handel
zobacz inne tematyŻabka rozpoczyna dostawy za pomocą samochodów elektrycznych
Żabka Polska testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Sieć chce sprawdzić, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Modivo przejdzie do offline. Nowy koncept CCC uruchomi sklep stacjonarny [TYLKO U NAS]
Firma CCC, właściciel sklepu internetowego Modivo szykuje otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego – dowiedział się portal mycompanypolska.pl. Sklep online wystartował dopiero w czerwcu br.
Zakupy Polaków w sieci [RAPORT]
57 proc. Polaków dokonuje zakupów online, a 66 proc. szuka w sieci informacji o produktach i ich cenach wynika z badania przeprowadzonego przez EY. Odsetek kupujących w sieci zależy nie tylko od kategorii produktów (elektronikę kupuje 71 proc. konsumentów
Na zakupy do... dyskontu
Liliana Różycka-Szajna, ekspert rynku FMCG w GfK sprawdziła w jaki sposób w Polsce kształtuje się rynek produktów żywnościowych dla dzieci takich jak: mleko modyfikowane, kaszka, zupki, obiadki i deserki.
Alkoholowa ekspansja w polskich miastach
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci.
E-commerce ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju. Analiza
Deweloperzy magazynowi i operatorzy logistyczni są zgodni – e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie
E-commerce w Polsce nie zwalnia tempa. Wyniki badania Gemiusa
Polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie coraz szybciej. W 2019 roku aż 62 proc. internautów kupuje przez internet. To o 6 pkt. proc. więcej, niż rok temu - wynika z raportu Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej.
Pierwszy, bezobsługowy sklep w Polsce o krok od otwarcia!
Bez kas, bez godzin otwarcia, bez obsługi – taki jest nowy format zakupów pod marką Take&GO. Już w najbliższych dniach pierwsi klienci będą mogli sprawdzić na własne oczy, jak funkcjonuje pierwszy tego typu sklep przy ul. Półwiejskiej 13 w Poznaniu. Rusza
Trzy top trendy na rynku handlowym: gastronomia, coworkingi i omnichannel
Gastronomia zawłaszcza przestrzenie zewnętrzne obiektów, do wewnątrz wchodzą coworkingi, a klienci chcą mieć dostęp do szerszej oferty nie tylko przez internet – to trzy główne nurty dominujące obecnie na polskim rynku centrów handlowych, na które wskazuj
Komfort z nowym konceptem sklepów
Sieć sklepów Komfort rusza z konceptem wielkopowierzchniowych sklepów. Pierwszy modelowy sklep sieci mieści się na rogu Al. Krakowskiej i ul. Mineralnej w Warszawie.
Od zera do milionera... w 19 dni. Tak wygląda polski e-commerce
19 dni wystarczyło jednej z firm, by w 2018 roku zwiększyć sprzedaż od 0 do miliona złotych na platformie Allegro.
Polacy w internecie. Jest nas już 11 milionów [RAPORT]
Łączna wartość obrotów w polskim handlu wynosi już 440 mld złotych - wynika z raportu firmy GfK. Transakcje w kanałach elektronicznych odpowiadają już za niemal 10 proc. tej kwoty.
Bez technologii nie ma współczesnego handlu
Prawie połowa konsumentów deklaruje, że urządzenia elektroniczne ułatwiają im zakupy w sklepach stacjonarnych. Uważają tak głównie klienci w wieku 18-45 lat, a jak przewidują autorzy raportu firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzęd
UOKiK: Naftowy gigant może przejąć polską sieć stacji paliw
UOKiK wydał zgodę na nabycie przez BP Europa części mienia spółki Tomsol. To polski, lokalny operator sieci stacji paliw.
Bezobsługowy sklep przyszłości rusza w Polsce. Znamy lokalizację
Take&GO, czyli polska odpowiedź na Amazon Go jeszcze w czerwcu wystartuje w Polsce. Jak wynika z informacji portalu My Company Polska, pierwszy sklep ruszy w Poznaniu przy ul. Półwiejskiej 13.
Centra handlowe na rozdrożu. Te, które się nie zmienią, upadną
Centra handlowe na rozdrożu. Te, które się nie zmienią, upadną
Preferencje i zwyczaje zakupowe online w Europie
Konsumenci chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach, a smartfony stają się coraz popularniejszym narzędziem służącym do zakupów w sieci – to główne wnioski z Barometru E-shopper 2018, badania DPDgroup przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar TNS.
Nowe płatności internetowe od ING
ING Bank Śląski, jako pierwszy bank na polskim rynku, wprowadził płatności internetowe, oferując również możliwość opóźnienia zapłaty za zakupiony towar nawet do 21 dni.
Polskie e-sklepy podatne na wyłudzenia płatnicze
Choć aż 95 proc. e-sprzedawców w Polsce akceptuje płatności za pomocą kart, to tylko 29 proc. z nich stosuje rozwiązania, które uniemożliwiają wyłudzenia płatnicze – wynika z badań firmy EY.
Handel i metoda
Zakaz handlu w niedziele na razie rynkiem nie wstrząsnął. Podsumowujemy, co się działo przez pierwsze trzy miesiące.
Handel, czyli wielkie przemodelowanie
Galerie handlowe z kilkuset sklepami czy potężne hipermarkety, które zajmują tyle miejsca co boisko piłkarskie, powoli tracą na znaczeniu. Polacy zmienili swoje oczekiwania i zwyczaje, jeśli chodzi o zakupy, a handel się dostosowuje.
Nowe trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych
Zacieranie się różnic między formatami sklepów oraz dynamiczny rozwój małych, lokalnych supermarketów to dziś coraz bardziej widoczne trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych. W obliczu zmieniającego się rynku oraz silnej presji ze strony handl
Firmy działające w internecie skorzystają na zakazie handlu w niedziele
Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady I
Polscy producenci żywności umacniają swoją pozycję na europejskich rynkach
18 proc. polskich firm z sektora spożywczego planuje w ciągu trzech najbliższych lat dokonać fuzji lub przejęcia w celu dalszej ekspansji eksportowej – wynika z raportu KPMG. Dla części z nich taki ruch to element strategii umacniania pozycji na rynkach z
Rekordowa ekspansja polskiej żywności
W 2016 r. wpływy z eksportu produktów rolno-spożywczych wyniosły w Polsce rekordowe 24,1 mld euro, a jego udział w handlu zagranicznym przekroczył 13 proc. Jak wynika z najnowszego badania KPMG, blisko co drugi przedsiębiorca twierdzi, że polskie pochodze
Dobry rok dla e-handlu
Według „E-commerce w Polsce 2017”, wspólnego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i instytutu badawczego Gemius, przybywa u nas klientów sklepów online: w 2017 r. zakupy w sieci robiło 55 proc. rodzimych internautów, a rok wcześniej – 50 proc.
Wartość polskiego eksportu może w tym roku wzrosnąć do 197 mld euro
197 mld euro – do takiego poziomu może wzrosnąć w tym roku polski eksport – prognozuje PKO Bank Polski. Ekspansja zagraniczna to już domena nie tylko dużych firm, lecz także małych i średnich przedsiębiorstw. W tym przypadku jednak ryzyko związane z ekspa
MSP rosną dzięki e-commerce
78 proc. polskich eksporterów z sektora MSP generuje przychody poprzez e-commerce – wynika z badania FedEx Express.
Handel w tarapatach. Zadłużenie firm z branży 2,5 razy większe niż dwa lata temu
Mimo zawieszenia podatku handlowego sytuacja firm z branży handlu cały czas się pogarsza. W styczniu ich zadłużenie wyniosło blisko 2,3 mld zł i było przeszło dwuipółkrotnie wyższe niż w marcu 2015 roku – wynika z badania Krajowego Rejestru Długów i Polsk
Centra handlowe chcą wykorzystać rosnącą popularność zakupów przez internet
Wartość rynku e-handlu w tym roku może sięgnąć 40 mld zł. Już prawie co drugi Polak robi zakupy online przynajmniej raz w roku. Rosnąca popularność e-sprzedaży to wyzwanie dla centrów handlowych. Dlatego szukają sposobów, by ten trend przekuć w szansę.
Rolnikom łatwiej produkować i handlować
Rolnicy pragnący produkować i bezpośrednio sprzedawać swoje wyroby mają od tego roku ułatwione zadanie. Rząd wprowadził bowiem, obok istniejących już możliwości sprzedaży bezpośredniej, rolniczy handel detaliczny.
Quick Parki dla mniejszych miast
Nawet 50 hybrydowych centrów handlowych pod nazwą Quick Park chce w najbliższych latach zbudować Grupa Real2B. Pierwsze dwa takie obiekty, w Strzegomiu i Mysłowicach, ruszyły pod koniec listopada.
Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe
Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane i m
E-handel przechodzi do mediów społecznościowych
Z mediów społecznościowych regularnie korzysta 63 proc. internautów. Ze względu na rosnący zasięg handel internetowy staje się coraz bardziej social. Ponad 40 proc. internautów polubiło i śledzi w serwisach społecznościowych ulubione marki, a to często pr
Przybywa centrów handlowych. Rynek zdominowany jest przez najemców
Najemcy mają coraz większy wybór powierzchni handlowych, co stawia ich w uprzywilejowanej pozycji w stosunku do deweloperów centrów handlowych.