Giełdowy LESS_ wzmacnia się doświadczonymi menedżerami i szykuje nową strategię

Od lewej: Sebastian Starczewski, Wojciech Paczka,
Od lewej: Sebastian Starczewski, Wojciech Paczka, Paweł Lewkowicz, Radosław Nowak
Ciąg dalszy zmian w LESS_. Do spółki przychodzi trzech nowych menedżerów z doświadczeniem m.in. w Domodi, Kross SA oraz Żabka Polska. Wzmocnienia kadrowe to jeden z fundamentów nowej strategii Grupy notowanej na GPW, zakładającej nie tylko dalszy rozwój platformy LESS_, ale także wejście w kanał sprzedaży offline i segment e-bike.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Grudniowe zmiany w akcjonariacie LESS_ otwierają nowy rozdział w historii spółki. Teraz do teamu odpowiedzialnego za rozwój marki i umacnianie jej pozycji rynkowej dołączają kolejni doświadczeni menedżerowie. Po Wojciechu Paczce, powołanym na stanowisko wiceprezesa zarządu Groclin SA, są to: Paweł Lewkowicz, Radosław Nowak i Sebastian Starczewski.

– Pozyskaliśmy ekspertów z korporacyjnym doświadczeniem nie tylko w branży modowej czy e-commerce. To konsekwencja naszych założeń, bo pracujemy nad rozwojem dodatkowych linii biznesowych, które przedstawimy szczegółowo na koniec stycznia. Będziemy budować wartość także offline, rozwijając równolegle obszar nowych technologii. Szerokie kompetencje tworzonego zespołu wpisują się w nową strategię LESS_, którą wkrótce ogłosimy – wyjaśnia Wojciech Paczka.

Wojciech Paczka związany jest z LESS_ od 2021 r. Prowadził i całościowo nadzorował proces transakcji z Groclin SA, pracując jednocześnie nad strategicznymi analizami szans dalszego rozwoju projektu. Od 2016 r. współpracuje z Dawidem Urbanem, odpowiadając za rozwój projektów z jego portfela inwestycyjnego. Wcześniej pracował w bankowości inwestycyjnej oraz konsultingu strategicznym – m.in w EY. Od lutego 2022 r. będzie odpowiadać w LESS_ za wdrożenie nowej strategii, rozwój marki oraz realizację kluczowych operacji.

– Mocno wierzę w potencjał tego projektu. Jesteśmy w przełomowym dla rozwoju LESS_ momencie. Nowy rok rozpoczynamy z impetem i silnym wzmocnieniem o ludzi obejmujących, nowe – kluczowe dla rozwoju LESS_ – role. Zbliżające się ogłoszenie nowej strategii i jej realizacja zaczyna nowy rozdział w naszej historii. Wrzucamy szósty bieg. Cieszymy się, że pozyskanie tak doświadczonych talentów pozwoli nam jeszcze szybciej zaprezentować kierunek, w którym zmierzamy – komentuje Paczka.

Zastrzyk kompetencji i nowa droga

Plany LESS_ zakładają, że swoją działalność opierać będzie na dwóch liniach biznesowych. Pierwsza dotyczy sprzedaży odzieży i przedmiotów używanych – w tym także elektroniki czy zabawek – poprzez dostępny już platformę less.app, ale również poprzez nowe kanały, w tym offline.

– Chcemy zbudować kompletnie nowe doświadczenie dla klientów szukających używanych przedmiotów, a tych w Polsce przybywa. Kluczem jest szerokie dotarcie do użytkowników i zaangażowanie ich w uczestnictwo w gospodarce cyrkularnej. Ponadto, rozwijany przez nas pomysł będzie zawierał element wsparcia charytatywnego. Chcemy pokazać, że uczestnicząc w ”rynku” produktów używanych, można realnie dbać o ekologię, ale i angażować się w pomoc innym – tłumaczy Wojciech Paczka. Jak dodaje, druga linia to segment rowerów elektrycznych. Za rozwój obu tych obszarów odpowiadać mają nowo pozyskani menedżerowie.

– LESS_ rozwija się niezwykle dynamicznie. Wkrótce użytkownicy będą kojarzyć markę z innowacyjnymi rozwiązaniami, nie tylko związanymi z produktami z drugiej ręki. Rowery elektryczne to segment wpisujący się w parasol koncepcyjny LESS_. Mamy tu naprawdę ambitne plany – mówi Radosław Nowak, który do LESS_ przechodzi z zarządu Kross SA, gdzie przez kilkanaście lat był wiceprezesem zarządu ds. zakupów, produkcji i logistyki. W LESS_ odpowiadał będzie za część operacyjną w ramach nowego projektu e-bike.

Giełdowa spółka wzmocni też swoje kompetencje marketingowe. Do teamu dołącza Sebastian Starczewski - marketingowiec z ponad 20-letnim doświadczeniem, zdobytym m.in. w Kompanii Piwowarskiej, Mars, Żabka czy Grupie Żywiec, a ostatnio w Grupie OLX. Prowadzone przez niego marki nagradzano w wielu międzynarodowych konkursach, m.in. Effie Awards, Golden Arrow i Kreatura. W LESS_ Starczewski pokieruje działaniami marketingowymi i odpowiadać będzie za wzrost świadomości marki.

– LESS_ niejednokrotnie już pokazał, że nie brak mu odwagi. Firma ma bardzo ambitne plany, a przy tym stawia na precyzję operacyjną, przy jednoczesnym budowaniu kolejnych wartości biznesowych. Rozwiązania oferowane docelowo przez LESS_ mają przekonać jeszcze większą grupę Polaków do bardziej świadomego i ekologicznego codziennego funkcjonowania. Już niedługo zaprezentujemy innowacyjne narzędzia, wspierające ten trend i bardzo się cieszę, że przyjdzie mi w tym uczestniczyć – komentuje Sebastian Starczewski.

Zespół wzmocni też Paweł Lewkowicz, w przeszłości związany m.in. z Ceneo, Homebook, Allani, Urbancity.pl. Był także w zespole zarządzającym Domodi. Do LESS_ przechodzi z Lokalnego Rolnika – przez ostatni rok pełnił tam funkcję Chief Growth Officera.

– LESS_ to obecnie bardzo gorący brand, cieszący się wciąż rosnącym zainteresowaniem – zarówno wśród użytkowników platformy, jak i inwestorów. Marka wychodzi poza standardowe, rynkowe ramy, budując biznes z globalnym potencjałem. Przed nami wiele wyzwań. W planach mamy m.in. sieć stacjonarnych sklepów second hand, gdzie innowacje będą szły ramię w ramię z produktami z drugiej ręki. To zupełnie nowy rynkowo koncept i tym bardziej cieszy mnie, że mogę być jego częścią – zapowiada Paweł Lewkowicz.

Ostatnia prosta

LESS_ to najszybciej rosnąca polska platforma do sprzedawania i kupowania rzeczy używanych, ale plany jej właścicieli wykraczają daleko poza segment online. Założycielami firmy są inwestujący w nowe technologie Dawid Urban (współtwórca Grupy CHIC) oraz Mateusz Oleksiuk (wcześniej m.in. menedżer w Deloitte). Wśród kluczowych inwestorów LESS_ są m.in. Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex), Adam Kenkel oraz część założycieli Allegro.

W grudniu ub.r. informowano o przejęciu przez Groclin 100 proc. udziałów w spółkach CountMe (właściciel LESS_) i eGroclin w zamian za objęcie przez udziałowców tych spółek 107,1 mln akcji serii J Groclinu. W efekcie tych zmian, LESS_ SA już wkrótce będzie oficjalną nazwą spółki Groclin. Na początek lutego br. LESS_ zapowiedziało prezentację nowej strategii biznesowej – już dla LESS_ SA.

Wywiad z Mateuszem Oleksiukiem

O początkach LESS_, branży i dalszych planach rozmawialiśmy z Mateuszem Oleksiukiem. Wywiad jest dostępny TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ