biznes
zobacz inne tematyCovidowa próżność opanowała firmy. Czy jeszcze będzie normalnie?
„Bakcyl dżumy nigdy nie umiera i nie znika” - w realiach walki świata z pandemią i kolejnymi mutacjami wirusa, słowa Camusa nabierają nowej wymowy. Obecnie biznes nerwowo szuka rozwiązań, a komunikacja firm zamienia się w festiwal covidowej próżności.
Raport Biznes w erze COVID-19. Jeśli chcemy, znajdziemy pomoc
Na rynku znajdziemy wsparcie dla firm dotkniętych pandemią, a wybór dostępnych możliwości jest dość duży. Na co mogą zdecydować się przedsiębiorcy MSP, jeśli ich biznes zaliczył kryzys wywołany koronawirusem?
Raport Biznes w erze COVID-19. Oni nie załamali rąk, czyli zwinność popłaca
Covid-19 ma też swoich bohaterów. To firmy, które poradziły sobie w czasie pandemii, wykazując się świetną zaradnością biznesową. Jakie praktyki stosowały i co udało im się osiągnąć?
Tu trzeba się ostro bić. Musisz mieć wysoką samodyscyplinę. Sukcesy przychodzą później. Albo i nie
Damy radę, bo kobiety mają moc. Codziennie przekonuję się o tym na własne oczy – mówi Natalia Świrska, współzałożycielka platformy technologicznej dla nieruchomości Ada.place.
Raport Biznes w erze COVID-19. Pokonać lęk przed zmianą [WYWIAD]
W czasie pandemii daje o sobie znać nasza niezwykła przedsiębiorczość, umiejętność odnalezienia się w kryzysie, zdolność przystosowywania się do trudnych warunków – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Ochrona MSP na trudne czasy
Myśląc o przyszłości swojej firmy, warto pamiętać zarówno o jej rozwoju, jak i o ochronie jej majątku i pracowników. W tym zadaniu mogą pomóc ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla firm z segmentu MSP.
Kontrola kontrahentów sposobem na utrzymanie płynności finansowej w czasie pandemii
Eksperci nie mają złudzeń – epidemia koronawirusa to najtrudniejszy czas dla gospodarki od czasu kryzysu finansowego w 2008 roku. Choć są firmy, którym udało się utrzymać względnie dobre wyniki, to jednak duża część przedsiębiorstw spisała ten rok na straty.
Jak zarobić na pasji
Przekuć swoje hobby w dobry interes – to marzenie większości z nas. Wielu to się udało. Ale eksperci podkreślają, że sama pasja to za mało. Żeby odnieść sukces, trzeba do niej dodać wytrwałość, odporność na porażki, a także umiejętność działania pod presją.
Wege rewolucja z polskich rąk. Wege Siostry z ekspansją w sklepach [TYLKO U NAS]
To co robimy ma dwojaki sens. Z jednej strony dajemy ludziom coś smacznego i przy okazji robimy coś dobrego dla planety. Z drugiej jednak – to, co robimy, jest biznesem, który musi się nam opłacić. Między tym trzeba zachować balans – mówią Zuza i Magda Rzymanek, założycielki firmy Wege Siostry, która produkuje sery z orzechów nerkowca.
Myśląc o sobie. Dlaczego inni awansują i dostają podwyżki, a ja nie?
Pracownicy często skarżą się, że mimo wysokich kompetencji i ciężkiej pracy nie otrzymują podwyżek i awansów. Otrzymują je ci, którzy osiągają gorsze wyniki. Skąd się biorą takie sytuacje i dlaczego warto zadbać o odpowiednie dopasowanie pracowników do pracy? - odpowiedź na to pytanie przygotował dr Wojciech Karczewski, ekspert Uniwersytetu SWPS w ramach cyklu Myśląc o Sobie.
Być jak Netflix... Subskrypcja trafia nawet do branży mieszkaniowej
Jak wynika z badań firmy Deloitte, 8 na 10 firm, działających w modelu subskrypcyjnym podczas trwania lockdownu utrzymało bądź zwiększyło bazę swoich abonentów. Eksperci twierdzą, że to początek nowej ekonomii i narodziny sporego problemu dla tradycyjnego biznesu.
Ładowanie elektryka za darmo? Polski pomysł na biznes niebawem zagości w Warszawie [TYLKO U NAS]
ChargePolska to polska firma, która przygotowała nietypowy pomysł biznesowy. Będzie stawiała ładowarki samochodów elektrycznych, z których można korzystać zupełnie za darmo. Zapłacą reklamodawcy. Pierwsza stacja działa już pod Poznaniem, ale jak deklaruje w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Matt Tymowski, CTO w ChargePolska, w przyszłym roku planowane jest uruchomienie 10 stacji w Warszawie.
Nie trać czujności! Rynek e-commerce mocno rośnie, ale nie każdy na tym wygra [ANALIZA]
- Rynek e-commerce dynamicznie rośnie. To może nieco uśpić czujność, bo przecież jesteśmy na silnej ścieżce wzrostowej - mówi Robert Ćwiertnia, konsultant ds. robotyzacji procesów biznesowych w Crowe. Tymczasem wielcy gracze każdego dnia inwestują w poprawę biznesu w internecie. Jeśli mniejsza firma nie dopasuje się do tych trendów, zginie.
Biznes w jakości cyfrowej
Warszawska firma Nanovo tworzy cyfrowe kanały komunikacji, które rewolucjonizują sklepy i punkty usługowe. Z ich rozwiązań korzystają największe sieci sprzedażowe w kraju i za granicą.
Zostań bohaterem My Company Polska! Specjalny konkurs na 5-lecie miesięcznika
Chcesz, by opowieść o Twojej firmie znalazła się na łamach "My Company Polska"? Teraz masz na to szansę! W 5-tą rocznicę naszego istnienia ogłaszamy specjalny konkurs dla ludzi przedsiębiorczych. Podziel się z nami swoją historią!
To nie jest strata czasu [FELIETON]
Braci Wright nie interesował kontekst, który kreśliła prasa. Niepowodzenia swoje i innych traktowali jako lekcje. (...) Dla tych dwóch zwykłych chłopaków, którzy prowadzili wówczas sklep rowerowy, był to sygnał, by próbować dalej. Bo byli ciekawi, dlaczego się nie udało i przy tym strasznie kreatywni oraz zafascynowani lataniem. I dlatego to im się udało.
Nowy numer My Company Polska już w sprzedaży!
31 sierpnia ukazał się kolejny, wrześniowy numer miesięcznika My Company Polska. W materiale okładkowym próbujemy odpowiedzieć na pytanie "Jak wychować milionera?", publikujemy również wywiad z dr. Ernestem Pytlarczykiem, głównym ekonomistą i dyrektorem Departamentu Analiz Makroekonomicznych banku Pekao.
Własny biznes to wolność [WYWIAD]
Trzeba robić to, co się lubi i na czym się człowiek zna. Nie brać się za coś tylko dlatego, że jest na to moda. Ja nie umiałabym robić czegoś, czego nie kocham – mówi Barbara Chwesiuk, założycielka i prezeska zarządu firmy odzieżowej Bialcon.
Plum Bum. Intymna siłownia dla kobiet
Pierwsza polska marka akcesoriów do ćwiczeń wewnętrznych mięśni miednicy, nazywanych mięśniami Kegla, powstała z inicjatywy kobiet, aby pomagać innym kobietom.
Czy w Polsce łatwo jest prowadzić biznes?
Polska znalazła się na 14. miejscu w Europie wśród państw posiadających najbardziej złożone przepisy regulujące prowadzenie biznesu, wynika z najnowszego raportu opracowanego przez TMF Group. Najtrudniej w Europie prowadzić biznes w Grecji, a najłatwiej w Danii.
Sukcesu na początku nie widać
Ian Fleming, brytyjski pisarz, twórca postaci Jamesa Bonda i powieści o jego przygodach, od początku próbował sprzedać pomysł na ten film amerykańskim studiom. Ale postać brytyjskiego agenta nie wzbudzała zachwytu za oceanem. (...) Pod dekadzie prób, mając napisaną już dziewiątą powieść, Fleming w końcu sprzedał prawa dwóm osobliwym producentom niemającym wielkiej reputacji w branży.
25 prostych pomysłów na biznes. Oto polskie przepisy na sukces
Marzysz o własnej firmie? Czasem bardziej od wysokiego kapitału początkowego liczy się oryginalny pomysł. Przedstawiamy 25 pomysłów na biznes, które mogą cię zainspirować.
Miejsce to pieniądz. Jak zacząć własny biznes? [WYWIAD]
Gdybym w pewnym momencie życia nie został wyrzucony ze swej strefy komfortu, nie wpadłbym nigdy na pomysł własnego biznesu – mówi Rafał Kołomański, założyciel firmy Więcej Miejsca, specjalizującej się w magazynowaniu rzeczy i specjalistycznych przeprowadzkach.
Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Sekundy, które ratują życie
– Ochrona ludzkiego życia – to dla nas priorytet. PZU GO stworzone razem z Telematics Technologies to innowacyjne rozwiązanie, które może uratować życie – mówi Paweł Lewandowski, Dyrektor ds. Analiz i Wsparcia Narzędziowego PZU.
Rozmowa z (ro)botem
Polska firma Voicetel Communications stworzyła technologię, dzięki której asystenci głosowi do złudzenia przypominają ludzi. Jej rozwiązania w dziedzinie przetwarzania mowy są jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie.
Powracający problem suszy. Jak na nim zarobić?
Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.
Deloitte: Utrzymanie kontroli i dyskrecja determinują podejmowanie decyzji w firmach rodzinnych
Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Firmy prywatne – wyzwania i możliwości 2020”, czynniki zewnętrzne, takie jak brexit czy też panująca pandemia mają bezpośredni wpływ na decyzje liderów dotyczące pozyskiwania dodatkowego kapitału.
Paweł Borys: Ludzie prawie grozili nam samobójstwami
Jeśli dobrze pójdzie, wyjdziemy z tego kryzysu z gospodarczym boomem – mówi Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu
W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.
Nie musisz podążać za pasją [FELIETON]
Kieruj się swoją pasją” może być bardzo złą radą. Tak zwana teoria pasji to dziś jeden z najbardziej wyświechtanych, najczęściej powtarzanych frazesów związanych z karierą i pracą.
Polskie miasta w światowych rankingach
Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...
Doliny i inteligentne specjalizacje
Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?
Strefy mają więcej zalet niż wad
Czy z punktu widzenia przedsiębiorcy idea parków technologicznych się sprawdza? A specjalne strefy ekonomiczne? Trochę to zależy od tego, jak dużym się jest przedsiębiorcą.
Nie tylko tania praca
Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.