Czy polscy klienci przyzwyczaili się do zmian cenowych? Rozmowa z Tomaszem Stecem

Tomasz Stec w studiu My Company Polska
Tomasz Stec w studiu My Company Polska
Twierdzenie, że konsumenci przestali zwracać uwagę na podwyżki jest bardzo kontrowersyjną tezą. Na pewno liczba podwyżek oraz wysoka inflacja spowodowały, że klientom trudniej zorientować się, jaka powinna być "właściwa" cena - przekonuje Tomasz Stec, Partner Simon-Kucher & Partners.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Klienci obserwują liczne zmiany cenowe, przez co często trudniej im porównywać kolejne oferty - stwierdził Stec, dodając, iż budżety gospodarstw domowych mają swoje ograniczenia, co ma niemały wpływ na podejmowane decyzje zakupowe. - Ludzie wyrabiają sobie opinię o danym sklepie na podstawie cen węższej grupy produktów, niż wcześniej - zauważył ekspert.

Jaką strategię w obecnej sytuacji powinni przyjąć retailerzy? - Jednym z kluczowych aspektów jest zdefiniowanie koszyka najważniejszych produktów dla swoich klientów -  tłumaczył Tomasz Stec. Nawet najmniejsi sprzedawcy mają narzędzia, by skutecznie zawalczyć o konsumentów.

W rozmowie z "My Company Polska" Stec podzielił się również radą dotyczącą tego, jak zapewnić firmie odpowiedni poziom zyskowności. Wywiad odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ