Legendarna marka odzieżowa na sprzedaż. Chrapkę ma włoski konkurent

versace
Dom mody Versace na sprzedaż. Kto go kupi? / Fot. Shutterstock/pcruciatti
Dom mody założony przez Gianniego Versace w 1978 r. zmieni właściciela. Za 1,5 mld euro markę przejmie jeden z konkurentów - Prada.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Odzieżowy gigant i legenda, Prada chce przejąć jednego ze swoich rywali. W najbliższym czasie ma dokonać transakcji na 1,5 mld euro, która pozwoli jej przejąć kontrolę nad domem mody Versace.

Sprzedaż dziedzictwa Donatelli Versace ma pomóc Pradzie w stworzeniu jeszcze bardziej zasięgowej marki.Ta strategiczna transakcja ma umocnić pozycję Prady na rynku i pozwolić jej konkurować z potentatami takimi jak LVMH (właściciel Louis Vuitton, Dior) czy Kering SA (Gucci, Saint Laurent). Prada, założona w 1913 roku, to symbol włoskiego luksusu i elegancji, wyceniany na ponad 13 miliardów euro. Z kolei Versace, znane z ekstrawagancji i śmiałych projektów, od lat boryka się z problemami finansowymi, mimo wartości marki szacowanej na około 1 miliard euro. Capri Holdings, który jest właścicielem Versace, posiada również marki Michael Kors i Jimmy Choo. Wszystkie produkty w portfolio firmy przechodzą przez problemy finansowe, a system naprawczy zdaje się nie przynosić rezultatów.

Legendarna marka odzieżowa na sprzedaż

Na informację o przejęciu zareagowały już rynki. W poniedziałek akcje Capri (właściciela Versace) wzrosły o 9,6 proc. przed rozpoczęciem notowań w Nowym Jorku. Zyskały również akcje Prady, podskoczyły o 4,1 proc.

Transakcja ma być dopięta jeszcze w tym miesiącu. W 2018 roku marka została przejęta przez amerykański koncern Capri Holdings, co otworzyło nowy rozdział w jej historii. Strategiczne decyzje inwestora miały na celu dalszą globalną ekspansję i wzmocnienie pozycji Versace na rynku dóbr luksusowych. Sprzedaż Versace, nabytego za 1,8 miliarda euro, oznacza stratę dla Capri, ale może być szansą na odrodzenie dla samej marki.

Sama historia Versace to opowieść, której początki sięgają 1978 roku, kiedy to Gianni Versace założył swój dom mody w Mediolanie. Jego wizja, łącząca śmiałe projekty z rock'n'rollowym przepychem, szybko zdobyła uznanie gwiazd i celebrytów. Po tragicznej śmierci założyciela w 1997 roku, stery przejęła jego siostra, Donatella Versace, kontynuując dziedzictwo marki. Versace stało się synonimem włoskiego glamour, a charakterystyczne logo z Meduzą zdobiło nie tylko ubrania, ale i akcesoria, perfumy oraz wnętrza. W przeciwieństwie do bardziej stonowanej Prady, Versace zawsze stawiało na wyrazistość i odważne połączenia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ