handel
zobacz inne tematyWartość polskiego eksportu może w tym roku wzrosnąć do 197 mld euro
197 mld euro – do takiego poziomu może wzrosnąć w tym roku polski eksport – prognozuje PKO Bank Polski. Ekspansja zagraniczna to już domena nie tylko dużych firm, lecz także małych i średnich przedsiębiorstw. W tym przypadku jednak ryzyko związane z ekspa
MSP rosną dzięki e-commerce
78 proc. polskich eksporterów z sektora MSP generuje przychody poprzez e-commerce – wynika z badania FedEx Express.
Handel w tarapatach. Zadłużenie firm z branży 2,5 razy większe niż dwa lata temu
Mimo zawieszenia podatku handlowego sytuacja firm z branży handlu cały czas się pogarsza. W styczniu ich zadłużenie wyniosło blisko 2,3 mld zł i było przeszło dwuipółkrotnie wyższe niż w marcu 2015 roku – wynika z badania Krajowego Rejestru Długów i Polsk
Centra handlowe chcą wykorzystać rosnącą popularność zakupów przez internet
Wartość rynku e-handlu w tym roku może sięgnąć 40 mld zł. Już prawie co drugi Polak robi zakupy online przynajmniej raz w roku. Rosnąca popularność e-sprzedaży to wyzwanie dla centrów handlowych. Dlatego szukają sposobów, by ten trend przekuć w szansę.
Rolnikom łatwiej produkować i handlować
Rolnicy pragnący produkować i bezpośrednio sprzedawać swoje wyroby mają od tego roku ułatwione zadanie. Rząd wprowadził bowiem, obok istniejących już możliwości sprzedaży bezpośredniej, rolniczy handel detaliczny.
Quick Parki dla mniejszych miast
Nawet 50 hybrydowych centrów handlowych pod nazwą Quick Park chce w najbliższych latach zbudować Grupa Real2B. Pierwsze dwa takie obiekty, w Strzegomiu i Mysłowicach, ruszyły pod koniec listopada.
Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe
Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane i m
E-handel przechodzi do mediów społecznościowych
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów polubiło i śledzi w serwisach społecznościowych ulubione marki, a to często pr
Przybywa centrów handlowych. Rynek zdominowany jest przez najemców
Najemcy mają coraz większy wybór powierzchni handlowych, co stawia ich w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do deweloperów centrów handlowych.
Polacy coraz chętniej płacą kartami i smartfonami
Konsumenci coraz śmielej płacą kartami i korzystają z płatności online przy użyciu komputera lub smartfona. Forma ta staje się coraz bardziej powszechna i ma szansę stopniowo zacząć wypierać z rynku gotówkę.
Konsumenci coraz częściej sprawdzają swoich usługodawców w biurach informacji gospodarczej
Świadomość Polaków na temat ich praw jako konsumentów rośnie. Nadal jednak jest spora grupa osób, które nie wiedzą, że dla bezpieczeństwa swoich interesów mogą sprawdzać wiarygodność płatniczą kontrahentów, z którymi chcą współpracować.
Sieć Stokrotka powiększy się w tym roku o 100 placówek
Emperia Holding, właściciel i franczyzodawca sieci Stokrotka, planuje uruchomienie 100 nowych placówek w 2016 roku, z czego połowy we franczyzie.
Do końca lutego nowa wersja podatku od sprzedaży detalicznej
Nowy projekt dotyczący podatku handlowego ma zostać przedstawiony do końca miesiąca. Prawdopodobnie zostanie wprowadzona jedna stawka podatku, a kwota wolna od podatku zostanie zwiększona nawet kilkukrotnie.
Od połowy lutego rozwiązywanie sporów z e-sklepami w UE będzie łatwiejsze
Od 9 stycznia we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Umożliwiająca taką procedurę platforma powinna ruszyć 15 lutego.
E-sklepy: zawiedzeni klienci i długi
Tylko 32 proc. polskich klientów nie miało w 2015 r. zastrzeżeń do sklepów internetowych.
Ministerstwo Finansów ogłosiło szczegóły dotyczące podatku od sprzedaży detalicznej
Podatnikami nowej daniny będą wszystkie sieci handlowe oraz sprzedawcy detaliczni.
Rynek e-handlu jest już wart 30 mld zł
Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać.
Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat.
W grudniu sprzedaż detaliczna rośnie o 20 proc.
W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty.
Podatek od sieci handlowych może zacząć obowiązywać w I kwartale 2016 roku
Trwają prace nad ostatecznym kształtem podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych. Autorzy pomysłu przekonują, że będzie on skonstruowany tak, by wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi handlowcami oraz by zatrzymać w Polsce generowane prz
Eurostat: Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 5,6 proc.
Sprzedaż detaliczna wyrównana sezonowo w październiku w Polsce wzrosła o 5,6 proc. w ujęciu rocznym - podał Eurostat.
Zapachy i muzyka sprawiają, że sprzedaż rośnie nawet o 30 proc.
W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej.
73 proc. Polaków kupuje online
Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego p
GUS: 8,9 mld zł nadwyżki handlowej po trzech kwartałach
Po trzech kwartałach tego roku Polska miała 8 mld 904,1 mln zł nadwyżki w handlu zagranicznym - poinformował Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu z analogicznym okresem ub. roku eksport zwiększył się o 6,8 proc., a import wzrósł o 3,6 proc.
Indywidualne apteki coraz lepiej radzą sobie w konkurencji z sieciami
Sieci apteczne stanowią jedną trzecią polskiego rynku. Statystycznie to placówki sieciowe mają niższe ceny leków, co przekłada się na większą liczbę klientów i wyższe przychody. Jednak indywidualne apteki coraz lepiej radzą sobie w konkurencji z sieciami
Recepta Brukseli na e-handel bez granic
Zaledwie 15 proc. unijnych konsumentów robi zakupy online w innym państwie Unii i tylko 7 proc. małych i średnich firm z UE sprzedaje za granicą – ocenia Komisja Europejska.
Tesco wycofa się z Polski?
Brytyjska sieć detaliczna nie chce już być w Polsce. Tesco planuje sprzedaż swoich operacji w Polsce, na Węgrzech i Słowacji oraz w Czechach - podaje brytyjska prasa.