej i zmniejszenie ilości zwrotów. Przede wszystkim to jednak znaczne zmniejszenie śladu węglowego, który zostawia po sobie cała branża retail.
Nowy multibrand w branży fashion wchodzi do gry. "Będziemy skupiać solidne polskie marki"
Grupa Modne Zakupy, lider w sprzedaży bielizny w Polsce pod marką Intymna.pl odsłania nowy projekt PRIMODO.com – multibrand z odzieżą damską i męską na każdą kieszeń. Serwis jest niezależnym sklepem internetowym z unikalną możliwością łączenia zamówień klientów z innymi serwisami Grupy.
Akardo zwiększa sprzedaż. Polskie buty rzemieślnicze są już dostępne w całej UE
Akardo opublikowało wyniki sprzedaży za I kwartał 2021 roku. Od stycznia do marca br. spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 080 500 zł, przed rokiem było to 797 650 zł, co oznacza wzrost o 35 proc. Średnia wartość zamówienia wyraźnie przekroczyła 300 zł.
Ile jest wart rynek podrabianych ubrań? "Sądy nie kierują się pobudkami nacjonalistycznymi"
Europejczycy wydają krocie na ubrania – tylko w 2020 do krajów Wspólnoty zaimportowano tekstylia o wartości 69 mld euro. Krawcami dla mieszkańców Starego Kontynentu są głównie Chińczycy. Co trzeci ciuch, lądujący w szafie europejczyka, uszyty został w Państwie Środka.
Nowe przedsięwzięcie Kuby Wojewódzkiego. Dziennikarz pochwalił się na Instagramie
Kuba Wojewódzki - we współpracy z Susan Swimwear - stworzy autorską kolekcję męskiej odzieży. "Nic nas nie boli tak jak te ciuchy, których nie kupiliśmy" - napisał na Instagramie znany prezenter.
"Spotify dla ubrań" już wkrótce. Polski startup GetDressed chce podbić okoliczne rynki
Nasze plany jeśli chodzi o działania zagraniczne na razie dotyczą głównie okolicznych rynków, bo marki, z którymi zaczynamy współpracę, mają tam już swoje sklepy. To będzie bardzo naturalne wejście - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Agnieszka Pałka, CEO GetDressed.
Marka 4F i Robert Lewandowski wykorzystają rozszerzoną rzeczywistość w pierwszej wspólnej kolekcji
Jest już dostępna premierowa kolekcja stworzona przez markę 4F i Roberta Lewandowskiego. Do prezentacji linii wykorzystano technologie: 3D i rozszerzoną rzeczywistość (AR).
Producent popularnych butów zadebiutuje na giełdzie. Wzrost sprzedaży w pandemii
O Martensach - w Polsce często nazywanych "glanami" - słyszał chyba każdy. Buty sprzedawane od 60 lat stały się symbolem wielu subkultur. Kenny Wilson, prezes firmy Dr Martens, zapowiedział właśnie inwestycję, której zadaniem jest wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę.
Co jesienią założą Polacy? O tym mogą zdecydować maszyny
Pandemia koronawirusa wstrząsnęła branżą modową i nie do końca wiadomo, jak potoczą się jej dalsze losy. Wydaje się jednak pewne, że przewagę w nowym rozdaniu zyskają ci, którzy zwrócą się w stronę nowych technologii.