handel
zobacz inne tematyŚwięta w mcommerce. PayPal radzi, jak zwiększyć zyski
Na chwilę przed rozpoczęciem świątecznej gorączki zakupowej, PayPal dzieli się najważniejszymi trendami dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć zyski przed końcem roku. Wśród najważniejszych trendów króluje wygoda i odpowiedzialność – coraz więcej e-kupujących stawia na szybkie zakupy w mediach społecznościowych i firmy, które np. dbają o środowisko.
Castorama przyspiesza z cyfrowymi inwestycjami
Castorama Polska właśnie otworzyła swój 80. sklep. Jak deklaruje Sebastien Krysiak, dyrektor generalny Castorama Polska, ekspansja sieci sprzedażowej wiąże się z nowymi projektami w sferze cyfowej.
Tak zmieni się handel w 2020 roku
Zbliżający się rok 2020 to dalszy rozwój e-commerce i nowych technologii, ale także rozwój stosunkowo nowych trendów, takich jak: ekonomia subskrypcji, partnerstwo międzybranżowe oraz działalność nastawiona na zrównoważony rozwój. Wszystko po to, by sprostać rosnącym wymaganiom konsumenckim – wskazują eksperci DNB Bank Polska...
Gastronomiczna (r)ewolucja w Polsce trwa w najlepsze. Raport GFK
Statystyczny Polak, który ukończył 15. rok życia, lokal gastronomiczny odwiedza cztery razy w miesiącu. Miesięcznie na jedzenie i napoje w punktach HoReCa wydaje średnio 130 zł, czyli znacznie więcej niż przed laty. Częściej niż kiedyś decyduje się także na zmianę miejsca konsumpcji i nie ogranicza się już wyłącznie do ulubionych typów lokali. Takie dane płyną z jubileuszowej 20. edycji raportu...
TXM bliżej ratunku
Spółka TXM w restrukturyzacji zawarła z PKO BP oraz ING Bank Śląski umowę restrukturyzacyjną. To duży krok naprzód w procesie restrukturyzacji operatora sieci dyskontów odzieżowych. Zapewnione zostało w ten sposób dalsze finansowanie działalności i wieloletni harmonogram spłat, co jest kluczowe dla odbudowania sprzedaży i rentowności. Banki finansujące zobowiązały się jednocześnie...
Wystartował pierwszy w Polsce Carrefour Bio
Sieć Carrefour wprowadza do Polski nowy format sklepów z certyfikowaną żywnością ekologiczną. Pierwszy w kraju sklep Carrefour BIO otwarty zostanie 15 listopada br. w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 87 i będzie 900 sklepem sieci w Polsce.
Pekao S.A. będzie obsługiwał terminale w sieci Biedronka i Hebe
Pekao S.A. podpisał z Biedronką i Hebe porozumienie w zakresie obsługi akceptacji kart płatniczych przez kolejne 5 lat.
Zakupy mobilne. Jak zwiększyć bezpieczeństwo w e-sklepach?
Ponad trzy czwarte globalnych konsumentów zrobiło zakupy za pomocą smartfona czy tabletu w ciągu ostatniego pół roku, choć tylko dwie trzecie firm jest na to gotowe - wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie PayPal.
UOKiK nie da zgody na przejęcie sklepów Tesco bez dodatkowych analiz rynku
UOKiK skierował do drugiego etapu trzy postępowania w sprawie przejęcia sklepów Tesco przez Kaufland Polska Markety. Sprawa dotyczy lokalizacji w Lublinie, Wrocławiu i Warszawie.
Ekspansja sieci Moya
Sieć Moya kontynuuje rozwój. Na mapie Polski pojawiły się dwa nowe obiekty – stacje paliw w Łowiczu (woj. łódzkie) oraz Szaflarach (woj. małopolskie). Tym samym liczba stacji Moya wynosi dziś 225.
Rynek centrów handlowych się nasycił. Czeka nas boom na ulice handlowe?
Centra handlowe nie wyrastają już jak grzyby po deszczu. W III kwartale 2019 roku w budowie było 320 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 20% to rozbudowy istniejących obiektów. W 2019 roku łącznie przybędzie ok. 300 tys. mkw. nowej powierzchni, co oz
Google radzi, jak zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym
Sezon świąteczny to gorący okres w handlu. Rozpoczyna się już w październiku: liczba wyszukiwań w wyszukiwarce Google takich fraz jak „prezenty dla” i „prezenty od” zaczyna wzrastać już od ostatniego tygodnia października . Co więcej, 67 proc. zakupów świ
Polska marka modowa wchodzi do Finlandii
Polski producent odzieży w październiku br. zadebiutował w Finlandii. To 25 kraj na mapie gdańskiej spółki. Obecność wszystkich pięciu marek LPP w Mall of Tripla – jednym z najważniejszych centrum handlowych Helsinek, ma strategiczne znaczenie dla budowan
Kolejny cios w Biedronkę! UOKiK wszczyna nowe postępowanie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zarzuty dotyczą uwidaczniania niższych cen przy produkcie, a następnie naliczania wyższej ceny w kasie w sklepach sieci Biedronka.
Zmiany w handlu powodują polaryzację na rynku centrów handlowych
Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wynika, że wyzwania i zmiany zachodzące w sektorze handlowym nadal wpływają na dynamikę rozwoju rynku centrów handlowych w Europie przy jednocześnie dużym zróżnicowaniu aktywności d
Marki własne przejmują rynek spożywczy [ANALIZA]
30,6 mld zł wyniosła w 2018 roku sprzedaż marek własnych rosnąc o 5,2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. To 20,1 proc. sprzedaży produktów FMCG w Polsce - wynika z badania firmy Nielsen.
Biedronka idzie we franczyzę w małych miastach [TYLKO U NAS]
Sieć Biedronka zamierza mocniej wejść w segment franczyzowy. Jak tłumaczy w komentarzu dla mycompanypolska.pl Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka, firmie zależy szczególnie na współpracy z przedsiębiorcami z mniejszych miast.
Być jak Amazon? Lekcja dla polskich sklepów internetowych
Dowody, że droga obrana przez Amazona jest właściwa? W zeszłym roku pochwalił się on obrotami rzędu 277 mld dolarów brutto. eBay to „tylko” 89,83 mld dolarów. Skoro popełniono już błędy, wyciągnięto wnioski, wydano bajońskie sumy na rozwój, to warto z tyc
Zmiany w zarządzie właściciela stacji Moya
1. października br. zarząd firmy Anwim został poszerzony o nowego członka. Został nim Filip Puchalski, który pełni funkcję dyrektora ds. operacyjnych.
Nadchodzą eParagony. Co zmienią w życiu klientów?
Wdrożenie elektronicznych paragonów jest nie tylko kolejnym elementem cyfryzacji polskiej gospodarki, ale przede wszystkim dużym udogodnieniem dla detalistów, a finalnie również i konsumentów. Obecnie w Ministerstwie Finansów trwają prace nad legislacją d
Już połowa Polaków do centrum handlowego idzie nie na zakupy a zjeść
Polacy coraz częściej jedzą poza domem. Już połowa decyduje się na posiłek w centrum handlowym co najmniej raz w miesiącu, a co trzecia młoda osoba stołuje się w ten sposób co najmniej raz w tygodniu – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE. Eks
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Biedronce. Sieć mogła stosować nieuczciwe praktyki
W czerwcu 2019 r. UOKiK przeprowadził kontrolę w spółce Jeronimo Martins Polska (JMP). Zdobyte wówczas informacje i dokumenty dały podstawę do postawienia przedsiębiorcy zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.
Tak będzie wyglądał handel przyszłości. Microsoft i Eurocash pokazują trendy
Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości – „Detalista 4.0”. Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie i
Internetowa rewolucja w małych sklepach
Sklepy małoformatowe w całej Polsce zyskały dostęp do tysięcy nowych produktów. Ruszyła platforma marketplace dla rynku niezależnego prowadzona przez firmę Eurocash.
Lidl przechodzi na split payment! Nowa zasady płatności dla dostawców
Mimo, że obowiązkowy split payment nie obejmuje (jeszcze) handlu, sieć Lidl poinformowała o wdrożeniu tego rozwiązania przy realizacji płatności dla dostawców ze wszystkich branż. System będzie obowiązywał od listopada.
Pieniądze z 500 plus mogą pomóc... sektorowi finansowemu [KOMENTARZ]
Rozszerzenie programu 500 plus na pierwsze dziecko oznacza nie tylko większy przepływ gotówki do klasy średniej. To również okazja biznesowa dla sektora finansowego - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.
Żabka zapowiada otwarcie sklepu nr 6000
Mijają trzy lata od uruchomienia pierwszego sklepu Żabka w nowym formacie. Jest to jeden z największych remodelingów w skali Europy, którego zakończenie planowane jest już w II połowie 2020 roku. Do końca roku sieć będzie liczyć 6000 sklepów.
Wystartował bezkasowy sklep Take&Go
W Poznaniu, przy ul. Półwiejskiej 13, oficjalnie wystartował pierwszy sklep Take&Go - dowiedział się portal mycompanypolska.pl.
Z Allegro do Frisco.pl. Nowy prezes sklepu internetowego
Jacek Palec został prezesem sklepu internetowego Frisco.pl. Zastąpił Grzegorza Bieleckiego pełniącego do tej pory obowiązki prezesa, który w dalszym ciągu zostaje w zarządzie spółki jako wiceprezes zarządu.
Biznes na urlopie macierzyńskim
Kiedy wrócić do pracy po urodzeniu dziecka? A może nie wracać i pójść na swoje? Dane Shopera pokazują, że sklep internetowy to łatwy sposób dla start w biznesie, a do jego założenia wystarczą środki z programu 500+. Historie mam-właścicielek dowodzą, że p
Sklepy małoformatowe w Polsce sprzedają coraz więcej wina
Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9 proc. rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36 proc. wobec 25 proc. w 2012 r
Kaufland wycofuje jednorazowe torby z tworzyw sztucznych
Kaufland wycofuje sukcesywnie z asortymentu plastikowe torby, które dostępne były do tej pory za opłatą przy kasach. Sieć wprowadza w Polsce szereg zamienników wielorazowego użytku, które zastąpią sprzedawane do tej pory jednorazowe torby.
Empik jak Amazon i Allegro. Nowy model biznesowy oparty na subskrypcjach
Grupa Empik wprowadził usługę subskrypcyjną w Polsce. To Empik Premium, który zapewni klientom nie tylko niższe ceny, ale także dodatkowy pakiet benefitów.
Anwim inwestuje 140 mln złotych na rozwój sieci stacji paliw Moya
Anwim pozyskał środki na realizację planów rozwoju sieci stacji paliw pod marką Moya. Wysokość nowej linii kredytowej przeznaczonej na inwestycje na najbliższy rok to ok. 140 mln zł.
Carrefour: inwestujemy we franczyzę
W II kwartale 2019 r. Carrefour Polska otworzył 30 nowych sklepów franczyzowych o łącznej powierzchni ponad 2,5 tys. mkw. Dwie trzecie z nich zostało otwartych pod szyldem Carrefour Express, pozostałe – pod szyldem Globi. Ekspansja sieci dotyczy wszystkic