moda
zobacz inne tematyPrezenty bez pośpiechu
W przedświątecznej gorączce czasem gubimy to, co wyjątkowe. Kiczowate świąteczne dekoracje narzucają nam estetykę, która nie zawsze odpowiada naszym gustom, a pospieszne kupowanie prezentów nie pozwala wybrać tych, które są prawdziwie unikatowe. W grudniu warto się zatrzymać – udać się do wyjątkowej restauracji, a także odkryć kosmetyki, biżuterię i ceramikę tworzone z pasją.
W stylu: David Beckham
Na początku XXI w. nosił źle skrojone garnitury, koszule bez rękawów i jasne kurtki z „wężowej” skóry. Dziś David Beckham jest prawdziwą ikoną mody.
W stylu: Lee Radziwiłł. Jak ubierała się prekursorka quiet luxury?
Lee Radziwiłł całe życie żyła w cieniu starszej siostry, która najpierw została pierwszą damą u boku Johna F. Kennedy’ego, a następnie żoną jednego z najbogatszych ludzi świata, Aristotelisa Onasisa.
Twoje klimaty
Głucho wszędzie, ciemno wszędzie… Stop! W listopadzie też może być pięknie, kolorowo i optymistycznie. Warunek? Sami o to zadbamy – otaczając się ładnymi przedmiotami, jedząc w zgodzie z naturą, czy używając wysokiej klasy kosmetyków.
Rewolucjonistka w świecie mody, czyli polskie buty z roślinnej skóry
Pracę na rzecz międzynarodowej korporacji Agnieszka Ziółek zamieniła na własną markę obuwniczą. Dzięki temu wprowadza rewolucję w świecie mody, oferując buty z roślinnej skóry.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Maja Bohosiewicz: "Moja marka odzieżowa to już osobny organizm. Ja jestem tylko dodatkiem" [WYWIAD]
Mój obecny biznes wygląda naprawdę świetnie, nie interesują mnie wyobrażenia innych. Wolę skupić się na rozwoju Le Collet niż na analizowaniu tego, co ktoś myśli o tym, że aktorka prowadzi własny biznes - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Maja Bohosiewicz.
Być jak Kate Moss
Męskie kamizelki dla kobiet od kilku sezonów lansują największe domy mody. Można je nosić na bluzki z kołnierzami, w stylu lat 70., na T-shirt, pod garnitur, wreszcie… na gołe ciało. Ten sposób jest szczególnie interesujący, bo zestawia kulturowe atrybuty kamizelki – będącej symbolem prestiżu, elegancji, profesjonalizmu bogatych mężczyzn – z kobiecą zmysłowością.
Sierpniowe odkrycia. Nasze propozycje zakupowe
W tym miesiącu będzie egzotycznie – najmodniejsze spodnie pochodzą z Bermudów, a niezbędny kapelusz z Ekwadoru albo, jak kto woli, z Panamy. Do tego polecamy świetną restaurację brazylijską i niezwykłe naczynia polskiej marki Révolte.
Dyktatorzy mody. Jak zmienia się moda na szczytach polityki i biznesu?
24 lutego 2022 r. zmieniła się nie tylko geopolityka, ale również moda.
BYĆ JAK... MICK JAGGER
Wysportowany i charyzmatyczny lider Rolling Stonesów był i jest jednym z najlepiej ubranych mężczyzn na świecie! Na koncertach, imprezach w Studio 54 czy nawet na tenisowym korcie Mick zawsze wyglądał świetnie.
(Wy)dajmy na to! U progu wiosny
Czego nam potrzeba u progu wiosny? Kolorów, energii i modnych akcesoriów. Polecamy więc topowe sneakersy, jedwabne apaszki, notesy w energetycznych kolorach, a na pokrzepienie tradycyjną, choć zarazem awangardową pizzę.
Złoto, blask, kolory. Moda na sezon letni 2023 będzie bardzo wyrazista
Mnóstwo złota i blasku. Kolory – każde, ze wskazaniem na odblaskowe. Moda na nadchodzącą wiosnę i lato będzie co najmniej wyrazista.
Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce
Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.
"Królowie basicu" czy pionierzy polskiego streetwearu? O Diamante znów będzie głośno [TYLKO U NAS]
Diamante rozkręcił wspólnie z bratem za 10 tys. zł. Ale historia marki to również wiele złych decyzji – Tomek Grande otwarcie mówi o biznesowych błędach i trwonieniu pieniędzy. Dziś, po pandemicznym kryzysie, chce wrócić na szczyt. Złośliwi nazwą go „królem basicu”, dla innych Diamante to pionierzy polskiego streetwearu.
Streetwear is dead? [FELIETON]
Nie każdy może wie, kim był Virgil Abloh, jednak większość z nas, świadomie bądź nie, w jakiś sposób inspirowała się jego projektami.
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.
Styl, życie i hajs. Jak robić miliony na streetwearze? Nowy numer My Company Polska
Moda uliczna przeszła niebywałą transformację. Od mało znanych projektantów aż po modowe salony - dziś streetwear to najbardziej gorący trend w ubiorze. Za tym idą grube pieniądze, a to już miejsce dla ambitnych przedsiębiorców. Jak wygląda ten rynek? Sprawdzamy w nowym numerze My Company Polska!
Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody
Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.
Jak powinna wyglądać współczesna odzież medyczna?
Czy pracując w branży medycznej i beauty możemy zachować funkcjonalność, wygodę i styl? Standardowa i znana nam wszystkim odzież występująca w zawodach medycznych kojarzy się głównie z prostym i nudnym krojem oraz jednobarwnym i niewyrazistym fartuchem. Ale wcale nie musi tak być.
Deni Cler prezentuje najnowszą kolekcję – pierwszy w Polsce pokaz mody w budynku GPW
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych odbył się premierowy pokaz najnowszej kolekcji Deni Cler. „Viaggio in città” to propozycja marki na sezon jesień-zima 2022/23. W wydarzeniu udział wzięło ponad 500 osób – plejada gwiazd i influencerów, dziennikarze, styliści oraz osobistości ze świata biznesu.
Hanstore to lumpeks, który szerzy wiedzę o zero waste. "W Polsce łatwiej o dobry używany towar"
Nasza działalność z rzeczami drugiego obiegu przyczynia się w pewnym stopniu do zmniejszenia produkcji nowych rzeczy. Biorąc pod uwagę, że takich sklepów jak nasz jest więcej, zbiera nam się dość dużo uratowanych ubrań - mówi Adrian Hanzel, założyciel Hanstore.
Second hand'y przyszłości, nowatorski sposób pozyskiwania używanych przedmiotów. Nowe plany LESS_
LESS.BOX, LESS.STORE i LESS.BIKE to trzy nowe marki LESS_ w ogłoszonej właśnie strategii rozwoju Grupy. Razem z LESS_APP stworzą ekosystem wpisujący się w założenia gospodarki cyrkularnej, będącej osią działalności Grupy LESS_.
Prawie 5 mln zł na rozwój AI Stylisty Modowego. Tak będzie wyglądać przyszłość branży fashion?
QuarticOn rozwija projekt dla branży fashion – AI Stylistę Modowego, pozwalającego na zastąpienie personalnego stylisty sztuczną inteligencją. Według planów, rozwiązanie pojawi się na rynku pod koniec 2023 r. Będzie dostępne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln zł, z czego 4,7 mlnzł pochodzi z dofinansowania NCBR.
Cenne podpowiedzi. Najlepsze książki dla przedsiębiorców
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie trzeba mieć wiedzy tajemnej. Czasem jednak przyda się jakiś drogowskaz, który wskaże drogę na skróty.
Amazon daje szansę wejścia na zagraniczne rynki. Czy polskie firmy z niej korzystają?
Kubota to marka powstała jeszcze w latach 90., która niedawno otrzymała nowe życie i ponownie podbija serca Polaków. Teraz firma chce z sukcesem rozwinąć sprzedaż na zagranicznych rynkach, a w tym ma pomóc obecność na platformie Amazon oraz urozmaicenie oferty.
Eobuwie zmienia nazwę. Firma chce postawić na ekspansję zagraniczną
Eobuwie.pl to nazwa zbyt trudna do wymówienia dla obcokrajowców - uważa zarząd firmy. Stąd zmiana nazwy jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek e-commerce w obszarze modowym.
Agnieszka Pałka odsłania tajemnice. Dlaczego 17-latka postawiła na własny startup zamiast na szkołę?
Modą interesuje się od dawna – efektem fascynacji jest startup getdressed, który zdążył już namieszać na polskim rynku. A w wolnych chwilach – żeby utrzymać kondycję – skacze na skakance.
Koszule tworzone przez algorytm. Startup TYXO z nowym inwestorem
Spółka eTailor pozyskała nowego inwestora dla swojej marki modowej TYXO. Fundusz Prometeia zainwestował 1 mln zł w technologię umożliwiającą nową jakość projektowania online koszul na miarę.
Wirtualna przymierzalnia, zmniejszenie liczby zwrotów - cyfryzacja mody zmieni świat zakupów?
Cyfryzacja w branży modowej to nie tylko urozmaicenie doświadczeń zakupowych klientów – to realny wpływ na działalności biznesową, nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji sprzedażowej i zmniejszenie ilości zwrotów. Przede wszystkim to jednak znaczne zmniejszenie śladu węglowego, który zostawia po sobie cała branża retail.
Nowy multibrand w branży fashion wchodzi do gry. "Będziemy skupiać solidne polskie marki"
Grupa Modne Zakupy, lider w sprzedaży bielizny w Polsce pod marką Intymna.pl odsłania nowy projekt PRIMODO.com – multibrand z odzieżą damską i męską na każdą kieszeń. Serwis jest niezależnym sklepem internetowym z unikalną możliwością łączenia zamówień klientów z innymi serwisami Grupy.
Akardo zwiększa sprzedaż. Polskie buty rzemieślnicze są już dostępne w całej UE
Akardo opublikowało wyniki sprzedaży za I kwartał 2021 roku. Od stycznia do marca br. spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 080 500 zł, przed rokiem było to 797 650 zł, co oznacza wzrost o 35 proc. Średnia wartość zamówienia wyraźnie przekroczyła 300 zł.
Ile jest wart rynek podrabianych ubrań? "Sądy nie kierują się pobudkami nacjonalistycznymi"
Europejczycy wydają krocie na ubrania – tylko w 2020 do krajów Wspólnoty zaimportowano tekstylia o wartości 69 mld euro. Krawcami dla mieszkańców Starego Kontynentu są głównie Chińczycy. Co trzeci ciuch, lądujący w szafie europejczyka, uszyty został w Państwie Środka.
Nowe przedsięwzięcie Kuby Wojewódzkiego. Dziennikarz pochwalił się na Instagramie
Kuba Wojewódzki - we współpracy z Susan Swimwear - stworzy autorską kolekcję męskiej odzieży. "Nic nas nie boli tak jak te ciuchy, których nie kupiliśmy" - napisał na Instagramie znany prezenter.
"Spotify dla ubrań" już wkrótce. Polski startup GetDressed chce podbić okoliczne rynki
Nasze plany jeśli chodzi o działania zagraniczne na razie dotyczą głównie okolicznych rynków, bo marki, z którymi zaczynamy współpracę, mają tam już swoje sklepy. To będzie bardzo naturalne wejście - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Agnieszka Pałka, CEO GetDressed.