moda
zobacz inne tematyZalando przejmuje rywala. ABOUT YOU, pierwszy jednorożec z Hamburga, staje się częścią giganta
Zalando otrzymało ostateczną zgodę od Komisji Europejskiej na sfinalizowanie przejęcia platformy modowej ABOUT YOU. Transakcja, która kończy proces dobrowolnej oferty publicznej, zostanie rozliczona 11 lipca 2025 roku. Dzięki temu Zalando stanie się właścicielem jednego ze swoich dotychczasowych konkurentów na europejskim rynku e-commerce.
Szczyt lata
W lipcu wybieramy się do Jaskółki, luksusowego domu i SPA w Karkonoszach. Przedstawiamy bajeczne kafle i najnowsze trendy z kolekcji Le Petit Trou oraz męskie szorty nad udo.
Czapki z kosza. emwuhats i drugie życie niepotrzebnych rzeczy
Co zrobić z pudełkiem po butach i wychodzoną kurtką? Większość z nas wyrzuca do kosza. Marek Wisiecki, założyciel emwuhats, do kosza rzuca tylko piłkę za trzy, a niepotrzebnym rzeczom daje drugie życie. – Nie zrobiłem biznesplanu – przyznaje. Mimo to od dwóch lat rozkręca biznes dzięki swojej intuicji.
Powitanie lata
W czerwcu oddajemy hołd słowiańskiemu dziedzictwu, nosimy biżuterię inspirowaną morzem i jeziorami, szykujemy się na Noc Kupały w luksusowym SPA na wyspie Wolin. A urlop spędzamy w Osace, podziwiając prace Joanny Hawrot.
Startup Baseig rozpoczyna emisję akcji. Chce pozyskać środki na technologie
Wystartowała emisja BASEIG S.A., polskiego startupu z branży AI-commerce. Dziś, 20 maja rozpoczęły się zapisy na akcje, a emisja prowadzona będzie w oparciu o Dokument Ofertowy. Pozyskane środki spółka przeznaczy na rozwój technologii, ekspansję zagraniczną oraz tworzenie nowych marek. Proces wspiera Dom Maklerski INC. Debiut spółki na rynku NewConnect planowany jest jeszcze w 2025 roku.
Torba z siodła. Czym wyróżnia się marka CUTI?
Zero waste, maksimum stylu. Twórcy torebek CUTI mieli nie tylko świetny pomysł, jak wykorzystać skórę z siodeł, ale też sporo odwagi i odrobinę szczęścia.
Klienci nadal poszukują towarów luksusowych. "Nadmierna dostępność zabija wyjątkowość"
Jak wygląda proces pozyskania marki luksusowej odzieży do współpracy? – To maraton wymagający cierpliwości i precyzji. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że rozmowy potrafią trwać od roku do nawet czterech – mówi Kamil Bajołek, dyrektor PRM.
Kinky boots, czyli szpilki na hałdach
Żeby stworzyć buty idealne, Adam Warcholiński, Ślązak z rodowodem katowickiego osiedla Tauzen, szpilki własnej produkcji testuje na sobie. Są tak wygodne, że do jego salonu po pierwsze buty na obcasie obok kobiet stawiają się też panowie – m.in. artyści i drag queens.
Baseig szuka finansowania. Startup łączy e-commerce z modowymi influencerami
Na polskim rynku pojawił się nowy gracz z w branży fashion-tech. Startup Baseig zapowiada planowane wejście na rynek NewConnect jeszcze w tym roku. Spółka działa na przecięciu trzech dynamicznie rozwijających się obszarów: handlu internetowego, marketingu twórców internetowych oraz sztucznej inteligencji.
Legendarna marka odzieżowa na sprzedaż. Chrapkę ma włoski konkurent
Dom mody założony przez Gianniego Versace w 1978 r. zmieni właściciela. Za 1,5 mld euro markę przejmie jeden z konkurentów - Prada.
O czym marzy marzec
W marcu marzymy już o słońcu. Po pierwsze – kupujemy garnitur, po drugie – śpiwór na biwak, po trzecie – kolorowy totem do wnętrza (zaklinamy wiosnę), po czwarte – wprowadzamy się w wakacyjny nastrój włoską kuchnią w dizajnerskiej restauracji.
Być jak Yves Saint Laurent i jego muzy
W pracy i w życiu towarzyskim Yves Saint Laurent miał dwie muzy: Loulou de La Falaise (pierwsza od lewej) i Betty Catroux.
Prezenty bez pośpiechu
W przedświątecznej gorączce czasem gubimy to, co wyjątkowe. Kiczowate świąteczne dekoracje narzucają nam estetykę, która nie zawsze odpowiada naszym gustom, a pospieszne kupowanie prezentów nie pozwala wybrać tych, które są prawdziwie unikatowe. W grudniu warto się zatrzymać – udać się do wyjątkowej restauracji, a także odkryć kosmetyki, biżuterię i ceramikę tworzone z pasją.
W stylu: David Beckham
Na początku XXI w. nosił źle skrojone garnitury, koszule bez rękawów i jasne kurtki z „wężowej” skóry. Dziś David Beckham jest prawdziwą ikoną mody.
W stylu: Lee Radziwiłł. Jak ubierała się prekursorka quiet luxury?
Lee Radziwiłł całe życie żyła w cieniu starszej siostry, która najpierw została pierwszą damą u boku Johna F. Kennedy’ego, a następnie żoną jednego z najbogatszych ludzi świata, Aristotelisa Onasisa.
Twoje klimaty
Głucho wszędzie, ciemno wszędzie… Stop! W listopadzie też może być pięknie, kolorowo i optymistycznie. Warunek? Sami o to zadbamy – otaczając się ładnymi przedmiotami, jedząc w zgodzie z naturą, czy używając wysokiej klasy kosmetyków.
Rewolucjonistka w świecie mody, czyli polskie buty z roślinnej skóry
Pracę na rzecz międzynarodowej korporacji Agnieszka Ziółek zamieniła na własną markę obuwniczą. Dzięki temu wprowadza rewolucję w świecie mody, oferując buty z roślinnej skóry.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Maja Bohosiewicz: "Moja marka odzieżowa to już osobny organizm. Ja jestem tylko dodatkiem" [WYWIAD]
Mój obecny biznes wygląda naprawdę świetnie, nie interesują mnie wyobrażenia innych. Wolę skupić się na rozwoju Le Collet niż na analizowaniu tego, co ktoś myśli o tym, że aktorka prowadzi własny biznes - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Maja Bohosiewicz.
Być jak Kate Moss
Męskie kamizelki dla kobiet od kilku sezonów lansują największe domy mody. Można je nosić na bluzki z kołnierzami, w stylu lat 70., na T-shirt, pod garnitur, wreszcie… na gołe ciało. Ten sposób jest szczególnie interesujący, bo zestawia kulturowe atrybuty kamizelki – będącej symbolem prestiżu, elegancji, profesjonalizmu bogatych mężczyzn – z kobiecą zmysłowością.
Sierpniowe odkrycia. Nasze propozycje zakupowe
W tym miesiącu będzie egzotycznie – najmodniejsze spodnie pochodzą z Bermudów, a niezbędny kapelusz z Ekwadoru albo, jak kto woli, z Panamy. Do tego polecamy świetną restaurację brazylijską i niezwykłe naczynia polskiej marki Révolte.
Dyktatorzy mody. Jak zmienia się moda na szczytach polityki i biznesu?
24 lutego 2022 r. zmieniła się nie tylko geopolityka, ale również moda.
BYĆ JAK... MICK JAGGER
Wysportowany i charyzmatyczny lider Rolling Stonesów był i jest jednym z najlepiej ubranych mężczyzn na świecie! Na koncertach, imprezach w Studio 54 czy nawet na tenisowym korcie Mick zawsze wyglądał świetnie.
(Wy)dajmy na to! U progu wiosny
Czego nam potrzeba u progu wiosny? Kolorów, energii i modnych akcesoriów. Polecamy więc topowe sneakersy, jedwabne apaszki, notesy w energetycznych kolorach, a na pokrzepienie tradycyjną, choć zarazem awangardową pizzę.
Złoto, blask, kolory. Moda na sezon letni 2023 będzie bardzo wyrazista
Mnóstwo złota i blasku. Kolory – każde, ze wskazaniem na odblaskowe. Moda na nadchodzącą wiosnę i lato będzie co najmniej wyrazista.
Blokowiska i wybiegi. Historia streetwearu w Polsce
Streetwear dotarł nad Wisłę z opóźnieniem – jak zresztą większość zjawisk kulturowych. Dziś moda uliczna to nie tylko styl życia dla fanów jakościowych ubrań, ale też biznesowa szansa dla wizjonerskich przedsiębiorców.
"Królowie basicu" czy pionierzy polskiego streetwearu? O Diamante znów będzie głośno [TYLKO U NAS]
Diamante rozkręcił wspólnie z bratem za 10 tys. zł. Ale historia marki to również wiele złych decyzji – Tomek Grande otwarcie mówi o biznesowych błędach i trwonieniu pieniędzy. Dziś, po pandemicznym kryzysie, chce wrócić na szczyt. Złośliwi nazwą go „królem basicu”, dla innych Diamante to pionierzy polskiego streetwearu.
Streetwear is dead? [FELIETON]
Nie każdy może wie, kim był Virgil Abloh, jednak większość z nas, świadomie bądź nie, w jakiś sposób inspirowała się jego projektami.
W ubraniach marki 2005 chodzi połowa młodej Warszawy. W czym tkwi ich fenomen? [WYWIAD]
Założenie własnej marki nie jest trudne, trudniej jest się utrzymać. 2005 notuje regularne wzrosty – w 2022 r. nasza sprzedaż była o 74 proc. większa niż rok wcześniej. Jednak by dalej się rozwijać, stale musimy o sobie przypominać, musi być o nas głośno. Lubię powtarzać, że 2005 to mainstream offstreamu – mówi Mikołaj Barczewski, współzałożyciel marki 2005.
Styl, życie i hajs. Jak robić miliony na streetwearze? Nowy numer My Company Polska
Moda uliczna przeszła niebywałą transformację. Od mało znanych projektantów aż po modowe salony - dziś streetwear to najbardziej gorący trend w ubiorze. Za tym idą grube pieniądze, a to już miejsce dla ambitnych przedsiębiorców. Jak wygląda ten rynek? Sprawdzamy w nowym numerze My Company Polska!
Piękno plus. Jak zmieniał się przekaz reklamowy w świecie mody
Nobody’s perfect! Ostatnia kwestia z komedii „Pół żartem, pół serio” najlepiej opisuje nowy trend, który już od kilku lat zaczyna być coraz bardziej widoczny w światowej reklamie. Powoli tracą swoją dominującą pozycję anorektyczne i młodziutkie modelki, a w ich miejsce pojawiają się całkiem „normalne”, a więc po ludzku niedoskonałe osoby.
Jak powinna wyglądać współczesna odzież medyczna?
Czy pracując w branży medycznej i beauty możemy zachować funkcjonalność, wygodę i styl? Standardowa i znana nam wszystkim odzież występująca w zawodach medycznych kojarzy się głównie z prostym i nudnym krojem oraz jednobarwnym i niewyrazistym fartuchem. Ale wcale nie musi tak być.
Deni Cler prezentuje najnowszą kolekcję – pierwszy w Polsce pokaz mody w budynku GPW
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych odbył się premierowy pokaz najnowszej kolekcji Deni Cler. „Viaggio in città” to propozycja marki na sezon jesień-zima 2022/23. W wydarzeniu udział wzięło ponad 500 osób – plejada gwiazd i influencerów, dziennikarze, styliści oraz osobistości ze świata biznesu.
Hanstore to lumpeks, który szerzy wiedzę o zero waste. "W Polsce łatwiej o dobry używany towar"
Nasza działalność z rzeczami drugiego obiegu przyczynia się w pewnym stopniu do zmniejszenia produkcji nowych rzeczy. Biorąc pod uwagę, że takich sklepów jak nasz jest więcej, zbiera nam się dość dużo uratowanych ubrań - mówi Adrian Hanzel, założyciel Hanstore.
Second hand'y przyszłości, nowatorski sposób pozyskiwania używanych przedmiotów. Nowe plany LESS_
LESS.BOX, LESS.STORE i LESS.BIKE to trzy nowe marki LESS_ w ogłoszonej właśnie strategii rozwoju Grupy. Razem z LESS_APP stworzą ekosystem wpisujący się w założenia gospodarki cyrkularnej, będącej osią działalności Grupy LESS_.