Buty dla dzieci ruszyły po finansowanie społecznościowe
Fot. materiały prasoweShoes for Fun S.A. jest polską firmą, która zajmuje się produkcją zdrowotnego obuwia do żłobka, przedszkola i szkoły marki Slippers Family. Buty – wykonane z trwałych i ekologicznych materiałów – powstają w fabryce w Nowym Targu. Twórcą firmy jest Marek Sołtyk, który w przeszłości powołał do życia markę Jan Niezbędny oraz jest jednym z pomysłodawców konkursu Teraz Polska. – Wierzę w potencjał stworzenia globalnej marki polskiego obuwia dla najmłodszych – mówi Sołtyk, podpierając się danymi sprzedażowymi: - W sierpniu tego roku sprzedaliśmy produktów za kwotę większą niż w całym 2018 roku, co pokazuje jak szybko się rozwijamy. Mówimy tu o kwotach sześciocyfrowych, a wrzesień zakończyliśmy wzrostem sprzedaży o 110 proc. w porównaniu do września 2020 roku - wylicza.
Obuwie Slippers Family charakteryzuje się prozdrowotnymi właściwościami, a wzory są zastrzeżone, aby chronić producenta przed konkurencją. Do jego produkcji używa się wyłącznie trwałych, naturalnych i ekologicznych materiałów bezpiecznych dla dziecka, posiadających certyfikat Oeko-Tex standard 100. Linia produkcyjna firmy mieści się w Nowym Targu, a więc w miejscu, z którego pochodzą kultowe Relaxy i Sofixy. Co warto zaznaczyć, obuwie jest w stu procentach polskie, a większość asortymentu jest tworzona ręcznie przez mistrzów szewskich posiadających wieloletnie doświadczenie.
Pierwsze kapcie do przedszkola w ośmiu wersjach kolorystycznych producent stworzył w wynajętym garażu, pełniącym rolę tymczasowego magazynu. Modele nawiązywały do kolorów zwierząt. Były m.in. tygrys, zebra, pantera, koala, żyrafa, czarna pantera i gepard. Dzieci utożsamiały się ze zwierzątkami, ich ubarwieniem, które mieli na butach, traktując kapcie jak swego rodzaju maskotki z charakterem. Wspomniany charakter miał (i ma!) dodawać odwagi, by zrobić pierwszy krok, a później przekroczyć próg żłobka, przedszkola czy szkoły.
Globalne cele
By osiągnąć zakładane na najbliższe lata cele, firma rozpoczęła kampanię crowdfundingową na platformie Beesfund. Celem emisji akcji jest zebranie od inwestorów społecznościowych 2 mln zł (w pierwszym tygodniu trwania kampanii marka zgromadziła ponad 200 tys. zł), a kampanię wspiera aktor Tomasz Karolak, który został tym samym ambasadorem marki oraz Przewodniczącym Rady Nadzorczej Spółki – Cel jest ambitny, ale uważam, że w naszym zasięgu - chcemy sprzedawać milion par zdrowych butów dla dzieci rocznie! – zapowiada Tomasz Karolak.
Przy okazji rozpoczęcia emisji akcji, firma przedstawiła cele strategiczne na najbliższe lata. Shoes for Fun S.A. w 2027 roku chce osiągnąć 100 mln zł przychodu i wypracować zysk brutto w kwocie 8 mln zł. By to osiągnąć spółka m.in. rozpocznie produkcję na zlecenie (modele sezonowe), rozbuduje powierzchnię magazynową przy zakładzie produkcyjnym, wprowadzi nowe modele do oferty (przeznaczone również na export) oraz zbuduje nowe centrum dystrybucji. – Pozyskany przez firmę kapitał chcemy przeznaczyć także na automatyzację procesów produkcji oraz logistyki, zwiększenie stanów magazynowych i działania w zakresie marketingu. Zamierzamy regularnie wypłacać akcjonariuszom dywidendę – wyjaśnia Marek Sołtyk.
Szczegóły emisji dostępne są TUTAJ.
Crowdfunding coraz popularniejszy
Crowdfunding w Polsce staje się coraz popularniejszy, a Beesfund jest jedną z wiodących platform, umożliwiających finansowanie tego typu projektów. Jak wynika z danych serwisu, w samym tylko 2020 roku, emitenci pozyskali dzięki platformie ponad 23 mln zł. Rynek obecnie prężnie się rozwija, ale jednocześnie czeka na więcej szczegółów dotyczących wdrożenia unijnych dyrektyw, regulujących ten obszar gospodarki.