Polecane książki. Marzec 2024

Sprawdź ciekawe pozycje literackie na lipiec.
Sprawdź ciekawe pozycje literackie na lipiec. / Fot. shutterstock.
Zaopatrz się w te pozycje!
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2024 (102)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dipo Faloyin

Afryka to nie państwo

Wydawnictwo Literackie

Najpierw mały sprawdzian: ile jest krajów w Afryce? Mała podpowiedź: znacznie więcej niż w obu Amerykach, nieco więcej niż w Europie czy Azji… Na wszystkie państwa świata aż jedna czwarta, bo aż 54, to kraje afrykańskie. A jeszcze dziwniejsze będzie to, jak bardzo się od siebie różnią. I jak niewiele wspólnego mają ze stereotypowym wizerunkiem kreowanym przez pisma podróżnicze typu „National Geographic” stawiające na egzotykę czy organizacje pomocowe pokazujące skrajną biedę. Przekonała się o tym polska delegacja z prezydentem na czele, która odwiedziła niedawno kilka krajów Afryki Wschodniej (pamiętacie wcześniejsze żarty Andrzeja Dudy o rektorze AGH? Taa…). Tym bardziej cieszy polska premiera świetnej książki „Afryka to nie państwo” nigeryjsko-amerykańskiego dziennikarza Dipo Faloyina, który z wdziękiem i humorem rozprawia się ze szkodliwym wyobrażeniem na temat tego kontynentu. Bada pochodzenie każdego z 54 krajów, przygląda się strukturze społecznej i ruchom politycznym, spaceruje po metropoliach: zaczyna od swojego rodzinnego Lagos, czyli 15-milionowej metropolii. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla polskich polityków i turystów, ale też przedsiębiorców, którzy chcą w Afryce robić interesy.

-------------------------------------------

Paulina i Roman Polko

RozGROMić kryzys. Jak żyć w świecie doświadczonym przez pandemię, kryzys i wojnę

Onepress

Przedsiębiorcy dobrze wiedzą, czym jest kryzys. Nie ma przecież firmy, w której wszystko i zawsze układa się idealnie (a jeśli tak, to pora zmienić księgowego i PR-owca, bo ewidentnie nas okłamują). Pewnie każdy z nas ma swoje sposoby radzenia sobie z poważnymi wyzwaniami – czy to finansowymi, czy wizerunkowymi, a także emocjonalnymi, nie mówiąc o tych dużego kalibru, jak choćby pandemia czy wojna. Jak piszą w swojej książce Paulina i Roman Polkowie: „Przed kryzysem się nie schowasz. Ale możesz nauczyć się w nim poruszać”. To spojrzenie na kryzysy światowe, ale też te mniejsze, mające na nasze życie równie, jeśli nie większy wpływ. Udowadniają, że spokojne trzydziestolecie 1989–2019 w Europie Środkowej wcale nie było normą, tylko pewnego rodzaju przerywnikiem w burzliwej historii naszego regionu. Opisują źródła już zaistniałych problemów. Wskazują, na jakie jeszcze wyzwania powinniśmy się przygotować. Na szczęście dają też nadzieję. Pomagają bowiem poznać mechanizmy, zapanować nad lękiem i wykorzystać szanse.

-------------------------------------------

Brian Tracy

TurboStrategia.21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków

OnepressJeśli prowadzisz firmę, pewnie zdarza ci się marzyć, by bez większego wysiłku i stresu, w jakiś cudowny sposób wyskalować swoją markę i podbić rynek. Ot, magiczne zaklęcie, czarodziejska różdżka czy spadające z nieba miliony. Oczywiście dobrze wiesz, że to tak nie działa, ale… pomarzyć warto. Książka „Turbostrategia” Briana Tracy’ego takie magiczne zaklęcie przypomina, przynajmniej jeśli chodzi o tytuł i sposób narracji. Z tą różnicą, że… naprawdę działa. To zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi do prowadzenia firmy. Dowiesz się, jak doprowadzić firmę do poziomu, na którym dzięki lepszemu planowaniu i skuteczniejszym działaniom marketingowym i sprzedażowym będzie osiągać znacznie wyższe zyski. Zapoznasz się z praktycznymi technikami pozwalającymi jej prosperować nawet na najtrudniejszych rynkach. Przede wszystkim zrozumiesz, jak zachować elastyczność, radzić sobie ze zmianami i zatrudniać najlepszych ludzi. Bajka dla przedsiębiorców? Cóż, bajki też mogą być inspirujące i poprowadzić do sukcesów.

-------------------------------------------

Sander van der Linden

Fake news

Rebis

Jak dezinformacja infekuje umysły i jak się na nią uodpornić – podtytuł książki znanego holenderskiego psychologa społecznego nie pozostawia wątpliwości. Fake newsy to już nie tylko primaaprilisowe żarty dziennikarzy, to prawdziwa epidemia! Trudno się przed nimi bronić, jeszcze trudniej zatrzymać ich pochód. Polaryzują społeczeństwa, pojawiają się pod postacią teorii spiskowych, wpływają na nasze wybory polityczne, kształtują opinie na ważne, globalne zjawiska. Niczym wirusy zakażają umysły i namnażają się w zastraszającym tempie. Na szczęście ta walka z nimi nie jest skazana na porażkę, oczywiście pod warunkiem, że dostrzeżemy problem. Pomóc może w tym właśnie książka dr. Sandera van der Lindena, który na co dzień kieruje Laboratorium Podejmowania Decyzji Społecznych na wydziale psychologii Uniwersytetu w Cambridge, gdzie zajmuje się psychologią wpływu, negacją przekazu nauki i mechanizmami perswazji. Tłumaczy, jak oddzielać prawdę od fikcji i opierać się destrukcyjnym czynnikom wpływu społecznego, a co najważniejsze – radzi, jak za pomocą opracowanych przez jego zespół „szczepionek” uodpornić siebie i innych na atakującą nas zewsząd dezinformację.

My Company Polska wydanie 3/2024 (102)

Więcej możesz przeczytać w 3/2024 (102) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ