Mały wielki van

Mercedes Citan
Mercedes Citan, fot. materiały prasowe
Każdy, kto używa w pracy pojazdu dostawczego, wie, jak istotne jest dopasowanie jego rozmiaru i funkcjonalności do konkretnej działalności. Dlatego Mercedes-Benz zdecydował o wprowadzeniu na rynek nowego modelu Citana – małego vana, którego pierwsza wersja pojawiła się już w 2012 r. W tym roku zaprojektowany od nowa – kompaktowy z zewnątrz, ale przestronny w środku – pojazd dołączył do dużego Sprintera i średniego Vito.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 1/2022 (76)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Nowy Citan jest logicznym dopełnieniem naszego portfolio – chcemy, żeby nasi klienci mogli dopasować pojazd dokładnie do swoich potrzeb. Nie każdy w swojej działalności potrzebuje dużego czy średniego vana – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Jednocześnie nie chcieliśmy iść na żadne kompromisy, jeśli chodzi o jakość typową dla marki, a także bezpieczeństwo oraz funkcjonalność i – nie zapominajmy – dizajn pojazdu, który nosi gwiazdę na masce. Dlatego zaprojektowaliśmy go zupełnie na nowo – specjalnie dla profesjonalistów.

Większy w środku niż na zewnątrz

Kompaktowy Citan bez problemu wciśnie się w najmniejsze miejsce parkingowe, a w środku jest w stanie pomieścić zaskakująco dużo. Mierzący 4498 mm samochód oferuje znacznie więcej miejsca w porównaniu z poprzednim modelem – np. w furgonie długość przestrzeni ładunkowej wynosi 3,05 m (w wersji z ruchomą ścianą działową), a objętość do 2,9 m3. Dodatkowe możliwości efektywnego wykorzystania przestrzeni dają rozmaite praktyczne detale, jak np.:

  • opcjonalna składana kratka za fotelem pasażera, który można złożyć na płasko
  • drzwi przesuwne nawet po obu stronach przestrzeni załadunkowej (opcja)
  • liczący aż 451 mm szerokości i 1059 mm wysokości otwór po odsunięciu drzwi bocznych (w wersji długiej szerokość ta wynosi 615 mm)
  • niski – na wysokości 59 cm – próg załadunkowy z tyłu
  • dwuskrzydłowe tylne drzwi – można zablokować je pod kątem 90 st. lub rozchylić do 180 st. na boki

Bezpieczny pracownik 

Bezpieczeństwo to kluczowy temat dla Mercedesa. Na pokładzie nowego Citana znalazło się więc aż siedem poduszek powietrznych w Tourerze i sześć w furgonie, a także topowe systemy asystujące znane z samochodów osobowych Mercedes-Benz, takie jak:

  • asystent ruszania pod górę
  • asystent bocznego wiatru
  • system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST
  • asystent hamowania (standard w Citanie Tourer; opcjonalny w Citanie furgonie) 
  • aktywny asystent utrzymania pasa ruchu 

Mocny i wydajny zawodnik

Mercedes-Benz przeznaczył też dla modelu całą gamę oszczędnych i wydajnych silników pozwalających na dynamiczną i ekonomiczną jazdę (w tym wysokoprężny o mocy 85 kW do furgonu z funkcją overpower i overtorque).

Pełna gama obejmuje:

  • dla Citana furgonu trzy silniki Diesla: 55 kW/75 KM, 70kW/95 KM i 85 kW/116 KM oraz dwa benzynowe: 75k W/102 KM i 96 kW/131 KM
  • dla Citana Tourera jeden silnik Diesla: 70 kW/95 KM oraz dwa benzynowe: 75 kW/102 KM i 96 kW/131 KM

W stałym kontakcie

Na życzenie w nowym Citanie po raz pierwszy dostępny jest topowy system multimedialny Mercedes-Benz MBUX znany z samochodów osobowych oraz usługi łączności Mercedes me connect, takie jak np.:

  • zarządzanie eksploatacją (np. przeglądami) 
  • usługi zdalne:

- sprawdzanie statusu pojazdu czy to z domu, czy z biura 

- ryglowanie i odryglowanie drzwi przez aplikację Mercedes me

- Vehicle Tracker przez GPS oraz geograficzne monitorowanie pojazdów (geofencing) 

 

Nowy Citan w liczbach

do 2,9 m3 objętości przestrzeni ładunkowej

1,5 t uciągu

7 poduszek powietrznych (Tourer)

My Company Polska wydanie 1/2022 (76)

Więcej możesz przeczytać w 1/2022 (76) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ