LESS_ z nową rundą finansowania. Polski startup zebrał 10 mln zł od inwestorów

Mateusz Oleksiuk i Dawid Urban
Mateusz Oleksiuk i Dawid Urban, fot. materiały prasowe
Właściciel platformy LESS_ (spółka CountMe) zebrał kolejną rundę finansowania i łącznie pozyskał już ponad 28 mln zł. Jednocześnie, spółka - zgodnie z harmonogramem - negocjuje przejęcie giełdowego Groclin SA. Fundusze zostaną przeznaczone głównie na dalsze skalowanie działalności w Polsce oraz ekspansję w kolejnych krajach.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

LESS_ to darmowa i popularna platforma, dzięki której można kupić i sprzedać używane przedmioty od innych użytkowników online w tym ubrania, elektronikę czy zabawki. Stawia na dalsze skalowanie działalności w Polsce oraz ekspansję w kolejnych krajach.

CountMe sp. z o.o., właściciel platformy LESS_ pozyskał właśnie 10 mln zł od prywatnych inwestorów w ramach najnowszej rundy inwestycyjnej. Tym samym LESS_, najszybciej rosnąca polska platforma do sprzedawania i kupowania używanych rzeczy (ubrań, elektroniki, sprzętu sportowego, książek czy zabawek), nie zwalnia tempa, mając środki na jeszcze szybszą ekspansję. Już teraz z powstałej w 2019 r. LESS_ korzysta niemal 800 tys. użytkowników a od powstania LESS_ inwestorzy wyłożyli na rozwój tej spółki łącznie 28 mln zł. Założycielami firmy są: inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (znany też jako współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS_ są m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz założyciele Allegro. Teraz dołączył do nich m.in. Adam Kenkel, współwłaściciel Grupy Werner Kenkel, jednego z europejskich liderów w produkcji tektury falistej.

- Od samego początku projekt LESS_ cieszy się nadzwyczajnym zainteresowaniem nie tylko użytkowników, ale i inwestorów. Efekt? Tę rundę zebraliśmy w mniej niż tydzień. Nasze cele są bardzo ambitne: budujemy największą, globalną platformy do kupowania i sprzedawania używanych rzeczy. LESS_ wkracza w kolejną fazę rozwoju i ekspansji geograficznej oraz produktowej mając silne zaplecze kapitałowe i znakomitych inwestorów po swojej stronie – zaznacza Dawid Urban, współzałożyciel i inwestor w LESS_.

Plany LESS_ zakładają intensywny wzrost w najbliższych miesiącach i dynamiczne zdobywanie nowych użytkowników m.in. w kilku kolejnych krajach w Europie. Już teraz, łączna liczba zarejestrowanych użytkowników na platformie zbliża się do miliona. Marketingowe działania marki wspiera obecnie ponad 300 influencerów z kilku krajów co pozwala marce szybko zdobywać kolejnych userów. Według branżowych analiz, rynek na którym rozwija się LESS_, cechuje wielki potencjał do wzrostu. Do 2023 r. komercyjny rynek sprzedaży samych używanych ubrań wzrośnie globalnie aż o ponad 75 proc., do 23 mld dol. Jednocześnie, w 2028 r. cały rynek second hand ma być wart już 64 mld dol. wobec 44 mld dol. wartości rynku tzw. szybkich kolekcji (fast fashion) nowych ubrań. A to jedynie mały fragment wartości rynku sprzedaży produktów z drugiej ręki.

- Inwestorzy nie tylko w Polsce wysoko oceniają potencjał marek działających w sferze megatrendów związanych z ekologią i gospodarki cyrkularnej. Dążymy do tego, by nasza platforma była najbardziej intuicyjna i bezpieczna dla kupujących, gdzie moda będzie tylko jedną z kategorii. Do tej pory użytkownicy LESS_ sprzedali i kupili przedmioty o wartości kilku milionów złotych – podkreśla Mateusz Oleksiuk, prezes CountMe.

Jednocześnie LESS_ kontynuuje – zgodnie z harmonogramem – negocjacje z Groclin SA notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW). Negocjacje dotyczą transakcji w efekcie której LESS SA miałaby stać się spółką notowaną na GPW. Obie strony podpisały list intencyjny w tej sprawie w dniu 6 października 2021 r. Obecnie prowadzone są m.in. kompleksowe badania obu spółek.

Wywiad z Mateusz Oleksiukiem

Już wkrótce - w ramach cyklu 25 najlepszych polskich startupów - opublikujemy wywiad z Mateuszem Oleksiukiem. - Sytuacja związana z wynikami sprzedażowymi się ustabilizowała. W dalszym ciągu rośniemy, ale już nie tak spektakularnie jak na początku epidemii. Rzeczywiście przejście konsumentów ze świata offline do online'u było u nas zauważalne. Pandemia wpłynęła negatywnie na nasz system pracy, za to wynikowo – wręcz przeciwnie - mówi nam przedsiębiorca.

Wywiad będzie dostępny w wersji video oraz w wersji pisemnej. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ