Inspiracje
Książki na temat komunikacji w biznesie
Żyjemy w czasach fake newsów, teorii spiskowych, pseudonaukowych „złotych myśli”, także w biznesie. Jak sprawdzić co jest prawdą, a co atrakcyjnie opakowanym kłamstwem? Z pomocą przychodzi literatura fachowa.
Mistrz Wedel, czyli historia wizjonera
Iść w jakość, nie w ilość. Korzystać z nowych technologii. Inwestować w reklamę, ba! szokować i zachwycać jej rozmachem. No i najważniejsze – dbać o pracowników. Zasady Jana Wedla, które doprowadziły go na sam szczyt, są aktualne do dzisiaj.
Myśląc o sobie. Jak być liderem w trudnych czasach?
Pełnienie funkcji lidera to wyróżnienie, rodzaj przywileju oraz przede wszystkim odpowiedzialność i zobowiązanie wobec ludzi, którzy stanowią nasz zespół. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem w trudnych czasach?
Filozofia w biznesie – Nasz kurs od Talesa do Kanta
Co filozofowie mają do biznesu? Ano mają. Wystarczy poczytać „Rozmyślania” Marka Aureliusza (guru współczesnych menedżerów), a przestaną nas martwić wielkie kryzysy. Od Platona nauczymy się odróżniać rzeczywistość od pozorów, od Epikura – czynić życie przyjemnym. A od Kanta, że nie wolno kantować.
Człowiek, który rozszyfrował rynek
Jim Simons należy do najbardziej tajemniczych inwestorów, jakich kiedykolwiek widziała Wall Street. Ale jest najbardziej pionierski. Do inwestowania zaangażował algorytmy, modele i wielkie zbiory danych, zanim Mark Zuckerberg z kolegami zdążyli wyjść z przedszkola. I stworzył coś w rodzaju Świętego Graala. Od 1988 r. jego fundusz generuje średnio stopy zwrotu na poziomie 66 proc.
Intuicja karmi się wiedzą
W którym kierunku zmierza społeczeństwo, gospodarka, kultura? Zamiast banalnych odpowiedzi, podejdźmy do kwestii krytycznie. Zwłaszcza jeżeli zajmujemy się biznesem, który w dużej mierze polega na wyczuwaniu tego, co zdarzy się później. A co jest lepszą pomocą dla intuicji niż rzetelna wiedza?
Na początek dekady
Jak bardzo zmienił się świat wokół nas przez 10 ostatnich lat? Rewolucja cyfrowa, zmiany generacyjne i zawirowania polityczne sprawiły, że rzeczywistość nabrała zupełnie nowych barw. Z drugiej strony – historia lubi się przecież powtarzać... Ile jest w nas nowoczesności, a ile dawnych cech? Te pytania warto sobie zadać również w biznesie.