Wywiady
AI Clearing pozyskuje 62 mln zł finansowania. Rozwój raczej za granicą niż w Polsce [WYWIAD]
Skupiamy się na największych projektach infrastrukturalnych. Kluczowymi rynkami są dla nas Stany Zjednoczone, region Zatoki Perskiej oraz Europa Zachodnia. Polska nie jest dla nas aż tak istotna właśnie ze względu na słabiej rozbudowany obszar, którym się zajmujemy - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Adam Wiśniewski, co-founder i CTO AI Clearing.
Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami [WYWIAD]
Słowo „influencer”, delikatnie rzecz ujmując, nie kojarzy się dziś najlepiej – coraz częściej drwi się z dokonań internetowych osobistości, rzadziej mówi się o fajnych treściach. Ale nie jest też tak, że influencer marketing przestał się opłacać, wręcz przeciwnie.
Wspierające, ale nie pobłażliwe [WYWIAD]
Kobiety liderki mają tendencję do promowania innych, a nie budowania swojego sukcesu kosztem czyjejś pracy – przekonuje Marta Bierca, partnerka w agencji badawczej WiseRabbit i doktor socjologii (Uniwersytet SWPS).
Sposób na sukces startupu
O zarządzaniu ryzykiem w start-upie, o cechach koniecznych dla przedsiębiorców, którzy próbują swoich sił w nowych technologiach, opowiada Beata Drzazga – współorganizatorka konferencji nowych technologii w Dolinie Krzemowej, założycielka polskiego giganta w branży medycznej BetaMed.
Jak uniwersytety tworzą innowacje. Sylwia Grzelak o nowej fali startupów [WYWIAD]
Naszym celem jako centrum innowacji jest znalezienie naukowców, którzy potrafią stworzyć coś, co ma potencjał patentowy. Jesteśmy myśliwymi, szukamy takich pomysłów a potem wspieramy naukowców w kierunku przekształcenia ich innowacji także w okazję biznesową - mówi Sylwia Grzelak, Uniwersytet Łódzki.
Jakie są dobre i złe praktyki polskich startupowców? Wywiad z Elizą Kruczkowską
Eliza Kruczkowska z PFR opowiedziała nie tylko o dobrych i złych praktykach polskich founderów na przykładzie Szkoły Pionierów - wspólnie z ekspertką zastanawialiśmy się też m.in. nad tym, czy droga do własnego startupu powinna prowadzić przez dużą korporację.
Marcin Nedwidek: "Pokolenie Z wcale nie jest roszczeniowe, każdy pracuje dla jakichś celów" [WYWIAD]
Ostatnie trzy dekady to był czas stabilności politycznej, trwałego wzrostu gospodarczego i przewidywalnej globalizacji. Przez COVID-19 i wojnę w Ukrainie poszczególne klocki światowej układanki trochę się nam rozsypały i musimy je teraz mądrze poukładać na nowo - mówi Marcin Nedwidek, prezes UNIQA.
Odniosłam sukces, bo nie bałam się kobiecości [WYWIAD]
Zapraszam kobiety, żeby uwierzyły we własną sprawczość i miały odwagę realizować własne marzenia i aspiracje – mówi Agnieszka Servaas, współwłaścicielka VIVE Group oraz CEO VIVE Management.
Gatenox rozpoczyna zbieranie rundy finansowej. "Dużo działamy w zakresie AI" [TYLKO U NAS]
Bardzo ostrożnie wydajemy pieniądze. Budujemy mocny zespól sprzedażowy w wielkiej Brytanii, Dubaju i Singapurze. Cały czas planujemy mocno rozpychać się na rynkach globalnych - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Paweł Kuskowski, CEO Gatenox.
Warsaw Startup Festival: Jak rozwinąć startup w branży energetyki [WYWIAD]
Branża energetyki, mimo że uchodzi za konserwatywną i wymagającą, jeśli chodzi o wdrażanie innowacji, jest bardzo otwarta na współpracę ze startupami - przekonywali podczas wywiadów przeprowadzonych podczas Warsaw Startup Festival Dominika Goleniowska-Milinković i Paweł Poneta z firmy Tauron Polska Energia.
Zarządzanie zdrowiem jak zarządzanie finansami. Polski startup Nutrix to cyfrowa klinika [WYWIAD]
Dzięki wykorzystaniu danych z wearables i urządzeń medycznych, z pomocą sztucznej inteligencji oraz wsparcia medycznego, w Nutrix stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwala na podobne zarządzanie zdrowiem, jak zarządzanie finansami za pomocą mobilnej aplikacji - tłumaczy Maria Hahn, CEO Nutrix.
Jak budować inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z Jolantą Bańczerowską
Przede wszystkim należy porozmawiać ze swoimi pracownikami, by dowiedzieć się, czego potrzebują. Zarządzający firmami i managerowie nie widzą wszystkiego, na pewne kwestie nie zwracają uwagi. Nowe pokolenie to świetne źródło potrzebnych informacji - przekonuje Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu, Obszar Strategii Personalnej, Żabka Polska.
Co zrobić, żeby tak nie bolało. Jak zwolnić pracownika? [WYWIAD]
Jak zwolnić pracownika, kiedy nie ma innego wyjścia – radzi Bruno Żółtowski, psycholog biznesu i trener.
Sebastian Siemiątkowski: "Stawiamy wszystko na AI" [TYLKO U NAS]
Kiedy w USA pojawił się nam konkurent, żaliłem się przyjacielowi. Narzekałem, bo oni również robili świetne rzeczy. Mój przyjaciel powiedział: „Sebastian, zamknij się! To będzie najlepsza rzecz, jaka może przytrafić się Klarnie!”. I miał rację. Mocny konkurent sprawia, że stajesz się lepszy i pomaga skupić się na tym, co naprawdę istotne – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.
Nie tylko gaszenie pożarów
Przestępcy mogą mieć techniczne zaplecze na pstryknięcie palcem, w przeróżnych modelach. Powiem wprost: obecnie, by zostać hakerem, wystarczy mieć pieniądze – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Czy w pracy jest jeszcze czas na przyjemność?
Profilaktyką wypalenia zawodowego i niskiego zaangażowania pracowników może być… przyjemność. Zbyt piękne, by mogło być prawdziwe? O tym, dlaczego to właśnie przyjemność powinna stać się jednym z elementów długoterminowej strategii retencyjnej w organizacjach, rozmawiamy z Katarzyną Turską, dyrektorką HR w Pluxee Polska, fintechu działającym w obszarze HR, marketingu i sprzedaży.
Przedsiębiorcy–fighterzy
– Sami mówią, że po serii treningów budzą się w nich pokłady kreatywności albo znajdują nowe rozwiązania dla problemów w swoich biznesach czy działaniach. Walka i poprawa sylwetki przynosi też wzrost pewności siebie. Taka walka daje im kopa do przodu – mówi Julian Szumowski, założyciel największej organizacji boksu białych kołnierzyków w Polsce, Biznes Boxing Polska.
Poza biznesem: Jadwiga Husarska-Sobina
Twórczyni Husarska Design Studio podkreśla, że dizajn to przede wszystkim narzędzie do wprowadzania pozytywnych zmian w otaczającym nas świecie. Ostatnio zafascynował ją serial „The Blackl ist”, a dokąd chciałaby wybrać się w podróż marzeń?
Język duszy. "Ich komunikacja bywa bardziej logiczna i spójna niż nasza"
Nie bójmy się kontaktów z Głuchymi – apeluje Krzysztof Mordzak, tłumacz języka migowego.
Przed jakimi wyzwaniami stoją przedsiębiorcy w kontekście rozwoju AI? Wywiad z Anną Smagowicz-Tokarz
Rozwój sztucznej inteligencji to dla przedsiębiorców szansa, a jednocześnie wyzwanie. Wyzwania wiążą się m.in. z tajemnicą przedsiębiorstwa, odpowiedzialnością za AI oraz ewentualnym naruszeniem praw autorskich - mówi Anna Smagowicz-Tokarz, adwokat, Associate Partner w Rödl & Partner.
Ubezpieczenia wzajemne dają firmom wiele możliwości. Rozmowa z Rafałem Kilińskim
Oferujemy tradycyjne rozwiązanie, implementowane na nowoczesny grunt. Szybciej, niż zakładaliśmy, przekroczyliśmy poziom miliarda złotych składki rocznej. Im większa baza tym trudniej o jej podwojenie, ale zmierzamy ku dalszym wzrostom - mówi Rafał Kiliński, prezes TUW PZUW.
Jacek Parys, Schneider Electric: Rewolucja w zarządzaniu. Cyfrowy bliźniak w służbie rozwoju biznesu
Nowe technologie pozwolą firmom zoptymalizować proces rozwoju. Jacek Parys, dyrektor Pionu Sprzedaży Rozdziału Energii w Schneider Electric podaje przykład budowy cyfrowego bliźniaka wykorzystywanego do audytu energetycznego.
Umożliwianie "zbliżeń" pomysłom. Unitem Mower chce przodować cichej rewolucji [WYWIAD]
Autonomizacja dzieje się po cichu, w miejscach, do których nikt nie zagląda. Tzw. "off-road autonomy" w kopalniach, na polach i trawnikach cały czas mozolnie się rozwija. Jestem przekonany, że do popularyzacji autonomicznych systemów dojdzie najpierw w tych obszarach - przekonuje Jakub Pietrucha, CEO Unitem Mower.
Wojciech Świątek, Schneider Electric: Polskie firmy coraz bardziej świadome
Wydaje nam się, że świadomość przedsiębiorców jest na całkiem wysokim poziomie. Mamy takie wnioski po naszym badaniu i raporcie Elektryczność 4.0. Znalazło się tam kilka pytań powiązanych z ESG, w tym "czy firmy planują lub mają mieć strategię ESG". Ku mojemu zdziwieniu, prawie 70 proc. firm mówi, że tak - tłumaczy Wojciech Świątek, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Schneider Electric.
Nowe oblicze biznesu
Zamiast koncentrować się na zyskach, skoncentruj się na szczęściu zespołu. Zyski wtedy i tak się pojawią – przekonuje Filip Nasiadko, twórca Flobotics.
Krzysztof Inglot: "Rewolucja AI? Na naszych oczach znikają Święte Graale rynku pracy" [WYWIAD]
– Sztuczna inteligencja stanie się ważnym elementem globalnej konfrontacji – przewiduje Krzysztof Inglot, ekspert rynku pracy i założyciel Personnel Service.
Ratunek w cztery miesiące
– Jeśli firma ma problemy, można jej pomóc szybko i skutecznie. Pod jednym warunkiem – jej właściciel nie będzie zwlekać – przekonują Marcin Ostaszewski i Sebastian Mikulewicz, współzałożyciele kancelarii Mikulewicz Ostaszewski Restrukturyzacje.
Jesteśmy w stanie permanentnej rewolucji [WYWIAD]
Co nas czeka? Staniemy się jeszcze bardziej otwarci na drugiego człowieka, w cenie będzie oryginalna twórczość. Nie wygramy z AI w analizie dużych zbiorów danych, ale wygramy w etyce, moralności, humanizmie, wartościach czy potencjale twórczym – przekonuje Andrzej Dulka, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Deep fake - fascynuje czy przeraża? Wywiad z Tomaszem Goźlińskim, Billennium
Inperly to pierwsza na świecie aplikacja dla Microsoft Teams, która służy do potwierdzania tożsamości użytkowników oraz podpisywania dokumentów podpisem elektronicznym. Na czym polega jej innowacyjność? Jak radzić sobie z deep fake'ami? O tym rozmawiamy z Tomaszem Goźlińskim, Head of Product w Billennium.
Najwyższa jakość to inwestycja w przyszłość
W DHL Parcel klient jest najważniejszy. To jego potrzeby są pierwszym krokiem do nowych rozwiązań i innowacji, które wprowadzamy. Współpracujemy, słuchamy i rozmawiamy, by nasza oferta była dostosowana do rynkowych realiów, oczekiwań i stylu życia nadawców i odbiorców – mówi Anna Kania-Okieńczyc, wiceprezes ds. marketingu i doświadczeń klienta DHL Parcel.
Rewolucja potrzebuje najlepszych kadr
Wodór to paliwo przyszłości i mimo że Grupa ORLEN chce wydać na rozwój technologii z nim związanych 7,4 mld zł, to nie środki są najważniejsze, a otwartość na nowe technologie – przekonuje Grzegorz Jóźwiak, dyrektor Biura Technologii Wodorowych i Paliw Syntetycznych ORLEN.
Kobieca energia w prawie
– To, co robimy, z całą pewnością jest zajęciem dla nietuzinkowych i myślących nieszablonowo mecenasek – przekonują Zuzanna Zakrzewska, Magdalena Kasiarz, Katarzyna Kłaczyńska-Lewis i Justyna Wilczyńska-Baraniak z Kancelarii EY Law.
Dekalog Rampera. "Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji" [TYLKO U NAS]
Wszystkie polskie VC odmówiły nam inwestycji, bo stwierdziły, że nie rozumieją tej technologii, a firma na etapie bez żadnej trakcji, z założycielami bez sukcesów na koncie, wydawała się niezwykle ryzykowną inwestycją. Kapitału szukaliśmy więc w Londynie – opowiadają Szymon Sypniewicz i Przemek Kowalczyk, założyciele Ramp Network.
Zmieniamy się, by w najlepszy sposób wspierać MŚP w rozwoju ich biznesu
Rozmowa z Tomaszem Kuleszą, dyrektorem Departamentu Sprzedaży, oraz Anną Wiśniewską, dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.
Czy młodych wciąż ciągnie do branży IT? "Programista jest trochę jak lekarz" [WYWIAD]
Młode pokolenie często wybiera drogę na skróty, chce osiągnąć pewne cele szybko, „na już”, tymczasem programista jest trochę jak lekarz czy prawnik – uczy się całe życie. Rozwijają się technologie, zmieniają się języki programowania, dlatego trzeba trzymać rękę na pulsie - przekonuje Ewelina Furtak, ambasadorka Fundacji Cloudware - Lepszy Start.