Fajrant

Eva Galant. Poza biznesem

Eva Galant. Poza biznesem

Ze światem startupów i nowych technologii związana jest od dziesięciu lat. Sześć lat temu zdiagnozowano u niej chorobę Hashimoto, obecnie rozwija aplikację dla ludzi zmagających się z problemami z tarczycą. Ale Eva Galant to także fanka muzyki węgierskiej, która w wolnych chwilach piecze ciasta.

Kuba Dobroszek 02.03.2021
Jak blefować o sztuce nowoczesnej

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

Depresja pracownika - jak pomóc mu z nią walczyć?

Depresja pracownika - jak pomóc mu z nią walczyć?

Co czwarty Polak zmaga się z problemami natury psychicznej. Długotrwały stres towarzyszący nam podczas pandemii prawdopodobnie pogorszy tę statystykę. Jak pracodawcy mogą zadbać o swoich podopiecznych?

Najdroższa kawa świata to nie kopi luwak

Najdroższa kawa świata to nie kopi luwak

Przedsiębiorcy potrafią zaskakiwać. Najdroższa kawa świata to już nie kopi luwak, lecz Black Ivory. Wynika to głównie z faktu, że to bardzo drogi i... nietypowy biznes.

Grzegorz Kubera 25.02.2021
Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]

Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]

Które związki wyszły z lockdownu obronną ręką? Jakie strategie musieliśmy wymyślać, by podczas pracy nie przeszkadzać... w pracy tej drugiej osobie? O wynikach najnowszych badań dotyczących funkcjonowania par w pandemii opowiada dr Marta Roczniewska, psycholożka Uniwersytetu SWPS.

Szerokie horyzonty

Szerokie horyzonty

W prowadzeniu biznesu przydają się nie tylko pieniądze i znajomości, ale przede wszystkim otwarta głowa. Oto pozycje, które mogą nam w tym pomóc.

Marian Dąbrowski - pierwszy polski magnat prasowy

Marian Dąbrowski - pierwszy polski magnat prasowy

Marian Dąbrowski stworzył od zera największe w przedwojennej Europie Środkowo-Wschodniej imperium medialne. Bali się go premierzy i prezydenci, kochali zwykli ludzie, którym dostarczał codzienną porcję wiedzy i sensacji, czyli – jak sam mówił – „informacji pożytecznych i uciesznych”.

Produkty fit coraz popularniejsze. Efekt zamknięcia klubów fitness?

Produkty fit coraz popularniejsze. Efekt zamknięcia klubów fitness?

Częściej sięgamy po zdrową żywność, zamienniki mięsa, owoce i warzywa. Co więcej – jest to trend wzrostowy, który rozpoczął się już pod koniec 2020 roku. Takie wybory mogą wskazywać na zmiany, które chcemy osiągnąć w swojej sylwetce po długim okresie zamkniętych klubów fitness i konieczności przebywania w domu.

Co zrobić, by nasze postanowienia nie upadały po kilku tygodniach

Co zrobić, by nasze postanowienia nie upadały po kilku tygodniach

2021 to dla wielu z nas kolejny rok postanowień, że zaczniemy uprawiać sport, że nawiążemy bliższe relacje z naszymi bliskimi lub, że wreszcie nabierzemy dystansu do otaczającej nas rzeczywistości. Jak to wygląda w praktyce? Przeważnie udaje się nam zrealizować tak ambitne postanowienia połowicznie albo w ogóle. Warto jednak próbować.

Robert Mierwiński 26.01.2021

"The Office" najchętniej oglądanym serialem. "To idealny serial na czas pandemii"

"The Office" najchętniej oglądanym serialem. "To idealny serial na czas pandemii"

Z danych Nielsena wynika, że "The Office" był w minionym roku najchętniej oglądanym serialem przez Amerykanów. - Seria zawsze balansowała na granicy akceptowalnych dowcipów, z czego może wynikać jej nagła popularność, bo współcześnie kręcone seriale rzadko przekraczają jakiekolwiek granice - uważa Nikodem Pankowiak, redaktor serwisu Serialowa.pl.

Kuba Dobroszek 14.01.2021
Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Psycholog: Dzisiaj profesjonalizm to ujawnianie emocji [WYWIAD]

Jeszcze do niedawna pójście do pracy z katarem było oczywistością i dowodem na zaangażowanie w pracę. Dzisiaj – jest niedopuszczalne. Na naszych oczach zmienia się znaczenie słowa: „profesjonalizm” – mówi Dorota Piekarczyk, psycholożka, coach.

Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach

Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach

Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.