handel
zobacz inne tematyEkspansja sieci Moya
Sieć Moya kontynuuje rozwój. Na mapie Polski pojawiły się dwa nowe obiekty – stacje paliw w Łowiczu (woj. łódzkie) oraz Szaflarach (woj. małopolskie). Tym samym liczba stacji Moya wynosi dziś 225.
Rynek centrów handlowych się nasycił. Czeka nas boom na ulice handlowe?
Centra handlowe nie wyrastają już jak grzyby po deszczu. W III kwartale 2019 roku w budowie było 320 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 20% to rozbudowy istniejących obiektów. W 2019 roku łącznie przybędzie ok. 300 tys. mkw. nowej powierzchni, co oz
Google radzi, jak zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym
Sezon świąteczny to gorący okres w handlu. Rozpoczyna się już w październiku: liczba wyszukiwań w wyszukiwarce Google takich fraz jak „prezenty dla” i „prezenty od” zaczyna wzrastać już od ostatniego tygodnia października . Co więcej, 67 proc. zakupów świ
Polska marka modowa wchodzi do Finlandii
Polski producent odzieży w październiku br. zadebiutował w Finlandii. To 25 kraj na mapie gdańskiej spółki. Obecność wszystkich pięciu marek LPP w Mall of Tripla – jednym z najważniejszych centrum handlowych Helsinek, ma strategiczne znaczenie dla budowan
Kolejny cios w Biedronkę! UOKiK wszczyna nowe postępowanie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka.
Zmiany w handlu powodują polaryzację na rynku centrów handlowych
Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że wyzwania i zmiany zachodzące w sektorze handlowym nadal wpływają na dynamikę rozwoju rynku centrów handlowych w Europie przy jednocześnie dużym zróżnicowaniu aktywności d
Marki własne przejmują rynek spożywczy [ANALIZA]
30,6 mld zł wyniosła w 2018 roku sprzedaż marek własnych rosnąc o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. To 20,1 proc. sprzedaży produktów FMCG w Polsce - wynika z badania firmy Nielsen.
Biedronka idzie we franczyzę w małych miastach [TYLKO U NAS]
Sieć Biedronka zamierza mocniej wejść w segment franczyzowy. Jak tłumaczy w komentarzu dla mycompanypolska.pl Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka, firmie zależy szczególnie na współpracy z przedsiębiorcami z mniejszych miast.
Być jak Amazon? Lekcja dla polskich sklepów internetowych
Dowody, że droga obrana przez Amazona jest właściwa? W zeszłym roku pochwalił się on obrotami rzędu 277 mld dolarów brutto. eBay to „tylko” 89,83 mld dolarów. Skoro popełniono już błędy, wyciągnięto wnioski, wydano bajońskie sumy na rozwój, to warto z tyc
Zmiany w zarządzie właściciela stacji Moya
1. października br. zarząd firmy Anwim został poszerzony o nowego członka. Został nim Filip Puchalski, który pełni funkcję dyrektora ds. operacyjnych.
Nadchodzą eParagony. Co zmienią w życiu klientów?
Wdrożenie elektronicznych paragonów jest nie tylko kolejnym elementem cyfryzacji polskiej gospodarki, ale przede wszystkim dużym udogodnieniem dla detalistów, a finalnie również i konsumentów. Obecnie w Ministerstwie Finansów trwają prace nad legislacją d
Już połowa Polaków do centrum handlowego idzie nie na zakupy a zjeść
Polacy coraz częściej jedzą poza domem. Już połowa decyduje się na posiłek w centrum handlowym co najmniej raz w miesiącu, a co trzecia młoda osoba stołuje się w ten sposób co najmniej raz w tygodniu – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE. Eks
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Biedronce. Sieć mogła stosować nieuczciwe praktyki
W czerwcu 2019 r. UOKiK przeprowadził kontrolę w spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zdobyte wówczas informacje i dokumenty dały podstawę do postawienia przedsiębiorcy zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.
Tak będzie wyglądał handel przyszłości. Microsoft i Eurocash pokazują trendy
Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości – „Detalista 4.0”. Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie i
Internetowa rewolucja w małych sklepach
Sklepy małoformatowe w całej Polsce zyskały dostęp do tysięcy nowych produktów. Ruszyła platforma marketplace dla rynku niezależnego prowadzona przez firmę Eurocash.
Lidl przechodzi na split payment! Nowa zasady płatności dla dostawców
Mimo, że obowiązkowy split payment nie obejmuje (jeszcze) handlu, sieć Lidl poinformowała o wdrożeniu tego rozwiązania przy realizacji płatności dla dostawców ze wszystkich branż. System będzie obowiązywał od listopada.
Pieniądze z 500 plus mogą pomóc... sektorowi finansowemu [KOMENTARZ]
Rozszerzenie programu 500 plus na pierwsze dziecko oznacza nie tylko większy przepływ gotówki do klasy średniej. To również okazja biznesowa dla sektora finansowego - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.
Żabka zapowiada otwarcie sklepu nr 6000
Mijają trzy lata od uruchomienia pierwszego sklepu Żabka w nowym formacie. Jest to jeden z największych remodelingów w skali Europy, którego zakończenie planowane jest już w II połowie 2020 roku. Do końca roku sieć będzie liczyć 6000 sklepów.
Wystartował bezkasowy sklep Take&Go
W Poznaniu, przy ul. Półwiejskiej 13, oficjalnie wystartował pierwszy sklep Take&Go - dowiedział się portal mycompanypolska.pl.
Z Allegro do Frisco.pl. Nowy prezes sklepu internetowego
Jacek Palec został prezesem sklepu internetowego Frisco.pl. Zastąpił Grzegorza Bieleckiego pełniącego do tej pory obowiązki prezesa, który w dalszym ciągu zostaje w zarządzie spółki jako wiceprezes zarządu.
Biznes na urlopie macierzyńskim
Kiedy wrócić do pracy po urodzeniu dziecka? A może nie wracać i pójść na swoje? Dane Shopera pokazują, że sklep internetowy to łatwy sposób dla start w biznesie, a do jego założenia wystarczą środki z programu 500+. Historie mam-właścicielek dowodzą, że p
Sklepy małoformatowe w Polsce sprzedają coraz więcej wina
Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9 proc. rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36 proc. wobec 25 proc. w 2012 r
Kaufland wycofuje jednorazowe torby z tworzyw sztucznych
Kaufland wycofuje sukcesywnie z asortymentu plastikowe torby, które dostępne były do tej pory za opłatą przy kasach. Sieć wprowadza w Polsce szereg zamienników wielorazowego użytku, które zastąpią sprzedawane do tej pory jednorazowe torby.
Empik jak Amazon i Allegro. Nowy model biznesowy oparty na subskrypcjach
Grupa Empik wprowadził usługę subskrypcyjną w Polsce. To Empik Premium, który zapewni klientom nie tylko niższe ceny, ale także dodatkowy pakiet benefitów.
Anwim inwestuje 140 mln złotych na rozwój sieci stacji paliw Moya
Anwim pozyskał środki na realizację planów rozwoju sieci stacji paliw pod marką Moya. Wysokość nowej linii kredytowej przeznaczonej na inwestycje na najbliższy rok to ok. 140 mln zł.
Carrefour: inwestujemy we franczyzę
W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. mkw. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe – pod szyldem Globi. Ekspansja sieci dotyczy wszystkic
Dyskonty podbijają serca Polaków
Wizerunek dyskontów w ostatnim czasie przeszedł olbrzymią metamorfozę. To już nie hale z tanimi produktami niskiej jakości, a nowoczesne sklepy z bogatym asortymentem dobrej klasy, który podbija serca Polaków. Coraz częściej spotkać je można także w cent
Mobilne Biedronki ruszają w Polskę
Biedronka wprowadza kolejne wakacyjne udogodnienie dla swoich klientów. Po sukcesie namiotów wyprzedażowych - następnym pomysłem sieci są przyczepy wyprzedażowe.
Nowy wymiar komunikacji w sklepach
W sklepach Kaufland instalowane są nowoczesne nośniki informacyjne - Digital Signage. Nowe ekrany umożliwiają personalizowanie reklam i informacji kierowanych do klientów. Wyświetlacze dostępne są już w 41 lokalizacjach i będą wdrażane w kolejnych marketa
Globalna rewolucja w handlu
Rosnąca rola inteligentnych rozwiązań oraz wyraźny akcent na doświadczenia klienta to globalne trendy, które wyróżniają się na rynku handlu detalicznego. Jednak poszczególne rynki lokalne rządzą się swoimi prawami.
Primark otworzy pierwszy w Polsce sklep w warszawskiej Galerii Młociny
Primark, międzynarodowa marka odzieżowa potwierdziła, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Warszawie, tworząc ponad 250 miejsc pracy. Primark podpisał umowę najmu w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach, której właścicielami są EPP oraz Echo Inve
Czerwiec w handlu. Co kupowali Polacy?
Jak wynika z danych CMR i PIH, w czerwcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,5% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 9%. W porównaniu z czerwcem 2018 r. odnotowan
Nowe otwarcia i debiuty sieci handlowych
W I półroczu deweloperzy oddali do użytku 215 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a rynek odnotował sześć debiutów międzynarodowych marek.
Kondycja polskiego rynku handlowego [RAPORT]
Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0 proc. Największe wzrosty prognozowane są w Rumuni i na Litwie. W Polsce prognozowany jest wzrost o 3,9 proc. - wynika
Tesco pozbywa się pięciu nieruchomości
Dwie spółki: Snowfich 19 oraz Zodiac złożyły do UOKiK wniosek o zatwierdzenie koncentracji polegającej na przejęciu pięciu nieruchomości należących do Tesco.