Moja firma
3 powody, dla których warto wspierać pracowników w budowaniu własnego brandu. Marka Godna Zaufania
Wydaje się, że marka osobista ma niewiele wspólnego z budowaniem wizerunku firmy. Wiele firm bagatelizuje ten aspekt, uważając, że liczy się co najwyżej marka szefa czy najważniejszych menedżerów. To błąd, bo personal branding pracowników jest ważnym elementem składowym w tworzeniu marki godnej zaufania. Oto trzy powody, dla których warto wspierać swoich ludzi w budowaniu ich osobistego brandu.
eVoting-board: KDPW digitalizuje głosowania
Digitalizacja i automatyzacja stały się kluczowymi trendami zarówno w sektorze finansowym, jak i w innych obszarach gospodarki. Procesy te przyspieszyły w ostatnich miesiącach, gdy z powodu globalnej pandemii musieliśmy poradzić sobie z nową rzeczywistością, ograniczającą codzienne interakcje między ludźmi.
Prezes PZU Zdrowie: "W pandemii mocno wzrosła świadomość zdrowia psychicznego" [WYWIAD]
Przed pandemią opieka medyczna była postrzegana jedynie w kontekście benefitu. Obecnie pracodawcy chcą wziąć większą odpowiedzialność za kondycję swoich pracowników – mówi Anna Janiczek, prezes zarządu PZU Zdrowie.
Trzęsienie ziemi w e-commerce. Nowe regulacje prawne mogą wyraźnie wpłynąć na sprzedaż online
Najprawdopodobniej 1 lipca br. nowe regulacje prawne wyraźnie wpłyną na sprzedaż towarów i usług przez internet. Na duże zmiany muszą szykować się sklepy działające poza Polską. Lokalne firmy zyskają także sporą przewagę konkurencyjną.
3 tys. firm bez umorzenia tarczy finansowej PFR. Trwa proces weryfikacji wniosków
Do tej pory PFR odmówił umorzenia środków wypłaconych w ramach tarczy finansowej około 3 tys. podmiotów - powiedział na antenie TOK FM Paweł Borys, prezes PFR. To około 1 proc. wszystkich firm, które otrzymały wsparcie.
Raport: Skąd pieniądze dla startupów. Jak znaleźć pieniądze na rozwój?
Pandemia nie uderzyła w startupy. Wręcz przeciwnie – w 2020 r. rynek został niemal zalany pieniędzmi od funduszy inwestycyjnych i państwa. Czy, a jeśli tak, to kiedy w Polsce wyrośnie nowa Dolina Krzemowa?
Freemium. Ile można zarobić na darmowym dostępie do aplikacji?
Twórcy aplikacji coraz częściej sięgają po model subskrypcyjny z ofertą freemium. Potwierdzają to wskaźniki konwersji użytkowników - na takim modelu można zarobić coraz więcej.
Polski Ład. Ile możesz zyskać lub stracić na zmianach? [KALKULATOR]
Ogłoszony przed kilkoma tygodniami Polski Ład ma doprowadzić do gruntownej zmiany polskiego systemu podatkowego. Ile możesz na tym stracić albo zyskać? Oto specjalny kalkulator.
Prawny start w startup. Finansowanie startupu ze środków publicznych
Startupy nie muszą liczyć tylko na własne zasoby finansowe lub prywatnych inwestorów. Jednym z rozwiązań jest nawiązanie współpracy z instytucjami, oferującymi programy dedykowane dla startupów, których celem jest finansowanie ich rozwoju. Jak można z nich skorzystać?
Najnowsze zmiany w przepisach gospodarczych. Czerwiec 2021
Ważne zmiany w prawie dla przedsiębiorców i kalendarz wydarzeń na czerwiec 2021.
Srebrne pokolenie daje zarobić. Jak można zarobić na zmianach demograficznych?
Do 2050 r. liczba osób powyżej 65. roku życia w Polsce podwoi się i przekroczy 10 mln. Już obecnie na emeryturę przechodzi pokolenie powojennego wyżu. Na demografii też można zarabiać, choć nie jest to najłatwiejszy sposób pomnażania kapitału.
Przegląd najciekawszych gadżetów. Czerwiec 2021
Jak co miesiąc prezentujemy przegląd najciekawszych gadżetów.
Pandemiczne przeciąganie liny [FELIETON]
„Wszyscy jesteśmy drużyną narodową”. Warto przypomnieć to stare hasło kampanii marketingowej Biedronki związane z promocją reprezentacji Polski w piłce nożnej przygotowującej się na mistrzostwa Europy w 2012 r. Po 10 latach myśl w nim zawarta stała się rzeczywistością!
Jak napisać i wydać powieść? Szkoły pisania kosztują, a wydawcy niechętnie patrzą na debiutantów
Trenerzy pisania twierdzą, że do napisania własnej książki potrzeba kilku rzeczy, a żadną z nich nie jest talent czy natchnienie. Ale nawet utalentowane osoby potrzebują warsztatu. Szkoły pisania mogą tu pomóc, jednak nie zagwarantują wydawniczego sukcesu. Sprawdzamy, ile to kosztuje.
Kiedy zawiesić działalność gospodarczą? Proces może przysporzyć wielu problemów
Jedyny kontrahent przestał zamawiać? Nie możesz znaleźć alternatywy? Czas na zawieszenie działalności gospodarczej. Radzimy, jak nie narazić się na problemy.
Franczyza. Jak nie nabić się w butelkę
Prowadzenie biznesu franczyzowego to szansa, ale i wyzwanie. Oprócz tradycyjnego ryzyka biznesowego dochodzi jeszcze jeden czynnik – podejście franczyzodawcy. Współpraca z nierzetelnym partnerem może się źle skończyć.
Prawny start w startup. Jak zatrudniać pracowników
Masz pomysł na startup, ale jak pozyskać do niego pracowników? Oto praktyczny poradnik, jak wybrać odpowiedni model zatrudnienia.
Raport Zielony Ład. Polska droga do wodoru
Budowa farm morskich na Bałtyku oznaczać będzie nie tylko ekstradostawy niedrogiej energii z odnawialnych źródeł. To też szansa na wykorzystanie nadwyżek taniej i czystej energii do produkcji wodoru i rozwoju gospodarki wodorowej, która będzie jednym z filarów naszej transformacji energetycznej.
Tak trzymaj! Jak dbać o efektywność kosztową w firmie?
Większa płynność i niskie koszty stałe – to dwie podstawowe lekcje, które odrobili polscy przedsiębiorcy przy okazji kryzysu. Jak zachować efektywność kosztową w firmie?
Raport elektromobilność. Zanim kupisz, zastanów się, czy nie lepiej wziąć w leasing
W 2020 r. przeszło połowa zarejestrowanych w Polsce nowych aut na prąd została pozyskana za pośrednictwem firm leasingowych. Głównym odbiorcą nowych samochodów są firmy, które rejestrują ponad 70 proc. wszystkich kupowanych u nas nowych aut, w tym i tych elektrycznych.
Firma w Czechach? Plusy i minusy oraz praktyczne porady
Jak przenieść albo otworzyć firmę w Czechach? To popularny kierunek rozwoju polskich przedsiębiorców. Przedstawiamy praktyczne informacje.
Wynajem samochodów odbudowuje się po pandemii. Rośnie liczba kupowanych aut
W I kwartale br. branża zajmująca się wynajmem długoterminowych samochodów powróciła do dużych zakupów nowych pojazdów. Liczba kupionych aut powróciła do poziomu sprzed pandemii.
Raport: Efektywność kosztowa. Jak to robią najwięksi
Firmy, które dysponują gigantycznymi budżetami na inwestycje, stawiają dzisiaj na poprawę efektywności biznesu. Jedną z największych szans jest rozwój cyfryzacji.
Czas na zielone inwestycje. Debata My Company Polska
To nie jest pytanie „czy?” ale „kiedy?”. Kiedy polskie firmy powinny ruszyć z „zielonymi inwestycjami”? Zdaniem uczestników debaty zorganizowanej przez My Company Polska, jak najszybciej.
5 popularnych mitów na temat budowania społeczności
We współczesnym niespokojnym świecie, w którym sporo czasu spędzamy przed ekranami komputerów, coraz mocniej zaczynamy odczuwać brak więzi z innymi. Starając się wypełnić tę lukę, marketerzy zaczynają lawinowo tworzyć społeczności wokół marek. Co jednak sprawia, że nie wszystkim się to udaje?
Raport elektromobilność. Więcej, dalej i szybciej, czyli auta na prąd
Na razie auta na prąd to niewielki procent wszystkich pojazdów poruszających się po drogach, ale „elektryfikacja” transportu z roku na rok przyspiesza. Rośnie liczba dostępnych modeli, ceny spadają, pojawia się też coraz więcej publicznie dostępnych ładowarek. Zdaniem ekspertów tej rewolucji już nic nie zatrzyma.
Mazda CX-5. Bezpieczeństwo, niezawodność i spora doza emocji
Mazda CX-5 pokazuje, że rodzinne SUV-y też mogą być emocjonujące. Przekonuje o tym nie tylko swoim wyglądem, ale także tym, jak dobrze się ją prowadzi. Choć to przestronne, komfortowe auto, to jednak – gdy tego zechcemy – potrafi też pokazać swoją sportową twarz.
Wirtualna rzeczywistość, machine learning czy sztuczna inteligencja. Nowa recepta na sukces [TYLKO U NAS]
Nowe technologie dostarczają szereg możliwości wzbogacenia i personalizacji doświadczeń zakupowych oferowanych klientom. To w dzisiejszym wyścigu o klienta w internecie jeden z najważniejszych motorów napędowych europejskich biznesów - pisze w komentarzu dla mycompanypolska.pl Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Rosję i Izrael.
Leasing szansą w czasach po pandemii
Mimo pandemii przedsiębiorcy nadal z chęcią korzystają z finansowania w postaci leasingu. To nie tylko szansa na obniżenie długoterminowych kosztów działalności, ale także odpowiedź na wyzwania związane z nową rzeczywistością.
Jak czujemy się rok po pandemii i jak rozumieć "nową normalność" w pracy? [DEBATA]
Od ponad roku żyjemy w okresie bezprecedensowej zmiany. Postanowiliśmy zastanowić się, co z niej może wyniknąć – dla nas, dla naszych firm, pracowników. W tym numerze zaczynamy cykl debat „Zmiana i co dalej?”, do której będziemy zapraszać ekspertów z różnych dziedzin.
Przegląd najciekawszych gadżetów. Maj 2021
Informacje o nowych technologiach i urządzeniach dla przedsiębiorców.
Przepraszamy za utrudnienia [FELIETON]
„Nie mamy pańskiego PIT-36 i co pan nam zrobi! Cham się uprze i mu daj! No skąd wezmę, jak nie mam”. Taki zasadniczo komunikat mogliśmy uzyskać na stronie internetowej www.podatki.gov.pl.
Zebrania online - skrócić czy wyrzucić? "Jak już razem jesteśmy, to podzielę się refleksją"
To co się dzieje podczas zebrań online, nie daje niestety trzeciej możliwości.
Dr Lars-Johan Age: Nie potrzebujemy krótkotrwałych biznesów, twórzmy firmy oparte na relacjach
Gwarantuję, że jeżeli zastosujesz metodę Happy Happy, uda ci się każda negocjacja. Dlaczego? Bo współpraca wygra z rywalizacją – mówi dr Lars-Johan Åge, negocjator, wykładowca ekonomii w szwedzkiej Wyższej Szkole Handlowej.
Jak zdobyć rozgłos? Usługi muszą umożliwiać klientom poprawę wizerunku
Jak zyskać rozgłos dla produktów i idei? Jednym ze sposobów jest wytwarzanie waluty społecznej. Nasze produkty i usługi muszą umożliwiać klientom poprawę ich wizerunku.