Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim

Firmy w konkretnej chwili wykorzystują pewien zestaw danych, który jest im bardzo potrzebny, a następnie zapominają o nich. Praca z wyspecjalizowanymi podmiotami pozwala przedsiębiorcom spojrzeć na dane w innym, rzetelniejszy sposób - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners, dodając, iż inne spojrzenie na dane może znacząco usprawnić biznes.
Wiele firm tworzy komórki analityczne zajmujące się danymi, ale muszą jednocześnie nauczyć się ciągłego rewidowania patrzenia na dane. - Poprzednia firma, w której pracowałem, kupiła bardzo drogi system do raportowania. Problem z nim był jednak taki, że większość funkcjonalności nie była wykorzystywana, ponieważ brakowało specjalistów potrafiących odpowiednio obrabiać zebrane dane - dodaje ekspert.
Jakie dane powinny być szczególnie istotne dla rozwoju organizacji? Jak przeprowadzić badanie klienckie, żeby wynieść z niego realną wartość? Zachęcamy do odsłuchania całej rozmowy z Michałem Zimińskim.
Wywiad odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.