Amazon stawia na robotyczną rewoluicję. Porażka technologii Just Walk Out
Inteligentne wózki dash cart zastąpią technologię Just Walk Out. / Fot. shutterstock."Bez kas, bez kolejek" - tak Amazon promował swoją technologię "Just Walk Out", pozwalającą klientom płacić za zakupy bez bezpośredniej interakcji z kasjerem. Jednak, jak wskazuje CNN, klientom trudno było zaakceptować to rozwiązanie w sklepach spożywczych, gdzie konieczne jest ważenie produktów i zarządzanie większą ilością zakupów. W rezultacie, Amazon decyduje się na wycofanie tej technologii.
Potrzeba zasad fair play. Jak otworzyć rynek mieszkań na potrzeby Polaków
Zamiast autonomicznej technologii tania siła robocza?
Wycofanie technologii poprzedziły informacje w amerykańskich mediach o pewnej manipulacji, jaką miał zastosować Amazon. Just Walk Out była nazywa przez firmę technologią autonomiczną, tymczasem ujawniono, że w dużej mierze była obsługiwana przez ludzi, a konkretnie indyjskich pracowników zdalnych. Portal cyberdefence24 tak tłumaczy tę nieścisłość: "Amazon firmował swoje sklepy hasłem „Just walk out”, czyli „Po prostu wyjdź”. Miało być to możliwe dzięki licznym sensorom i kamerom, które analizowały zachowanie klientów. Czar prysł, ponieważ projekt bazował na wykorzystaniu taniej siły roboczej do analizowania zakupów. Odwiedzający sklepy Amazona nie mieli pojęcia, że ich działania są stale monitorowane przez człowieka.
Amazon stawia na inteligentne wózki Dash Cart
Gigant e-commerce Amazon nie rezygnuje jednak z innowacji w zakresie zakupów. Firma stawia na inteligentne wózki Dash Cart, które już wcześniej testowano w wybranych sklepach Amazon Fresh i Whole Foods. Wózki te umożliwiają skanowanie produktów, łączenie się z listami zakupów online i automatyczną kontrolę zakupów. To rozwiązanie ma stanowić alternatywę dla skomplikowanej technologii "Just Walk Out" i być bardziej przyjazne dla klientów - relacjonuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Jakie zmiany czekają sklepy Amazon Fresh?
Po wycofaniu technologii "Just Walk Out", sklepy Amazon Fresh zostaną wyposażone w samoobsługowe kioski oraz tzw. kasy wspomagane, które mają ułatwić proces płatności dla klientów. Mimo rezygnacji z jednego z najbardziej futurystycznych rozwiązań, Amazon nie zamyka drzwi przed dalszym wykorzystywaniem tej technologii w sklepach Amazon Go, mniejszych lokalizacjach Fresh w Wielkiej Brytanii oraz w niektórych obiektach partnerskich, takich jak stadiony sportowe i kampusy uniwersyteckie.
Ceny w Polsce pójdą w górę. Zdecydowana większość firm zapowiada podwyżki do końca roku
Wnioski dla branży
Decyzja Amazona o rezygnacji z technologii "Just Walk Out" w sklepach spożywczych Amazon Fresh podkreśla, że nawet najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania mogą nie znaleźć akceptacji wśród klientów, jeśli ci poczują się w jakiś sposób zmanipulowani. Wycofanie Just Walk Out wydaje się rozsądnym krokiem dla spełniania oczekiwań konsumentów.
Okiem eksperta. Amazon nie podbije polskiego rynku e-commerce
Doniesienia o planowanym partnerstwie Amazona z Pocztą Polską pokazują, że zamiary amerykańskiego giganta wobec naszego rynku są poważne i wyciąga on wnioski z nieudanego podboju Polski przez eBay sprzed kilkunastu lat - pisze w komentarzu Artur Halik, manager działu sprzedaży w Shoper.
Efekt Amazona. Usługi logistyczne dla e-commerce rosną wraz z serwisem Jeffa Bezosa
Rynek e-commerce rozkwita, eMarketer szacuje, że do 2020 r. wielkość sprzedaży wzrośnie o 1/5 i osiągnie 4 bln USD. Winny tej zbrodni na handlu tradycyjnym jest sprytny duet, który bez siebie żyć nie może – Amazon i globalizacja. Okazuje się, że straszakiem, który najskuteczniej motywuje do rozwoju branżę logistyki dla e-commerce jest amerykański serwis Jeffa Bezosa.
Być jak Amazon? Lekcja dla polskich sklepów internetowych
Dowody, że droga obrana przez Amazona jest właściwa? W zeszłym roku pochwalił się on obrotami rzędu 277 mld dolarów brutto. eBay to „tylko” 89,83 mld dolarów. Skoro popełniono już błędy, wyciągnięto wnioski, wydano bajońskie sumy na rozwój, to warto z tyc
Empik jak Amazon i Allegro. Nowy model biznesowy oparty na subskrypcjach
Grupa Empik wprowadził usługę subskrypcyjną w Polsce. To Empik Premium, który zapewni klientom nie tylko niższe ceny, ale także dodatkowy pakiet benefitów.