Portfele najgrubsze z grubych

Portfele najgrubsze z grubych
O ile termin private banking zdążył się już w Polsce zadomowić, to wealth management wciąż może brzmieć obco. Zapewne dlatego, że tego typu usługa adresowana jest nadal do dość wąskiego grona bogaczy z najwyższej półki.

Na wstępie wyjaśnijmy więc, że chodzi o zarządzanie majątkiem obejmującym nie tylko płynne, ale też trwałe aktywa klienta. Oferta wealth managementu wykracza zatem znacznie poza tradycyjne usługi bankowe. Aby miała ekonomiczny sens – zarówno dla instytucji finansowej, jak i jej klienta – musi być adresowana do ludzi naprawdę bogatych, finansowej elity.

O jak majętne osoby chodzi? Aby to zobrazować, posłużymy się przykładem ING Banku Śląskiego, który ma propozycje dla bardzo różnej klienteli, w tym dla ludzi zamożnych. Ci z nich, którzy dysponują aktywami co najmniej na poziomie 150 tys. zł lub wpływami minimum 10 tys. zł miesięcznie, mogą liczyć na ofertę typu premium. Osoby, których aktywa sięgają 1 mln zł lub inwestycje mają co najmniej 200 tys. zł, są potencjalnymi klientami private bankingu. Taki majątek to wciąż zbyt mało, aby znaleźć się w elitarnym gronie klientów wealth managementu. Dla nich bank przewidział jeszcze wyższe progi: aktywa przekraczające 4 mln zł lub inwestycje, które wynoszą minimum 1 mln zł.

Private i wealth

Pomiędzy dwoma najwyższymi piętrami ofert banku  – private bankingiem i wealth managementem – są jednak i inne różnice. Chodzi przede wszystkim o doświadczenie i wiedzę ekspercką doradców, to, ilu klientów każdy z nich ma w portfelu.

– Po spełnieniu...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

Śrubowanie jakości

Oferty bankowości prywatnej w Polsce coraz bardziej upodabniają się do siebie. Dziś walczy się o klienta nie tyle poszerzaniem wachlarza propozycji, ile jak najlepszą i jak najbardziej zindywidualizowaną obsługą w ramach tego, co już jest.

Doradca robo, zdalny i szybki

Zamożni klienci banków z dystansem podchodzą do nowoczesnych technologii. Do głosu dochodzi jednak nowe pokolenie, które potrzebuje innowacji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY