handel
zobacz inne tematyDyskonty podbijają serca Polaków
Wizerunek dyskontów w ostatnim czasie przeszedł olbrzymią metamorfozę. To już nie hale z tanimi produktami niskiej jakości, a nowoczesne sklepy z bogatym asortymentem dobrej klasy, który podbija serca Polaków. Coraz częściej spotkać je można także w cent
Mobilne Biedronki ruszają w Polskę
Biedronka wprowadza kolejne wakacyjne udogodnienie dla swoich klientów. Po sukcesie namiotów wyprzedażowych - następnym pomysłem sieci są przyczepy wyprzedażowe.
Nowy wymiar komunikacji w sklepach
W sklepach Kaufland instalowane są nowoczesne nośniki informacyjne - Digital Signage. Nowe ekrany umożliwiają personalizowanie reklam i informacji kierowanych do klientów. Wyświetlacze dostępne są już w 41 lokalizacjach i będą wdrażane w kolejnych marketa
Globalna rewolucja w handlu
Rosnąca rola inteligentnych rozwiązań oraz wyraźny akcent na doświadczenia klienta to globalne trendy, które wyróżniają się na rynku handlu detalicznego. Jednak poszczególne rynki lokalne rządzą się swoimi prawami.
Primark otworzy pierwszy w Polsce sklep w warszawskiej Galerii Młociny
Primark, międzynarodowa marka odzieżowa potwierdziła, że swój pierwszy sklep w Polsce otworzy w Warszawie, tworząc ponad 250 miejsc pracy. Primark podpisał umowę najmu w Galerii Młociny na warszawskich Bielanach, której właścicielami są EPP oraz Echo Inve
Czerwiec w handlu. Co kupowali Polacy?
Jak wynika z danych CMR i PIH, w czerwcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,5% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 9%. W porównaniu z czerwcem 2018 r. odnotowan
Nowe otwarcia i debiuty sieci handlowych
W I półroczu deweloperzy oddali do użytku 215 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, a rynek odnotował sześć debiutów międzynarodowych marek.
Kondycja polskiego rynku handlowego [RAPORT]
Według prognoz analityków GfK w bieżącym roku, w 27 krajach Unii Europejskiej w handlu detalicznym wystąpi nominalny wzrost obrotów o 2,0 proc. Największe wzrosty prognozowane są w Rumuni i na Litwie. W Polsce prognozowany jest wzrost o 3,9 proc. - wynika
Tesco pozbywa się pięciu nieruchomości
Dwie spółki: Snowfich 19 oraz Zodiac złożyły do UOKiK wniosek o zatwierdzenie koncentracji polegającej na przejęciu pięciu nieruchomości należących do Tesco.
Żabka rozpoczyna dostawy za pomocą samochodów elektrycznych
Żabka Polska testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. Sieć chce sprawdzić, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Modivo przejdzie do offline. Nowy koncept CCC uruchomi sklep stacjonarny [TYLKO U NAS]
Firma CCC, właściciel sklepu internetowego Modivo szykuje otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego – dowiedział się portal mycompanypolska.pl. Sklep online wystartował dopiero w czerwcu br.
Zakupy Polaków w sieci [RAPORT]
57 proc. Polaków dokonuje zakupów online, a 66 proc. szuka w sieci informacji o produktach i ich cenach wynika z badania przeprowadzonego przez EY. Odsetek kupujących w sieci zależy nie tylko od kategorii produktów (elektronikę kupuje 71 proc. konsumentów
Na zakupy do... dyskontu
Liliana Różycka-Szajna, ekspert rynku FMCG w GfK sprawdziła w jaki sposób w Polsce kształtuje się rynek produktów żywnościowych dla dzieci takich jak: mleko modyfikowane, kaszka, zupki, obiadki i deserki.
Alkoholowa ekspansja w polskich miastach
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci.
E-commerce ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju. Analiza
Deweloperzy magazynowi i operatorzy logistyczni są zgodni – e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie
E-commerce w Polsce nie zwalnia tempa. Wyniki badania Gemiusa
Polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie coraz szybciej. W 2019 roku aż 62 proc. internautów kupuje przez internet. To o 6 pkt. proc. więcej, niż rok temu - wynika z raportu Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej.
Pierwszy, bezobsługowy sklep w Polsce o krok od otwarcia!
Bez kas, bez godzin otwarcia, bez obsługi – taki jest nowy format zakupów pod marką Take&GO. Już w najbliższych dniach pierwsi klienci będą mogli sprawdzić na własne oczy, jak funkcjonuje pierwszy tego typu sklep przy ul. Półwiejskiej 13 w Poznaniu. Rusza
Trzy top trendy na rynku handlowym: gastronomia, coworkingi i omnichannel
Gastronomia zawłaszcza przestrzenie zewnętrzne obiektów, do wewnątrz wchodzą coworkingi, a klienci chcą mieć dostęp do szerszej oferty nie tylko przez internet – to trzy główne nurty dominujące obecnie na polskim rynku centrów handlowych, na które wskazuj
Komfort z nowym konceptem sklepów
Sieć sklepów Komfort rusza z konceptem wielkopowierzchniowych sklepów. Pierwszy modelowy sklep sieci mieści się na rogu Al. Krakowskiej i ul. Mineralnej w Warszawie.
Od zera do milionera... w 19 dni. Tak wygląda polski e-commerce
19 dni wystarczyło jednej z firm, by w 2018 roku zwiększyć sprzedaż od 0 do miliona złotych na platformie Allegro.
Polacy w internecie. Jest nas już 11 milionów [RAPORT]
Łączna wartość obrotów w polskim handlu wynosi już 440 mld złotych - wynika z raportu firmy GfK. Transakcje w kanałach elektronicznych odpowiadają już za niemal 10 proc. tej kwoty.
Bez technologii nie ma współczesnego handlu
Prawie połowa konsumentów deklaruje, że urządzenia elektroniczne ułatwiają im zakupy w sklepach stacjonarnych. Uważają tak głównie klienci w wieku 18-45 lat, a jak przewidują autorzy raportu firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzęd
UOKiK: Naftowy gigant może przejąć polską sieć stacji paliw
UOKiK wydał zgodę na nabycie przez BP Europa części mienia spółki Tomsol. To polski, lokalny operator sieci stacji paliw.
Bezobsługowy sklep przyszłości rusza w Polsce. Znamy lokalizację
Take&GO, czyli polska odpowiedź na Amazon Go jeszcze w czerwcu wystartuje w Polsce. Jak wynika z informacji portalu My Company Polska, pierwszy sklep ruszy w Poznaniu przy ul. Półwiejskiej 13.
Centra handlowe na rozdrożu. Te, które się nie zmienią, upadną
Centra handlowe na rozdrożu. Te, które się nie zmienią, upadną
Preferencje i zwyczaje zakupowe online w Europie
Konsumenci chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach, a smartfony stają się coraz popularniejszym narzędziem służącym do zakupów w sieci – to główne wnioski z Barometru E-shopper 2018, badania DPDgroup przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar TNS.
Nowe płatności internetowe od ING
ING Bank Śląski, jako pierwszy bank na polskim rynku, wprowadził płatności internetowe, oferując również możliwość opóźnienia zapłaty za zakupiony towar nawet do 21 dni.
Polskie e-sklepy podatne na wyłudzenia płatnicze
Choć aż 95 proc. e-sprzedawców w Polsce akceptuje płatności za pomocą kart, to tylko 29 proc. z nich stosuje rozwiązania, które uniemożliwiają wyłudzenia płatnicze – wynika z badań firmy EY.
Handel i metoda
Zakaz handlu w niedziele na razie rynkiem nie wstrząsnął. Podsumowujemy, co się działo przez pierwsze trzy miesiące.
Handel, czyli wielkie przemodelowanie
Galerie handlowe z kilkuset sklepami czy potężne hipermarkety, które zajmują tyle miejsca co boisko piłkarskie, powoli tracą na znaczeniu. Polacy zmienili swoje oczekiwania i zwyczaje, jeśli chodzi o zakupy, a handel się dostosowuje.
Nowe trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych
Zacieranie się różnic między formatami sklepów oraz dynamiczny rozwój małych, lokalnych supermarketów to dziś coraz bardziej widoczne trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych. W obliczu zmieniającego się rynku oraz silnej presji ze strony handl
Firmy działające w internecie skorzystają na zakazie handlu w niedziele
Od marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w część niedziel w roku. Otwarcie większości sklepów dozwolone będzie tylko w dwie niedziele w miesiącu, o ile nie przypadną akurat w jedno ze świąt ustawowo wolnych od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady I
Polscy producenci żywności umacniają swoją pozycję na europejskich rynkach
18 proc. polskich firm z sektora spożywczego planuje w ciągu trzech najbliższych lat dokonać fuzji lub przejęcia w celu dalszej ekspansji eksportowej – wynika z raportu KPMG. Dla części z nich taki ruch to element strategii umacniania pozycji na rynkach z
Rekordowa ekspansja polskiej żywności
W 2016 r. wpływy z eksportu produktów rolno-spożywczych wyniosły w Polsce rekordowe 24,1 mld euro, a jego udział w handlu zagranicznym przekroczył 13 proc. Jak wynika z najnowszego badania KPMG, blisko co drugi przedsiębiorca twierdzi, że polskie pochodze
Dobry rok dla e-handlu
Według „E-commerce w Polsce 2017”, wspólnego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i instytutu badawczego Gemius, przybywa u nas klientów sklepów online: w 2017 r. zakupy w sieci robiło 55 proc. rodzimych internautów, a rok wcześniej – 50 proc.