handel
zobacz inne tematyBiedronka umożliwi wypłaty pieniędzy wszystkim klientom. Jak działą nowa usługa
Usługa „Płać kartą i wypłacaj” pozwala na wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zakupów. Ta opcja jest już dostępna dla posiadaczy kart Visa, także zbliżeniowo, również przy płatności smartfonem, w 2 tysiącach sklepów sieci Biedronka. Usługę mogą też realizować klienci z plastikiem Mastercard.
Czy targi i bazary mają szansę przetrwać w erze dużych sieci handlowych?
Choć wiele osób nadal ceni sobie tradycyjne targi i bazary, to niestety liczba detalicznych sprzedawców na takich placówkach stale maleje. Według danych firmy Dun&Bradstreet w ciągu ostatniego roku rynek sprzedawców na targach i bazarach zmniejszył się o blisko tysiąc, a w ciągu ostatniej dekady liczba sprzedawców zmalała o prawie 20 tysięcy.
Biedronka kontra Lidl: starzy rywale na wojnie o klienta
Lidl odpowiedział na akcję Biedronki. Cztery dni po wprowadzaniu promocji na 60 artykułów przez tę drugą, Lidl ogłosił, że obniża ceny 100 produktów. Na wojnie o klienta wygrywają konsumenci.
Ponad miliard złotych na rozwój sieci franczyzowej Eurocash. Jest duże finansowanie
Konsorcjum ośmiu banków udzieliło finansowania grupie Eurocash. Łączna kwota to ponad miliard złotych, a pieniądze zostaną wykorzystane m.in. na rozwój sieci franczyzowej.
Sklep internetowy Duka oszukiwał klientów, automatycznie umieszczając w koszyku niechciane towary
Sklep on-line duka.com automatycznie dodaje do koszyka kupującego niezamówione produkty.. Prezes UOKiK postawił właścicielowi sklepu zarzuty, za które grozi kara w wysokości nawet 10 proc. obrotu.
Pepco Group osiąga silny wzrost przychodów przy zmniejszeniu zysku. Będzie wzrost marż
Pepco rośnie w siłę i planuje dalszą ekspansję mimo nieznacznie mniejszych zysków. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 19,7% w pierwszym półroczu roku obrotowego (do 31 marca), osiągając wynik 2,839 mld euro.
Woolworth w Warszawie. Pierwszy sklep rusza 26 maja
Sieć Woolworth otwiera swój pierwszy sklep w Warszawie. Oficjalnie wystartuje on 26 maja. Sklep powstał w centrum handlowym Fort Wola przy ulicy Połczyńskiej 4.
Too Good To Go rozszerza współpracę z siecią Biedronka
Największa sieć detaliczna Biedronka i największa platforma do sprzedaży nadwyżek żywności Too Good To Go rozszerzyły współpracę, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności.
Wynajem sprzętu w Media Expert. Ruszyła nowa usługa
Media Expert wprowadziła do swoich elektromarketów nową usługę. To wynajem sprzętu organizowany przez firmę Gleevery.
Podatek od handlu został przerzucony na klientów. Raport Konfederacji Lewiatan
Minęły dwa lata od wprowadzenia podatku od handlu, czyli jednego z pomysłów rządu zaproponowanego jeszcze w 2016 roku. - W praktyce podatek ten został przerzucony na nabywców poprzez wzrost cen sprzedawanych towarów - twierdzi Konfederacja Lewiatan.
Woolworth wchodzi do Polski. Co oferuje niemiecka sieć sklepów?
Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth w Polsce zostanie otwarty już 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Do tej pory niemiecka sieć uruchomiła ponad 570 sklepów.
Erli rośnie mimo spowolnienia? "Nasz model biznesowy jest odporny na zawirowania ekonomiczne"
Mimo dużego spowolnienia w branży e-commerce, platforma Erli.pl chwali się rekordowymi wynikami. Jak przekonuje Adam Ciesielczyk, prezes Erli, przyjęta strategia dopasowała się do trudnych czasów biorąc pod uwagę poszukiwanie oszczędności ze strony klientów.
Euro 2024: Lidl został oficjalnym partnerem mistrzostw europy w piłce nożnej
Lidl został globalnym partnerem UEFA zarówno podczas europejskich eliminacji Euro 2024 w 2023 roku, jak i turnieju finałowego w 2024 roku. Współpraca rusza wraz z rozpoczęciem pierwszych rozgrywek.
Lancerto idzie w cyfryzację. Powstał wirtualny stylista
Sieć Lancerto postawiła kolejny krok w kierunku rewolucji cyfrowej w handlu. Wraz z firmami Tuatara oraz Stylespot uruchomiła wirtualnego stylistę, który pomoże w codziennych zakupach.
Biedronka, Lidl czy Auchan? Która sieć handlowa jest najbardziej popularna w Polsce
Jak wynika z Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2023 przygotowanego przez Listonic - Lidl, Biedronka i Auchan nadal pozostają ulubionymi sklepami spożywczymi. Zmienia się jedno - inflacja sprawia, że Polacy coraz bardziej poszukują miejsc w którym mogą zrobić tanie i szybkie zakupy.
"Solidarność" chce skrócenia pracy sklepów do 21. Jednym z powodów - kryzys energetyczny
W hipermarketach godzinowe obroty po 21.00 stanowią poniżej 1 proc. całodziennego utargu – wyliczyła handlowa Solidarność. Zdaniem związkowców w obliczu kryzysu energetycznego sieci handlowe powinny skrócić godziny otwarcia sklepów. Apel w tej sprawie został skierowany do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Wielkość ma znaczenie? Polacy zmieniają nawyki i przesiadają się na mniejsze urządzenia
Smartfon zaczyna zastępować laptop w coraz większej liczbie aktywności Polaków - wynika z najnowszego raportu Digital Consumer Trends 2022 przygotowanego przez Deloitte. Ma to kluczowe znaczenie zwłaszcza dla branży handlowej i e-commerce.
Nowe hasło, nowa kampania i Żabka na każdym rogu
Żabka uruchamia nową kampanię w której chce podkreślić, jak w każdym momencie ich dnia, upraszcza ich życie, a tym samym uwalnia ich czas. Zapowiada też, że będzie rocznie otwierać 1000 sklepów, tak by za dwa lata na 25-lecie firmy mieć ich 10 tysięcy.
Najważniejsze informacje ze świata biznesu. Październik 2022
Jak co miesiąc opisujemy najważniejsze informacje ze świata biznesu.
Powstanie mapa sklepów do przejęcia. Grupa Muszkieterów zapowiada uruchomienie platformy
23 września br, wystartuje nowa platforma cyfrowa Grupy Muszkieterów skierowana do przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem sklepu Intermarché lub Bricomarché.
Ofensywa w e-commerce
Jeszcze szybciej i jeszcze taniej. Klient kupujący przez internet robi się coraz bardziej wymagający. Poczta Polska S.A. opracowała model logistyczny dla e-sklepów, który pozwoli na sprawne wykorzystanie pojawiających się okazji.
Bitwa o handel przybiera na sile. Coraz więcej sporów między najemcami a galeriami handlowymi
Ziarno niezgody między najecami a właścicielami i zarządcami galerii handlowych zasiane wraz z wybuchem pandemii mocno kiełkuje. Nadchodzi czas sporych walk sądowych.
Biedronka uruchamia sklep internetowy
22 sierpnia oficjalnie wystartuje nowy kanał sprzedaży sieci Biedronka. Sklep internetowy Biedronka Home będzie działał na terenie całego kraju.
"Tarcza Antyinflacyjna" Biedronki z zarzutami UOKiK. Firmie grozi kara nawet 1,5 mld euro
Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów „Tarcza Antyinflacyjna” Biedronki mogła wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie zasad skorzystania z promocji. Oznacza to, że sieci grozi sroga kara - do 10 proc. rocznego obrotu. W 2021 roku sama Biedronka miała przychody na poziomie 14,5 mld euro.
Ukraińska flaga na produkcie zwiększy sprzedaż? "60 proc. Polaków chce kupować ukraińskie marki"
Niemal 60% Polaków deklaruje chęć zakupu produktów ukraińskich marek sprowadzanych na nasz rynek - wynika z badań firmy Inquiry.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Odbicie było tylko chwilowe
Wskaźnik nastrojów konsumenckich przygotowywany przez GfK wyniósł w lipcu br. -15,5 i spadł o 2,4 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. To powrót do trendu spadkowego po chwilowym odbiciu w czerwcu.
LPP stworzyło własnego operatora logistycznego. "Nie wykluczamy świadczenia usług dla innych firm"
LPP Logistics to nowa spółka w grupie LPP. Spółka oferuje usługi magazynowe, frachtowe oraz dystrybucyjne, planuje także kolejne inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.
Rebranding w nietypowym stylu. InPost zmienia nazwę zachodniego giganta na polską markę
Już niebawem z Hiszpanii i Portugalii zniknie szyld Mondial Relay, jednego z największych operatorów pocztowych. Zastąpi go InPost, czyli nazwa polskiej firmy, która przejęła francuskiego giganta.
Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK. Firmy mogą wykorzystywać przewagę wobec dostawców
Żabka Polska, Dino Polska oraz Transgourmet Polska – właściciel sieci Selgors Cash & Carry to firmy, wobec których UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Wcześniej takie postępowanie uruchomiono wobec sieci Auchan i Carrefour. Prezes UOKiK bada, czy firmy mogą wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.
Nastroje konsumenckie coraz gorsze. Polacy zaczynają bać się inflacji?
Jak wynika z najnowszego badania GfK, nastroje konsumenckie są w Polsce coraz gorsze. Mimo to mieszkańcy naszego kraju reagują na turbulencje gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej niż przeciętni obywatele Unii Europejskiej.
Biedronka idzie w digital. Startuje nowa aplikacja sieci
Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins, ogłosiła uruchomienie aplikacji przeznaczonej dla klientów. To kolejny krok w kierunku do cyfryzacji oferty.
Shoper przejmie agencję omnichannel. Postawi na międzynarodową ekspansję
Shoper, właściciel platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu subskrypcyjnym (SaaS), zawarł przedwstępną umowę dotyczącą nabycia agencji Selium wyspecjalizowanej w obsłudze sprzedaży wielokanałowej.
Warszawska Galeria Mokotów zmienia nazwę
Galeria Mokotów w Warszawie pójdzie śladem CH Arkadia i zmieni nazwę. Oba centra należą do jednej firmy - Unibail-Rodamco-Westfield.
Pricely ułatwia zarządzanie cenami. "Digitalizacja usprawnia procesy, ale nie zastąpi człowieka"
Digitalizacja danych nie zastąpi człowieka całkowicie. Dostarcza rekomendacje i usprawnia proces, ale to menadżer podejmuje decyzje o realizacji strategii i założeń biznesowych - mówi Marek Dmitruk, CMO Pricely.
LPP przez wojnę straciło 25 proc. obrotów. Teraz ogłosiło nową strategię ekspansji
Polska firma LPP, właściciel takich marek, jak Reserved, Mohito czy Sinsay, poinformowało o nowej strategii rozwoju. W związku z wojną na Ukrainie, przez którą firma utraciła 25 proc. obrotów, firma zamierza postawić na ekspansję w Europie Zachodniej.