logistyka

zobacz inne tematy
Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Black Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku

Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Zielona logistyka jest możliwa

Zielona logistyka jest możliwa

Niepowodzenie działań na rzecz klimatu (Climate action failure) jest jednym z najpoważniejszych globalnych ryzyk w perspektywie nadchodzącej dekady. Oznacza to pilną potrzebę i jednocześnie jest ostatnim momentem na zaangażowanie się wszystkich podmiotów, w tym również przedstawicieli sektora logistycznego, w walkę o ograniczenie emisji do atmosfery i zatrzymanie zmian klimatu.

Cena bylejakości w e-biznesie

Cena bylejakości w e-biznesie

Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.

Transport na granicy kryzysu

Transport na granicy kryzysu

Transport zanotował największe pogorszenie nastrojów wśród wszystkich branż badanych w ramach Bibby MSP Index, który diagnozuje koniunkturę małych i średnich firm. Sub-indeks dla tej branży zmniejszył się aż o 7,5 pkt w porównaniu z poprzednią, wiosenną, falą badania i obecnie utrzymuje się na granicy kryzysu – 50,2 pkt.

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.

Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]

Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, bezpieczne płatności, szybka i bezproblemowa dostawa – to trzy czynniki, które decydują o sukcesie w e-commerce. Ten ostatni daje dziś największe pole do popisu.

Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich

Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich

Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi niesie za sobą nowe wyzwania. Związane są one nie tylko z obsługą logistyczną większego wolumenu przesyłek, ale także z podniesieniem wydajności magazynów, usprawnieniem floty pojazdów dostawczych czy zatrudnieniem większej liczby kurierów i pracowników magazynowych.

Raport E-commerce. Wojna o klienta

Raport E-commerce. Wojna o klienta

Nowe technologie, bezpieczne płatności i optymalizacja biznesu. Oto, jak poprawić swoją skuteczność w walce o klienta w e-commerce.

Klient chce dostawy szybkiej i darmowej

Klient chce dostawy szybkiej i darmowej

Bieżąca informacja o statusie przesyłki to już norma. Teraz przyszła pora na bezpłatne dostawy, ekspresowe tempo doręczenia i personalizację realizacji zamówienia na każdym kroku. Kto lepiej to wykorzystuje, ten wygrywa. Zarówno sklep, jak i kurier.

Tu Polska jest potęgą

Tu Polska jest potęgą

Nasz rynek usług logistyczno-transportowych jest dojrzały. Nie jesteśmy w Europie żadnym Kopciuszkiem. Przeciwnie, w niektórych segmentach tego rynku dominujemy. A to budzi frustrację zachodnich krajów Unii.

Przewozy dźwignią biznesu

Przewozy dźwignią biznesu

Samoobsługa transportowo-spedycyjna czy zaangażowanie specjalistycznych, zewnętrznych firm? To jedno z ważniejszych pytań natury logistycznej, jakie zadają sobie małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce lwia ich część stawia na tę drugą możliwość. A usługodawcy oferują coraz więcej.

Magazyn w sercu Europy

Magazyn w sercu Europy

Szybko przybywa u nas powierzchni magazynowych, a deweloperzy zaczynają wreszcie dostrzegać mniejszych najemców. Ale wyzwaniem dla MSP jest nie tylko znalezienie odpowiedniego magazynu, lecz także nowoczesne zarządzanie nim w obliczu coraz większych wymagań klientów i zmian wprowadzanych przez konkurencję.

Zaawansowana sztuka współpracy

Zaawansowana sztuka współpracy

Kilkanaście lat temu o łańcuchach dostaw wspominano rzadko – raczej mówiło się po prostu o logistyce, a w firmach oddzielnie traktowało działy produkcji, zakupów, logistyki itp. Dzisiaj te wszystkie części powinny zgrywać się w jeden zintegrowany organizm – dźwignię przewagi konkurencyjnej.