InPost posiada już 12 000 Paczkomatów w Wielkiej Brytanii i 9000 we Francji

– Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej dostępnej i nowoczesnej sieci out-of-home w Europie. Dynamiczny wzrost liczby maszyn w Wielkiej Brytanii i Francji to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają tę szybką, wygodną i niezawodną formę dostawy. Nie zatrzymujemy się, dalej rozwijamy naszą infrastrukturę, koncentrując się na kluczowych rynkach, które mają największy potencjał wzrostu – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
W Wielkiej Brytanii InPost umacnia swoją pozycję wśród wiodących platform logistycznych e-commerce. Akwizycja firmy Yodel umożliwiła integrację dostaw do maszyn Paczkomat® z tradycyjnymi dostawami do drzwi tworząc elastyczną i kompleksową ofertę dla sprzedawców internetowych i konsumentów. Tylko w samym drugim kwartale 2025 roku InPost UK obsłużył ponad 65 milionów przesyłek, notując 177% wzrost rok do roku.
Na rynku francuskim, gdzie Grupa InPost prowadzi działalność pod marką Mondial Relay, także widać wzrost zapotrzebowania na nowoczesne usługi logistyczne. Według badań już 56% mieszkańców Francji deklaruje, że preferuje dostawę poza domem, a aż 75% korzystało z urządzeń paczkowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Co więcej, 93% użytkowników planuje ponowne skorzystanie z tej formy dostawy. W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku liczba urządzeń Paczkomat potroiła się we Francji w ciągu zaledwie trzech lat.
Grupa InPost utrzymuje mocną pozycję także na pozostałych rynkach zagranicznych. We Włoszech łączna liczba punktów OOH zbliża się do 10 000, z czego prawie połowa to maszyny Paczkomat. Na Półwyspie Iberyjskim jest już ponad 12 000 punktów OOH, w tym 3000 urządzeń Paczkomat. W lipcu 2025 roku Grupa InPost przejęła dodatkowo hiszpańską spółkę Sending, rozszerzając działalność o usługi kurierskie, fulfillment oraz 24-godzinne dostawy do drzwi.
Na początku września br. Grupa InPost ogłosiła również strategiczną inwestycję w firmę Bloq.it – dostawcę bateryjnych automatów paczkowych. Partnerstwo to przyspieszy ekspansję sieci i umożliwi instalację maszyn w miejscach wcześniej niedostępnych dla tradycyjnych rozwiązań logistycznych, wzmacniając pozycję Grupy InPost jako lidera nowoczesnych dostaw w Europie.
Obecnie InPost dysponuje siecią blisko 90 000 punktów OOH w całej Europie, w tym około 57 000 maszyn Paczkomat i dalej kontynuuje ekspansję.
InPost zadba o bezpieczeństwo i... zdrowie psychiczne. Prawie 150 inicjatyw w 100 miastach
Grupa InPost, logistyczny gigant znany z rewolucji na rynku przesyłek, ogłasza nową odsłonę swojego programu wspierającego lokalne społeczności. Inicjatywa, w ramach której przez 4 lata zrealizowano blisko 150 projektów, od dziś będzie funkcjonować pod nową nazwą – „InPost for Cities”. Zmiana to przede wszystkim rozszerzenie działalności o nowe, kluczowe dla mieszkańców obszary, takie jak bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne.