logistyka
zobacz inne tematyBlack Friday był stress testem dla logistyki. Branżę czeka najbardziej intensywny okres w roku
Przed branżą logistyczną najintensywniejszy czas w roku, który tradycyjnie rozpoczął Black Friday. Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką? Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek.
To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce
Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.
Zielona logistyka jest możliwa
Niepowodzenie działań na rzecz klimatu (Climate action failure) jest jednym z najpoważniejszych globalnych ryzyk w perspektywie nadchodzącej dekady. Oznacza to pilną potrzebę i jednocześnie jest ostatnim momentem na zaangażowanie się wszystkich podmiotów, w tym również przedstawicieli sektora logistycznego, w walkę o ograniczenie emisji do atmosfery i zatrzymanie zmian klimatu.
Raben dołącza do grona firm ze zweryfikowanymi naukowo celami dekarbonizacyjnymi
Grupa Raben dołączyła do międzynarodowej inicjatywy Science Based Target i poddała swoje cele dekarbonizacyjne weryfikacji. Finalnie zostały one zatwierdzone przez specjalistów SBTi - to dowód, że ścieżka redukcji CO2, którą wyznaczyła Grupa Raben jest zgodna z wiedzą naukową i realnie wspiera powstrzymanie globalnego ocieplenia.
LPP stworzyło własnego operatora logistycznego. "Nie wykluczamy świadczenia usług dla innych firm"
LPP Logistics to nowa spółka w grupie LPP. Spółka oferuje usługi magazynowe, frachtowe oraz dystrybucyjne, planuje także kolejne inwestycje i zwiększenie zatrudnienia.
Cena bylejakości w e-biznesie
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
Rafał Brzoska: "Chcemy dzielić się naszym sukcesem". InPost sponsorem reprezentacji Polski
InPost został oficjalnie sponsorem strategicznym reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jak powiedzieli w czasie konferencji prasowej przedstawiciele firmy, to element budowy wizerunku marki wraz z jej ekspansją międzynarodową.
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Raport efektywność finansowa. Wielkie cięcie, czyli 14 sposobów na obniżenie kosztów
Inflacja nie odpuszcza. Jeśli masz firmę, musisz szukać oszczędności i sposobów na obniżenie kosztów. Podpowiadamy, jak to zrobić. To nasze sprawdzone rozwiązania.
Karol Milewski, Omnipack: "Polacy mają wyśrubowane wymagania względem dostaw" [WYWIAD]
Klienci chcą dostawy następnego dnia, niskich cen, wysokiej jakości. Żeby to robić z zyskiem, trzeba budować skalę, wychodząc poza Polskę. Nie da się inaczej. Skupiając się na rodzimym rynku, zostajemy w tyle – mówi Karol Milewski ze startupu Omnipack.
Transport na granicy kryzysu
Transport zanotował największe pogorszenie nastrojów wśród wszystkich branż badanych w ramach Bibby MSP Index, który diagnozuje koniunkturę małych i średnich firm. Sub-indeks dla tej branży zmniejszył się aż o 7,5 pkt w porównaniu z poprzednią, wiosenną, falą badania i obecnie utrzymuje się na granicy kryzysu – 50,2 pkt.
Konsolidacja w branży transportowej. ARMIR oficjalnie zmienia właściciela
Frigo Logistics finalizuje proces przejęcia spółki ARMIR. Zgodę na transakcję wydał już UOKiK.
FM Logistic zamierza podwoić przychody i rozpocznie produkcję zielonego wodoru
Firma FM Logistic ogłosiła nową strategię. Do 2030 roku zamierza podwoić przychody. Ważnym punktem rozwoju ma być Polska. Powstaną tu nowe magazyny, a dodatkowo firma rozpocznie produkcję zielonego wodoru.
Duże przejęcie na rynku ecommerce. "Dzięki transakcji powstanie unikatowa platforma"
Apaczka, największy dostawca rozwiązań logistycznych dla ecommerce w Polsce, przejmuje Sendit.pl, wiodącą w Polsce platformę wysyłkową dla klientów indywidualnych.
Historia Grupy Raben. Od niewielkiego lokalnego biznesu do globalnej marki
W 2021 r. Grupa Raben świętuje swoją 90. rocznicę. Obecnie firma planuje stworzenie zeroemisyjnego magazynu i stawia na wiele innowacji, które pomogą jej działać jeszcze skuteczniej na globalnym rynku. A pomyśleć, że zaczynała jako niewielkie przedsiębiorstwo rodzinne.
Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?
Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.
Raport E-commerce. Logistyka kluczowym elementem w walce z konkurencją
Dawniej logistyka postrzegana była jako koszt. Dziś jest to podstawowe narzędzie do tworzenia przewagi konkurencyjnej – mówi Konrad Osiadacz, Senior Business Development Director w FM Logistic.
Wygraj wyścig o klienta w e-commerce [RAPORT]
Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, bezpieczne płatności, szybka i bezproblemowa dostawa – to trzy czynniki, które decydują o sukcesie w e-commerce. Ten ostatni daje dziś największe pole do popisu.
Raport. Wzrost e-handlu: Główne wyzwania dla firm kurierskich
Zwiększone zainteresowanie zakupami internetowymi niesie za sobą nowe wyzwania. Związane są one nie tylko z obsługą logistyczną większego wolumenu przesyłek, ale także z podniesieniem wydajności magazynów, usprawnieniem floty pojazdów dostawczych czy zatrudnieniem większej liczby kurierów i pracowników magazynowych.
Raport E-commerce. Wojna o klienta
Nowe technologie, bezpieczne płatności i optymalizacja biznesu. Oto, jak poprawić swoją skuteczność w walce o klienta w e-commerce.
Klient chce dostawy szybkiej i darmowej
Bieżąca informacja o statusie przesyłki to już norma. Teraz przyszła pora na bezpłatne dostawy, ekspresowe tempo doręczenia i personalizację realizacji zamówienia na każdym kroku. Kto lepiej to wykorzystuje, ten wygrywa. Zarówno sklep, jak i kurier.
Bardziej swobodni jeźdźcy
Na outsourcingu transportu i magazynów firmy oszczędzają nawet 40 proc. kosztów. Poza tym mogą oferować lepsze terminy i warunki dostaw.
Tu Polska jest potęgą
Nasz rynek usług logistyczno-transportowych jest dojrzały. Nie jesteśmy w Europie żadnym Kopciuszkiem. Przeciwnie, w niektórych segmentach tego rynku dominujemy. A to budzi frustrację zachodnich krajów Unii.
Przewozy dźwignią biznesu
Samoobsługa transportowo-spedycyjna czy zaangażowanie specjalistycznych, zewnętrznych firm? To jedno z ważniejszych pytań natury logistycznej, jakie zadają sobie małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce lwia ich część stawia na tę drugą możliwość. A usługodawcy oferują coraz więcej.
Magazyn w sercu Europy
Szybko przybywa u nas powierzchni magazynowych, a deweloperzy zaczynają wreszcie dostrzegać mniejszych najemców. Ale wyzwaniem dla MSP jest nie tylko znalezienie odpowiedniego magazynu, lecz także nowoczesne zarządzanie nim w obliczu coraz większych wymagań klientów i zmian wprowadzanych przez konkurencję.
Zaawansowana sztuka współpracy
Kilkanaście lat temu o łańcuchach dostaw wspominano rzadko – raczej mówiło się po prostu o logistyce, a w firmach oddzielnie traktowało działy produkcji, zakupów, logistyki itp. Dzisiaj te wszystkie części powinny zgrywać się w jeden zintegrowany organizm – dźwignię przewagi konkurencyjnej.