handel
zobacz inne tematyWażna transakcja na rynku stacji paliw. Nadchodzi koniec stacji eMila
Anwim, właściciel marki Moya, podpisał umowę przedwstępną na akwizycję sieci bezobsługowych stacji paliw eMila. Transakcja zostanie sfinalizowana po wydaniu zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Na przyszły rok zaplanowany jest rebranding zakupionych stacji.
Koniec sieci Tesco w Polsce! Sklepy zmieniają właściciela
Właściciel marki Netto Polska, grupa Salling, podpisała umowę z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów i magazynów.
Ruch zmieni właściciela. Sieć przejęta za złotówkę
UOKiK wydał zgodę na transakcję przejęcia sieci Ruch przez grupę inwestorów z PKN Orlen na czele. Pozostałymi akcjonariuszami będą: PZU, PZU Życie i Alior Bank.
Bitwa o promocje. Nadchodzi nowe rozdanie w handlu [TYLKO U NAS]
Polska zajmuje jedno z pierwszych miejsc w Europie jeśli chodzi o chęć klientów do kupowania produktów w promocyjnych cenach. Pandemia zmienia jednak reguły gry - wynika z raportu firmy Nielsen udostępnionego redakcji portalu mycompanypolska.pl.
Amazon stworzy pod Łodzią centrum logistyki e-commerce
Amazon powiększy liczbę swoich inwestycji w Polsce o nowe centrum logistyki e-commerce w Łodzi. To już druga inwestycja firmy w regionie łódzkim. Centrum będzie odpowiedzią na rosnący popyt ze strony klientów, rozszerzy ofertę produktów Amazon i wesprze większą liczbę sprzedawców w ramach usługi „Fulfillment by Amazon”.
E-commerce po nowemu. Jak skutecznie sprzedawać w internecie?
W czasach gdy handel konwencjonalny przeżywa krach, jego wirtualny odpowiednik święci triumfy. Według najświeższych danych, zebranych przez firmę analityczną Quantum Metric, amerykańscy detaliści odnotowali 50-procentowy wzrost przychodów w kanale e-commerce między piątym a ósmym tygodniem 2020 r., czyli w czasie, kiedy choroba zaczęła szybko rozprzestrzeniać się poza Azją.
Gigantyczny wzrost zamówień przez internet [RAPORT]
W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu sklepów jedyną szansą na sprzedaż. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe.
Koniec paniki w sklepach, ale Polacy wciąż kupują na zapas
W tygodniu, który przypadał na dni 2 - 8.03. 2020 wartość całego koszyka wzrosła o +13 proc. w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej. Jak wynika z danych Nielsena, klienci skończyli z panicznymi zakupami, ale wciąż gromadzą duże zapasy.
Rewolucja w sklepach. Wszystko przez koronawirusa
Nielsen przeanalizował sprzedaż w tygodniu 9., z której wynikają znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.
Produkty bio podbijają polski rynek FMCG
Nabiał, produkty dla dzieci, mleka roślinne i wódka za 620 mln zł. Tak wyglądał w 2019 roku polski koszyk produktów BIO posiadających certyfikat unijny, tzw. zielony liść. Nielsen po raz pierwszy oszacował wartość rynku produktów BIO w Polsce.
Baltona zmienia właściciela. Przedsiębiorstwo wraca pod państwowe skrzydła
UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Państwowe Porty Lotnicze firmy Baltona zajmującej się prowadzeniem m.in. sklepów na terenie lotnisk.
Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy
Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19.
Mobilne sklepy rosną w siłę
„Abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.
Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę
Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować, jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo.
Czego oczekują klienci przy kasach?
65 proc. przedstawicieli generacji Z uważa, że płatności zbliżeniowe to „must have” w sklepie, a 87 proc. konsumentów i sprzedawców uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności.
Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku
Niższe tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych, rosnąca popularność segmentu convenience i projektów mixed-use, a także dalsza synergia handlu tradycyjnego i technologii – tak przedstawia się sytuacja na rynku obiektów handlowych w Polsce.
Znalezienie prawdziwej okazji to wyzwanie dla klientów e-commerce
Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc. - wynika z raportu Deloitte.
Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa
Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.
GfK Polonia: Osiedlowe sieciówki rosną. Hipermarkety w odwrocie
Już co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6 proc. rdr i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom. A może być jeszcze lepiej, bo potencjał wzrostu osiedlowych sklepów (proximity) wciąż jest ogromny...
Netto kończy z jednorazowymi skrzynkami
Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. W ten sposób Netto wdraża zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.
Frisco.pl z jednym właścicielem. Nowe plany sklepu internetowego
Grupa Eurocash nabędzie od funduszy MCI akcje Frisco – jednej z największych firm na polskim rynku e-grocery. Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym obecnie ponad 44 proc. akcji.
Żabka ma już 6000 sklepów
18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Placówka zlokalizowana jest w Bliska Wola Tower. W budynku znajduje się tysiąc apartamentów biurowych i hotelowych, ponad 300 lokali biurowych i 30 lokali usługowych.
Zwroty – innowacyjne źródło wzrostu
Polityka zwrotów staje się dziś ważnym elementem przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce i coraz częściej wymaga od jego uczestników innowacyjnego podejścia.
Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej
Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.
Polacy kupują żywność w internecie
56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą) w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz - wynika z badań firmy Nielsen Polska.
Raport GfK: Polscy konsumenci nie chcą plastiku i domagają się eko-rozwiązań
Większość polskich konsumentów deklaruje gotowość rezygnacji z plastikowych akcesoriów codziennego użytku na rzecz ekologicznych zamienników. Jednocześnie nie zauważają oni jednak, by producenci i detaliści w wystarczającym stopniu wychodzili naprzeciw ich oczekiwaniom. Takie dane płyną z raportu „Who cares? Who does?” przygotowanego przez GfK.
Święta w mcommerce. PayPal radzi, jak zwiększyć zyski
Na chwilę przed rozpoczęciem świątecznej gorączki zakupowej, PayPal dzieli się najważniejszymi trendami dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć zyski przed końcem roku. Wśród najważniejszych trendów króluje wygoda i odpowiedzialność – coraz więcej e-kupujących stawia na szybkie zakupy w mediach społecznościowych i firmy, które np. dbają o środowisko.
Castorama przyspiesza z cyfrowymi inwestycjami
Castorama Polska właśnie otworzyła swój 80. sklep. Jak deklaruje Sebastien Krysiak, dyrektor generalny Castorama Polska, ekspansja sieci sprzedażowej wiąże się z nowymi projektami w sferze cyfowej.
Tak zmieni się handel w 2020 roku
Zbliżający się rok 2020 to dalszy rozwój e-commerce i nowych technologii, ale także rozwój stosunkowo nowych trendów, takich jak: ekonomia subskrypcji, partnerstwo międzybranżowe oraz działalność nastawiona na zrównoważony rozwój. Wszystko po to, by sprostać rosnącym wymaganiom konsumenckim – wskazują eksperci DNB Bank Polska...
Gastronomiczna (r)ewolucja w Polsce trwa w najlepsze. Raport GFK
Statystyczny Polak, który ukończył 15. rok życia, lokal gastronomiczny odwiedza cztery razy w miesiącu. Miesięcznie na jedzenie i napoje w punktach HoReCa wydaje średnio 130 zł, czyli znacznie więcej niż przed laty. Częściej niż kiedyś decyduje się także na zmianę miejsca konsumpcji i nie ogranicza się już wyłącznie do ulubionych typów lokali. Takie dane płyną z jubileuszowej 20. edycji raportu...
TXM bliżej ratunku
Spółka TXM w restrukturyzacji zawarła z PKO BP oraz ING Bank Śląski umowę restrukturyzacyjną. To duży krok naprzód w procesie restrukturyzacji operatora sieci dyskontów odzieżowych. Zapewnione zostało w ten sposób dalsze finansowanie działalności i wieloletni harmonogram spłat, co jest kluczowe dla odbudowania sprzedaży i rentowności. Banki finansujące zobowiązały się jednocześnie...
Wystartował pierwszy w Polsce Carrefour Bio
Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Carrefour BIO otwarty zostanie 15 listopada br. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 87 i będzie 900 sklepem sieci w Polsce.
Pekao S.A. będzie obsługiwał terminale w sieci Biedronka i Hebe
Pekao S.A. podpisał z Biedronką i Hebe porozumienie w zakresie obsługi akceptacji kart płatniczych przez kolejne 5 lat.
Zakupy mobilne. Jak zwiększyć bezpieczeństwo w e-sklepach?
Ponad trzy czwarte globalnych konsumentów zrobiło zakupy za pomocą smartfona czy tabletu w ciągu ostatniego pół roku, choć tylko dwie trzecie firm jest na to gotowe - wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie PayPal.
UOKiK nie da zgody na przejęcie sklepów Tesco bez dodatkowych analiz rynku
UOKiK skierował do drugiego etapu trzy postępowania w sprawie przejęcia sklepów Tesco przez Kaufland Polska Markety. Sprawa dotyczy lokalizacji w Lublinie, Wrocławiu i Warszawie.