Poczta Polska nawiązuje współpracę z Żabką. 11 tysięcy nowych punktów odbioru przesyłek

Poczta Polska właśnie ogłosiła nawiązanie strategicznej współpracy z siecią Żabka. Nowe porozumienie opiera się na pełnej integracji technologicznej między obydwoma podmiotami, co ma ułatwić klientom dostęp do usług logistycznych w całym kraju.
Przełomowa współpraca technologiczna
— Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym Poczta zintegrowała się technologicznie. Taka współpraca w zakresie obsługi przesyłek, bez udziału podmiotów pośredniczących, ma docelowo stać się standardem. Prace wykonane wspólnie z firmą Żabka Polska z pewnością ułatwią wdrożenie podobnych rozwiązań z innymi partnerami — poinformowano w oficjalnym stanowisku Poczty Polskiej.
W ocenie Poczty Polskiej takie rozwiązanie ma w przyszłości stać się standardem w obsłudze przesyłek, także w relacjach z innymi partnerami.
Korzyści dla klientów Poczty Polskiej
Wprowadzenie bezpośredniego modelu współpracy pozwala na rezygnację z trójstronnego systemu, dotychczas angażującego pośredników technologicznych. Jednak, jak zapewnia Poczta Polska, nie wpłynie to na dotychczasowe doświadczenie klientów — procesy nadawania i odbierania paczek pozostaną w niezmienionej formie.
Klienci zyskają dostęp do usług pocztowych w ponad 11 tys. lokalizacji Żabki, uproszczony system nadawania i odbierania przesyłek, możliwość korzystania z punktów w dogodnych lokalizacjach oraz dłuższe godziny dostępności usług, zgodne z czasem pracy sklepów Żabka. Ta zmiana znacząco zwiększy wygodę korzystania z usług Poczty Polskiej, szczególnie dla osób pracujących w standardowych godzinach.