logistyka
zobacz inne tematyWięcej niż firma, czyli 4 filary zrównoważonego łańcucha dostaw
Żadne przedsiębiorstwo nie działa samodzielnie. Do jego funkcjonowania potrzebnych jest szereg innych, mniejszych i większych firm: dostawców, usługodawców, producentów, importerów itd. Powstała w ten sposób sieć nazywana jest łańcuchem dostaw. Kiedyś zarządzanie nim polegało przede wszystkim na jak najszybszym, najtańszym wyprodukowaniu towaru i dostarczeniu go do klienta. Dziś marki, które chcą uchodzić za odpowiedzialne i godne zaufania, muszą myśleć nie tylko o zysku, ale także brać pod uwagę czynniki społeczne i środowiskowe.
Logistyka to ludzie
Tempo życia sprawia, że logistyka nabiera coraz większego znaczenia. O tym, jakie cechy potrzebne są, by być dobrym logistykiem, i czy jest to branża dla kobiet, opowiadają Anna Postawa, menedżer ds. obsługi klienta z Fresh Logistics Polska, oraz Justyna Śliwińska-Fąs, dyrektor ds. jakości i ryzyka z Raben Logistics Polska.
Trucking girl. Jak Polka zmienia zawód kierowcy ciężarówki
Iwona Blecharczyk nazywana jest Trucking Girl. Właścicielka firmy transportowej Imagination Transport i influencerka udowadnia, że zawód kierowcy ciężarówki jest także dla kobiet, a przy okazji aktywnie go zmienia. Teraz pracuje nad uruchomieniem aplikacji, która poprawi warunki pracy w jej branży.
Logistyka. Czas kobiet
W ostatnich latach logistyka bardzo ewoluowała, stając się dziedziną niezmiernie różnorodną, pełną cyfrowych i automatycznych rozwiązań, a jednocześnie niezwykle istotną z punktu widzenia biznesu. I właśnie dlatego nastał w niej czas kobiet.
Logistyka jest branżą także dla kobiet. Wywiad z Agatą Wydmańską
Logistyka przestaje być branżą zdominowaną przez mężczyzn - i właśnie o tym rozmawiamy z Agatą Wydmańską, Head of CEE Marketing and Communication DHL SUPPLY CHAIN.
Branża transportowa to trudny rynek, a przyszłość firm zależy od nowych technologii
Tennders, hiszpański startup od niedawna dostępny na polskim rynku, dostarcza abonamentowe oprogramowanie do zarządzania siecią transportu drogowego. Chcą pomóc branży logistycznej w zwalczaniu problemów wynikających m.in. z niskiego poziomu cyfryzacji i dużego rozdrobnienia, a także wesprzeć ją w staraniach do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. O sytuacji i wyzwaniach sektora transportu drogowego rozmawiamy z Simonem Kurbielem, współzałożycielem Tennders i dyrektorem regionu CEE.
Sektor transportowo-spedycyjny przeżywa kryzys. Zadłużenie wynosi 1,3 mld zł
Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać 561 mln zł. Do tego dochodzą pieniądze zamrożone w fakturach z odroczonym terminem płatności, bo w żadnej innej branży nie czeka się tak długo na zapłatę. Ale barier hamujących rozwój sektora TSL jest znacznie więcej. Rozpędzona wydaje się natomiast dynamika wzrostu liczby niewypłacalności.
Innowacje w e-commerce, czyli jak wyprzedzić konkurencję
Nawet jeśli prowadzisz rentowny e-sklep, musisz trzymać rękę na pulsie. A to oznacza szukanie coraz to nowszych pomysłów na rozwój. Oto kilka pomysłów, które pomogą ci zwiększyć zasięgi i ściągnąć klientów.
Idea, która zmieniła świat
Czasem wystarczy pomysł, który wydaje się niemożliwy do realizacji. Potem potrzebna jest determinacja w jego realizacji. Efekt? Przepis na firmę, która może zdominować światowy rynek.
TOP 10, czyli trendy ESG na 2024 rok
Zrównoważony biznes to temat, o którym w nadchodzącym roku będzie coraz głośniej. To efekt nie tylko regulacji unijnych, ale też wzrastającej świadomości społecznej. „My Company Polska” pokazuje, jakie trendy w dziedzinie ESG będą obowiązywały w rozpoczynającym się 2024 r.
Droga do pomocy
Warto odczarować wizerunek „złych tirów” na drogach i pokazać, że transport może służyć tym najbardziej potrzebującym – choćby osobom, których nie stać na pełnowartościowe posiłki.
Logistyka gra w zielone. Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów?
Zielona logistyka będzie miała przed sobą rok pełen wyzwań. Dziś to nie tylko dekarbonizacja i zrównoważony rozwój. Przed branżą stoją nowe wyzwania związane z technologiami, dywersyfikacją przychodów i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.
Jak zapomnieć o logistyce
Jeśli prowadzisz e-sklep, to ostatnią rzeczą, o której powinieneś myśleć, jest to, w jaki sposób wysłany przez ciebie towar dotrze do klienta. To ma się dziać bezproblemowo! Tak się stanie, jeśli tylko nie zapomnisz o trzech prostych zasadach.
InPost: Gwarantujemy dostawy przed świętami paczek nadanych do 21 grudnia
InPost ogłosił nietypowy program. Każdą przesyłka dostarczoną przez sprzedawcę do sieci InPost w dniu 21.12 do godz. 13.00 zostanie dostarczona przed świętami.
Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]
Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.
Szybciej, lepiej, sprawniej. Jak zbudować dobrą logistykę dla e-commerce
Jak zbudować dobrą logistykę dla sklepów w branży e-commerce, bez względu na ich wielkość.
FedEx stawia na Polskę. Inwestycje pomogą firmom
FedEx, jedna z największych na świecie firm logistycznych, przygotowała fundamenty pod dużą ekspansję w Europie. Mogą z niej skorzystać m.in. polskie firmy.
Traian Urban: Jak rozwiązać problem zapchanych miast
- Wyzwaniem jest przygotowanie planu, jak zmienić logistykę, by spełnić potrzeby obywateli, ale i rozwiązać problem ruchu - mówi Traian Urban - Director Innovation Hub East, EIT Urban Mobility
W Geis mówimy „TAK!” kobietom w logistyce
Mogłoby się wydawać, że logistyka to męska specjalność. Temu stereotypowi przeczą fakty, bo coraz więcej kobiet pojawia się w branży TSL. W ten trend wpisuje się polityka zatrudnienia w spółce Geis PL. Od początku istnienia firma zatrudnia kobiety – od asystentek przez stanowiska specjalistyczne po menedżerskie.
Ogarniacze. Najlepsze startupy zajmujące się logistyką
W ostatnich miesiącach logistyka stała się jednym z ulubionych „buzzwordów” przedsiębiorców. Trudno się dziwić – odpowiednie planowanie działań w niestabilnych czasach to nie tyle szansa, by zdobyć przewagę, co warunek, by przetrwać.
Kobiety w logistyce są bardziej kompetentne
Z badań przeprowadzonych przez Forum Kobiet w Logistyce wynika, że pracujące w branży TSL kobiety są wyjątkowo dobrze przygotowane do pełnienia funkcji zarządczych i liderskich. Czasami jednak brakuje im pewności siebie.
Liczy się człowiek, nie jego płeć
Kto w zarządzaniu nie kieruje się różnorodnością i inkluzywnością, ten nie wie, co traci – przekonuje Renata Kocemba, szefowa marketingu Prologis na Europę Środkową.
Działania zamiast marzeń [WYWIAD]
Wytrwałość to cecha, która sprawia, że kobiety potrafią przekuć marzenia w praktyczne działania, dlatego warto na nie stawiać – przekonuje Anna Krzysko-Vaskovic, prezes zarządu Northgate Logistics.
Logistyka jest kobietą
FM Logistic udowadnia, że branża logistyczna jest otwarta na kobiety. W należącym do firmy nowo otwartym magazynie w Głogowie aż 60 proc. zatrudnionych stanowią panie!
3 powody, dla których logistyka potrzebuje kobiet
Stereotyp, że branża TSL jest typowo męska, odchodzi do lamusa. Kobiety odgrywają w niej coraz większą rolę, choć wciąż mają do pokonania liczne bariery. Oto trzy przyczyny, dla których zmieniają one logistykę na lepsze.
Koszty wysłania listu w Polsce znowu poszły w górę. Jak nasz kraj wygląda na tle Europy?
Według badania przeprowadzonego przez Deutsche Post, Polska nadal znajduje się w czołówce krajów europejskich o najwyższych cenach usług pocztowych. Choć nominalny koszt wysłania listu wynosi 1,02 euro (przy średniej europejskiej 1,33 euro), to uwzględniając koszty pracy oraz siłę nabywczą okazuje się, że faktyczna cena listu nad Wisłą jest dwa razy wyższa, niż ta która widnieje na znaczku.
Kobiety w logistyce chcą awansować!
Prawie dziewięć na 10 menedżerek pracujących w branży logistycznej uważa siebie za liderkę. Warto więc pogrzebać mit, że kobiety zatrudnione w tej branży nie chcą awansować. Nie tylko chcą, ale też coraz odważniej sięgają po przywództwo.
Kobieca energia w logistyce
Jeśli w zarządzaniu połączymy energię męską i kobiecą, będziemy żyli w lepszym świecie – mówi Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży i członek zarządu Raben Transport.
Kobiece przywództwo w logistyce się sprawdza
Pandemia oraz wojna w Ukrainie stworzyły nową rzeczywistość, w której kobiece cechy w przywództwie doskonale się sprawdzają. Dotyczy to także branży logistycznej, która – ze względu na zaburzenia w dotychczasowych łańcuchach dostaw – przeżyła ostatnio niemałe turbulencje.
Poczta Polska: 350 mln inwestycji w logistykę. Będą nowe rozwiązania dla e-commerce
Tylko w tym roku Poczta Polska zamierza wydać na inwestycje 500 mln złotych - powiedział prezes firmy, Krzysztof Falkowski. W ramach dodatkowych projektów powstaje zupełnie nowa sortownia paczek pod Warszawą, ale firma szykuje inne realizacje. Szykuje także zmiany w dostawach przesyłek do klientów.
Kompleksowe rozwiązania logistyczne dla firm i e-sklepów
Zastanawiasz się, jak rozwiązać problem transportu towarów? Jego składowanie, ewidencję i przepływ w magazynie? Potrzebujesz odpowiedniego opakowania? A może zastanawiasz się, jak przetransportować towary z odległych krajów do Polski lub niezawodnie eksportować je do innych krajów?
Wyzwania to moja specjalność
Swoją pracę traktuję trochę jak grę strategiczną - mówi Anna Kaczyńska, szefowa Centrum Logistycznego Amazon w Świebodzinie.
Moc kobiecej energii
Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.
Kobieca twarz logistyki. Upada bastion uprzedzeń płciowych w transporcie
Logistyka ciągle ma opinię branży typowo męskiej. Jednak rzeczywistość w znacznej mierze temu przeczy. Kobiety w sektorze TSL mają coraz więcej większe znaczenie i w coraz większym stopniu przyczyniają się do jego transformacji. Bastion uprzedzeń płciowych w transporcie nieodwracalnie upada.
Piękno ukryte w różnorodności
Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.