handel
zobacz inne tematySklepy na kołach rosną w siłę. W planach kolejne inwestycje
Sieć „abc na kołach” rozwijana przez Grupę Eurocash planuje mocny rozwój. W tym momencie firma posiada 100 mobilnych punktów sprzedaży.
Allegro przeprowadzi się do nowego biura
Allegro wynajęła blisko 16 200 mkw. w Fabryce Norblina w Warszawie. Firma zajmie pięć pięter w biurowcu B kompleksu. Firma przeprowadzi się z biurowca Q22 do Fabryki Norblina etapami, zaczynając od lipca 2021 r.
Sieć Textilmarket uratowana? Jest porozumienie z wierzycielami
Spółka TXM, zarządzająca siecią sklepów dyskontowych Textilmarket ma szansę na wyjście z procesu restrukturyzacji. Układ z wierzycielami jest już prawomocny, co umożliwi m.in. przywrócenie notowań akcji spółki na giełdzie.
Pierwszy sklep Primark w Polsce. Znamy datę otwarcia
Primark uruchamia pierwszy sklep w Polsce. Jak poinformowała sieć, punkt w warszawskiej Galerii Młociny wystartuje 20 sierpnia.
Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, ogłasza zwolnienia grupowe
Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, poinformował o zamknięciu aptek należących do sieci Hebe Apteka. Jednocześnie firma ogłosiła program zwolnień grupowych.
Sklep przyszłości, płatności przyszłości. Jak to robią najlepsi
Dzięki wsparciu First Data Polska S.A. należącej do grupy Fiserv sieć Żabka była gotowa na wyzwania biznesowe i operacyjne, które przed firmą postawiła nowa sytuacja rynkowa związana z pandemią koronawirusa.
Bitwa o handel. Kto przegra przez koronakryzys?
Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.
Sklepy autonomiczne już działają. Ceny jak w supermarketach
Polski rynek handlowy w ostatnich latach przechodzi technologiczną rewolucję. Jednym z jej liderów chce być firma MarketLab. W Warszawie działa już jej pierwszy autonomiczny sklep, a niebawem firma uruchomi zupełnie nowy projekt.
Empik wraca do części centrów handlowych
Do większości salonów Empik, które zostały otwarte wraz ze zniesieniem obostrzeń 4 maja, dołączają kolejne sklepy – w Warszawie, Wrocławiu, Białymstoku, Sopocie, Tychach, Raciborzu, Oławie, Gliwicach i Łomiankach. To wynik porozumienia Empiku z właścicielami obiektów handlowych i zakończenia kilkutygodniowych negocjacji.
Ważna transakcja na rynku stacji paliw. Nadchodzi koniec stacji eMila
Anwim, właściciel marki Moya, podpisał umowę przedwstępną na akwizycję sieci bezobsługowych stacji paliw eMila. Transakcja zostanie sfinalizowana po wydaniu zgody przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Na przyszły rok zaplanowany jest rebranding zakupionych stacji.
Koniec sieci Tesco w Polsce! Sklepy zmieniają właściciela
Właściciel marki Netto Polska, grupa Salling, podpisała umowę z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów i magazynów.
Ruch zmieni właściciela. Sieć przejęta za złotówkę
UOKiK wydał zgodę na transakcję przejęcia sieci Ruch przez grupę inwestorów z PKN Orlen na czele. Pozostałymi akcjonariuszami będą: PZU, PZU Życie i Alior Bank.
Bitwa o promocje. Nadchodzi nowe rozdanie w handlu [TYLKO U NAS]
Polska zajmuje jedno z pierwszych miejsc w Europie jeśli chodzi o chęć klientów do kupowania produktów w promocyjnych cenach. Pandemia zmienia jednak reguły gry - wynika z raportu firmy Nielsen udostępnionego redakcji portalu mycompanypolska.pl.
Amazon stworzy pod Łodzią centrum logistyki e-commerce
Amazon powiększy liczbę swoich inwestycji w Polsce o nowe centrum logistyki e-commerce w Łodzi. To już druga inwestycja firmy w regionie łódzkim. Centrum będzie odpowiedzią na rosnący popyt ze strony klientów, rozszerzy ofertę produktów Amazon i wesprze większą liczbę sprzedawców w ramach usługi „Fulfillment by Amazon”.
E-commerce po nowemu. Jak skutecznie sprzedawać w internecie?
W czasach gdy handel konwencjonalny przeżywa krach, jego wirtualny odpowiednik święci triumfy. Według najświeższych danych, zebranych przez firmę analityczną Quantum Metric, amerykańscy detaliści odnotowali 50-procentowy wzrost przychodów w kanale e-commerce między piątym a ósmym tygodniem 2020 r., czyli w czasie, kiedy choroba zaczęła szybko rozprzestrzeniać się poza Azją.
Gigantyczny wzrost zamówień przez internet [RAPORT]
W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu sklepów jedyną szansą na sprzedaż. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe.
Koniec paniki w sklepach, ale Polacy wciąż kupują na zapas
W tygodniu, który przypadał na dni 2 - 8.03. 2020 wartość całego koszyka wzrosła o +13 proc. w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej. Jak wynika z danych Nielsena, klienci skończyli z panicznymi zakupami, ale wciąż gromadzą duże zapasy.
Rewolucja w sklepach. Wszystko przez koronawirusa
Nielsen przeanalizował sprzedaż w tygodniu 9., z której wynikają znaczące wzrosty dla całego koszyka zakupów, w tym w szczególności środków czystości oraz suchych produktów spożywczych. W ostatnim tygodniu lutego odnotowano również aż trzykrotny wzrost wartości sprzedaży online produktów typu “zakupy na zapas”.
Produkty bio podbijają polski rynek FMCG
Nabiał, produkty dla dzieci, mleka roślinne i wódka za 620 mln zł. Tak wyglądał w 2019 roku polski koszyk produktów BIO posiadających certyfikat unijny, tzw. zielony liść. Nielsen po raz pierwszy oszacował wartość rynku produktów BIO w Polsce.
Baltona zmienia właściciela. Przedsiębiorstwo wraca pod państwowe skrzydła
UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Państwowe Porty Lotnicze firmy Baltona zajmującej się prowadzeniem m.in. sklepów na terenie lotnisk.
Polacy kupują w internecie głównie podczas pracy
Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19.
Mobilne sklepy rosną w siłę
„Abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.
Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę
Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować, jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo.
Czego oczekują klienci przy kasach?
65 proc. przedstawicieli generacji Z uważa, że płatności zbliżeniowe to „must have” w sklepie, a 87 proc. konsumentów i sprzedawców uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności.
Polski rynek handlowy idzie w nowym kierunku
Niższe tempo przyrostu nowej powierzchni w centrach handlowych, rosnąca popularność segmentu convenience i projektów mixed-use, a także dalsza synergia handlu tradycyjnego i technologii – tak przedstawia się sytuacja na rynku obiektów handlowych w Polsce.
Znalezienie prawdziwej okazji to wyzwanie dla klientów e-commerce
Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc. - wynika z raportu Deloitte.
Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa
Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.
GfK Polonia: Osiedlowe sieciówki rosną. Hipermarkety w odwrocie
Już co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6 proc. rdr i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom. A może być jeszcze lepiej, bo potencjał wzrostu osiedlowych sklepów (proximity) wciąż jest ogromny...
Netto kończy z jednorazowymi skrzynkami
Sieć handlowa Netto wprowadziła do swoich sklepów system skrzynek wielokrotnego użytku na produkty z asortymentu warzyw i owoców. W ten sposób Netto wdraża zasady gospodarki w obiegu zamkniętym. Sieć zapowiada, że dzięki rezygnacji z jednorazowych skrzynek uda się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40 proc.
Frisco.pl z jednym właścicielem. Nowe plany sklepu internetowego
Grupa Eurocash nabędzie od funduszy MCI akcje Frisco – jednej z największych firm na polskim rynku e-grocery. Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym obecnie ponad 44 proc. akcji.
Żabka ma już 6000 sklepów
18 grudnia przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie został otwarty sześciotysięczny sklep Żabka. Placówka zlokalizowana jest w Bliska Wola Tower. W budynku znajduje się tysiąc apartamentów biurowych i hotelowych, ponad 300 lokali biurowych i 30 lokali usługowych.
Zwroty – innowacyjne źródło wzrostu
Polityka zwrotów staje się dziś ważnym elementem przewagi konkurencyjnej na rynku e-commerce i coraz częściej wymaga od jego uczestników innowacyjnego podejścia.
Koniec sporu właścicieli polskiej sieci handlowej
Po wielu latach sporów korporacyjnych wspólnicy POLOmarket doszli do porozumienia, na mocy którego podpisano umowę odkupu przez spółkę udziałów od 40 proc. udziałowców na warunkach wskazanych w umowie spółki. Porozumienie kończy definitywnie wszystkie wewnętrzne spory prawne w POLOmarket.
Polacy kupują żywność w internecie
56 proc. Polaków kupiło produkty FMCG (artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą) w internecie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a blisko połowa z nich zrobiła to więcej niż jeden raz - wynika z badań firmy Nielsen Polska.
Raport GfK: Polscy konsumenci nie chcą plastiku i domagają się eko-rozwiązań
Większość polskich konsumentów deklaruje gotowość rezygnacji z plastikowych akcesoriów codziennego użytku na rzecz ekologicznych zamienników. Jednocześnie nie zauważają oni jednak, by producenci i detaliści w wystarczającym stopniu wychodzili naprzeciw ich oczekiwaniom. Takie dane płyną z raportu „Who cares? Who does?” przygotowanego przez GfK.