handel
zobacz inne tematyPolacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami
Konsumenci coraz śmielej płacą kartami i korzystają z płatności online przy użyciu komputera lub smartfona. Forma ta staje się coraz bardziej powszechna i ma szansę stopniowo zacząć wypierać z rynku gotówkę.
Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej
Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować.
Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek
Emperia Holding, właściciel i franczyzodawca sieci Stokrotka, planuje uruchomienie 100 nowych placówek w 2016 roku, z czego połowy we franczyzie.
Do końca lutego nowa wersja podatku od sprzedaży detalicznej
Nowy projekt dotyczący podatku handlowego ma zostać przedstawiony do końca miesiąca. Prawdopodobnie zostanie wprowadzona jedna stawka podatku, a kwota wolna od podatku zostanie zwiększona nawet kilkukrotnie.
Od połowy lutego rozwiązywanie sporów z e-sklepami w UE będzie łatwiejsze
Od 9 stycznia we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Umożliwiająca taką procedurę platforma powinna ruszyć 15 lutego.
E-sklepy: zawiedzeni klienci i długi
Tylko 32 proc. polskich klientów nie miało w 2015 r. zastrzeżeń do sklepów internetowych.
Ministerstwo Finansów ogłosiło szczegóły dotyczące podatku od sprzedaży detalicznej
Podatnikami nowej daniny będą wszystkie sieci handlowe oraz sprzedawcy detaliczni.
Rynek e-handlu jest już wart 30 mld zł
Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać.
Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat.
W grudniu sprzedaż detaliczna rośnie o 20 proc.
W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty.
Podatek od sieci handlowych może zacząć obowiązywać w I kwartale 2016 roku
Trwają prace nad ostatecznym kształtem podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych. Autorzy pomysłu przekonują, że będzie on skonstruowany tak, by wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi handlowcami oraz by zatrzymać w Polsce generowane prz
Eurostat: Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 5,6 proc.
Sprzedaż detaliczna wyrównana sezonowo w październiku w Polsce wzrosła o 5,6 proc. w ujęciu rocznym - podał Eurostat.
Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.
W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej.
73 proc. Polaków kupuje online
Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego p
GUS: 8,9 mld zł nadwyżki handlowej po trzech kwartałach
Po trzech kwartałach tego roku Polska miała 8 mld 904,1 mln zł nadwyżki w handlu zagranicznym - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 6,8 proc., a import wzrósł o 3,6 proc.
Indywidualne apteki coraz lepiej radzą sobie w konkurencji z sieciami
Sieci apteczne stanowią jedną trzecią polskiego rynku. Statystycznie to placówki sieciowe mają niższe ceny leków, co przekłada się na większą liczbę klientów i wyższe przychody. Jednak indywidualne apteki coraz lepiej radzą sobie w konkurencji z sieciami
Recepta Brukseli na e-handel bez granic
Zaledwie 15 proc. unijnych konsumentów robi zakupy online w innym państwie Unii i tylko 7 proc. małych i średnich firm z UE sprzedaje za granicą – ocenia Komisja Europejska.
Tesco wycofa się z Polski?
Brytyjska sieć detaliczna nie chce już być w Polsce. Tesco planuje sprzedaż swoich operacji w Polsce, na Węgrzech i Słowacji oraz w Czechach - podaje brytyjska prasa.