handel

zobacz inne tematy
Allegro przeprowadzi się do nowego biura

Allegro przeprowadzi się do nowego biura

Allegro wynajęła blisko 16 200 mkw. w Fabryce Norblina w Warszawie. Firma zajmie pięć pięter w biurowcu B kompleksu. Firma przeprowadzi się z biurowca Q22 do Fabryki Norblina etapami, zaczynając od lipca 2021 r.

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?

Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.

Empik wraca do części centrów handlowych

Empik wraca do części centrów handlowych

Do większości salonów Empik, które zostały otwarte wraz ze zniesieniem obostrzeń 4 maja, dołączają kolejne sklepy – w Warszawie, Wrocławiu, Białymstoku, Sopocie, Tychach, Raciborzu, Oławie, Gliwicach i Łomiankach. To wynik porozumienia Empiku z właścicielami obiektów handlowych i zakończenia kilkutygodniowych negocjacji.

Amazon stworzy pod Łodzią centrum logistyki e-commerce

Amazon stworzy pod Łodzią centrum logistyki e-commerce

Amazon powiększy liczbę swoich inwestycji w Polsce o nowe centrum logistyki e-commerce w Łodzi. To już druga inwestycja firmy w regionie łódzkim. Centrum będzie odpowiedzią na rosnący popyt ze strony klientów, rozszerzy ofertę produktów Amazon i wesprze większą liczbę sprzedawców w ramach usługi „Fulfillment by Amazon”.

E-commerce po nowemu. Jak skutecznie sprzedawać w internecie?

E-commerce po nowemu. Jak skutecznie sprzedawać w internecie?

W czasach gdy handel konwencjonalny przeżywa krach, jego wirtualny odpowiednik święci triumfy. Według najświeższych danych, zebranych przez firmę analityczną Quantum Metric, amerykańscy detaliści odnotowali 50-procentowy wzrost przychodów w kanale e-commerce między piątym a ósmym tygodniem 2020 r., czyli w czasie, kiedy choroba zaczęła szybko rozprzestrzeniać się poza Azją.

Gigantyczny wzrost zamówień przez internet [RAPORT]

Gigantyczny wzrost zamówień przez internet [RAPORT]

W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu sklepów jedyną szansą na sprzedaż. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe.

Rewolucja w sklepach. Wszystko przez koronawirusa

Rewolucja w sklepach. Wszystko przez koronawirusa

Nielsen przeanalizował sprzedaż w tygodniu 9., z której wynikają znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.

Produkty bio podbijają polski rynek FMCG

Produkty bio podbijają polski rynek FMCG

Nabiał, produkty dla dzieci, mleka roślinne i wódka za 620 mln zł. Tak wyglądał w 2019 roku polski koszyk produktów BIO posiadających certyfikat unijny, tzw. zielony liść. Nielsen po raz pierwszy oszacował wartość rynku produktów BIO w Polsce.

Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy

Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy

Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19.

Mobilne sklepy rosną w siłę 

Mobilne sklepy rosną w siłę 

„Abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.

Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować, jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo.

Czego oczekują klienci przy kasach?

Czego oczekują klienci przy kasach?

65 proc. przedstawicieli generacji Z uważa, że płatności zbliżeniowe to „must have” w sklepie, a 87 proc. konsumentów i sprzedawców uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności.

Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku

Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku

Niższe tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych, rosnąca popularność segmentu convenience i projektów mixed-use, a także dalsza synergia handlu tradycyjnego i technologii – tak przedstawia się sytuacja na rynku obiektów handlowych w Polsce.

Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa

Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa

Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.

GfK Polonia: Osiedlowe sieciówki rosną. Hipermarkety w odwrocie

GfK Polonia: Osiedlowe sieciówki rosną. Hipermarkety w odwrocie

Już co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6 proc. rdr i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom. A może być jeszcze lepiej, bo potencjał wzrostu osiedlowych sklepów (proximity) wciąż jest ogromny...

Netto kończy z jednorazowymi skrzynkami

Netto kończy z jednorazowymi skrzynkami

Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. W ten sposób Netto wdraża zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.

Żabka ma już 6000 sklepów

Żabka ma już 6000 sklepów

18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Placówka zlokalizowana jest w Bliska Wola Tower. W budynku znajduje się tysiąc apartamentów biurowych i hotelowych, ponad 300 lokali biurowych i 30 lokali usługowych.

Zwroty – innowacyjne źródło wzrostu

Zwroty – innowacyjne źródło wzrostu

Polityka zwrotów staje się dziś ważnym elementem przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce i coraz częściej wymaga od jego uczestników innowacyjnego podejścia.

Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej

Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej

Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.

Polacy kupują żywność w internecie

Polacy kupują żywność w internecie

56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą) w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz - wynika z badań firmy Nielsen Polska.

Raport GfK: Polscy konsumenci nie chcą plastiku i domagają się eko-rozwiązań

Raport GfK: Polscy konsumenci nie chcą plastiku i domagają się eko-rozwiązań

Większość polskich konsumentów deklaruje gotowość rezygnacji z plastikowych akcesoriów codziennego użytku na rzecz ekologicznych zamienników. Jednocześnie nie zauważają oni jednak, by producenci i detaliści w wystarczającym stopniu wychodzili naprzeciw ich oczekiwaniom. Takie dane płyną z raportu „Who cares? Who does?” przygotowanego przez GfK.