Wywiady
Pałka, Werner, Mocarski. Młodzi startupowcy opowiadają o rozwijaniu biznesu w Polsce [WYWIAD]
Edukacja w Polsce nie jest nastawiona na rozwój indywidualności, dlatego moment założenia własnej firmy przychodzi późno. Licealiści w Szwecji zakładają własne startupy, a w Polsce zastanawiają się, jaką płytę wyda Mata. Jest przyzwolenie na bierność. O doświadczeniach i biznesowych planach opowiadają 20-latkowie: Agnieszka Pałka, getdressed oraz Kuba Mocarski i Thomas Werner, Stepapp.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Dobry życie to dobre nawyki
Pandemia uświadomiła nam, jak kruche jest zdrowie – nie tylko fizyczne, ale też psychiczne oraz jak ważne jest dbanie o siebie i relacje z bliskimi – przekonuje Aleksandra Polakowska-Szymańska z Unum Życie TUiR S.A.
Piotr Burda: "Polacy wolą Alpy. Polskie stoki może czekać stagnacja" [WYWIAD]
Ośrodkom grozi stagnacja, która może okazać się procesem długofalowym, bo jednak biznes narciarski nie polega na tym, że inwestujemy kilkadziesiąt milionów złotych w nowoczesny wyciąg, na którym będziemy zarabiać do końca życia. O wyciąg trzeba dbać, należy go remontować, dokonywać przeglądów, wymieniać liny – to mnóstwo pracy wymagającej regularności.
W dzień rozwija startup a w nocy... dba o rośliny. Janek Kulis nie tylko o biznesie
Janek Kulis dopiero rozpoczyna startupową przygodę, ale już teraz ma na koncie wiele sukcesów. Współtworzone przez niego HOMIES zostało docenione m.in. podczas TeenCrunch. W wolnych chwilach gra na perkusji, a także rozwija – jak sam mówi – zamiłowanie do roślinek.
Robert Lewandowski współtworzy grę piłkarską. Znamy kolejne szczegóły [TYLKO U NAS]
Robert jest nie tylko ambasadorem, ale również udziałowcem projektu i współtwórcą. Konsultowaliśmy z nim różne rozwiązania i pomysły – najważniejsze były pierwsze rozmowy, kiedy nakreśliliśmy sobie kierunki rozwoju. Jestem przekonany, że nie ma drugiego projektu, przy którym osoba z gigantycznymi osiągnięciami sportowymi jest tak blisko - mówi Rafał Cymerman, prezes spółki RL9Sport Games.
Atak na termostat. Bez edukacji nie ma cyberbezpieczeństwa [WYWIAD]
Cyberzagrożeń będzie więcej, tym bardziej że podłączamy do internetu coraz więcej urządzeń. Internet Rzeczy nie jest już ciekawostką czy chwilowym trendem. Musimy mieć świadomość, że atakujący mogą każde takie urządzenie wykorzystać do swoich celów – mówi Krzysztof Białek, dyrektor Marketingu i Rozwoju Produktów Cyberbezpieczeństwa w Orange Polska.
Grzegorz Kawecki: "Mamy mieszkaniowy boom. Mieszkania raczej nie stanieją" [WYWIAD]
Polacy inwestują masowo w nieruchomości, a do tego nad Wisłą pojawiły się fundusze, które kupują w pakietach setki mieszkań. Dlatego taniej nie będzie – twierdzi Grzegorz Kawecki, wiceprezes i dyrektor zarządzający spółki Marvipol Development S.A., jednego z największych polskich deweloperów.
Wiśniewska-Juszczak: "Szef może być lubiany. Wielu menedżerów cierpi na samotność" [WYWIAD]
Są szefowie, którzy sądzą, że jeśli się bardzo postarają, wszyscy podwładni będą ich lubić. Takie podejście bardzo szybko może ich doprowadzić do zguby – uważa dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, trenerka i psycholożka społeczna.
Zrównoważony rozwój nie jest chwilowym trendem. To prawdziwa potrzeba, a chmura może w tym pomóc!
Migracja do chmury to przede wszystkim usprawnienie wielu procesów i spore oszczędności. Szacuje się, że dzięki przesiadce do chmury można ograniczyć zużycie energii elektrycznej nawet o 90 proc.! Chcielibyśmy dać klientom jeszcze więcej możliwości, dlatego staramy się specjalizować nasze usługi pod kątem poszczególnych obszarów - mówi Francois Sterin, wiceprezes zarządu i CIO w OVHcloud.
Andrzej Grzesik, Revolut: "Pewien sceptycyzm wobec fintechowych rozwiązań jest potrzebny" [WYWIAD]
Każda nowość ma prawo budzić obawy. Najpierw zwykle jest zdziwienie, później zaciekawienie, a dopiero na końcu codzienne korzystanie z usług. Jeśli ludzie i organizacje przez wiele lat robiły biznesy w tradycyjny sposób, to trudno oczekiwać natychmiastowego przestawienia się na nowatorskie systemy - mówi Andrzej Grzesik, Principal Backend Engineer w Revolut.
Raport Kobiety w biznesie. Technologia potrzebuje kobiet
Inżynieria, informatyka, programowanie – te dziedziny będą rozwijały świat. Jeżeli zabraknie w nich kobiet, nasze potrzeby i perspektywa nie zostaną należycie uwzględnione – mówi Alicja Tatarczuk, public affairs & CSR manager w Huawei Polska.
DoMManU: "Chciałem zbudować aktywną społeczność wokół FIFY. Nie narzekam na brak ofert współpracy"
Niechętnie współpracuję z kimś zupełnie niepowiązanym ze sceną FIFY. Nie chcę wyjeżdżać z produktami w żaden sposób niekojarzącymi się z futbolem. Bardzo często jest tak, że marki nie zwracają się do mnie z konkretnym briefem, ale pytają jak ugryźć temat, żeby zainteresować społeczność FIFY - mówi DoMManU, twórca kanału YouTube Kartomania.
Wojciech Jama: "Dostęp do unikalnych komiksów stał się trudniejszy" [WYWIAD]
Oryginalne plansze osiągają na aukcjach coraz zawrotniejsze ceny, przez co nie każdego kolekcjonera stać na taki wydatek. Choć to dobra informacja dla samych twórców, którzy na swojej twórczości mogą zarobić większe pieniądze, paradoksalnie dostęp do unikalnych zeszytów stał się utrudniony – mówi Wojciech Jama, kolekcjoner, popularyzator sztuki komiksu w Polsce.
Krzysztof Stanowski: Umiem wsadzać kij w mrowisko. Nawet gdy przesadzę, zwykle robi się dobrą zabawa
Telewizja powoli umiera, co roku traci widzów i nic w tym nie pomogą zaklęcia starych biznesowych misiów. Przyszłość to streaming. Ten rok zamkniemy z przychodami 3–4 razy większymi niż poprzedni – mówi Krzysztof Stanowski, szef Grupy Weszło i współzałożyciel Kanału Sportowego.
Raport Kobiety w biznesie. Nasza firma jest kobietą
Na przestrzeni ostatnich lat świat finansów zmienia swoje oblicze i coraz bardziej się feminizuje. W zasadzie nie musieliśmy się zmieniać, bo kobiety zawsze były fundamentem naszego biznesu – przekonuje Agnieszka Krajnik, koordynator ds. CSR w Provident Polska.
Sawicka: "Wkrótce kino może stać się rozrywką premium - jak wyjście do opery czy teatru" [WYWIAD]
Może będzie tak, że od kina na stałe odpłynie część widzów, że stanie się ono swego rodzaju rozrywką premium w stylu wyjścia do opery czy teatru, ale daleka jestem od przesadzonych głosów o śmierci kina – mówi Konstancja Sawicka z Gutek Film.
Raport Kobiety w biznesie. Kobiecy głos ma znaczenie
Wierzę w synergię i uważam, że zbyt duże dysproporcje, jeżeli chodzi o płeć, nigdy nie są dla firm korzystne – mówi Anna Niziołek, dyrektorka personalna Hilti Poland.
Prof. Korzyński: "Parytet płci to na dłuższą metę złe rozwiązanie" [WYWIAD]
Jak mężczyzna widzi ogłoszenie o pracę i z 10 warunków, spełnia trzy, to uważa, że się nadaje. Kobieta musi spełnić w swojej ocenie większość, inaczej nie zaaplikuje. Najwyższy czas to zmienić! – mówi prof. Paweł Korzyński z Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Karol Milewski, Omnipack: "Polacy mają wyśrubowane wymagania względem dostaw" [WYWIAD]
Klienci chcą dostawy następnego dnia, niskich cen, wysokiej jakości. Żeby to robić z zyskiem, trzeba budować skalę, wychodząc poza Polskę. Nie da się inaczej. Skupiając się na rodzimym rynku, zostajemy w tyle – mówi Karol Milewski ze startupu Omnipack.
Raport Kobiety w biznesie. Sukces bez filtra
Sukces w biznesie ma nie tylko jasną stronę, ale także ciemną. Nie osiągnie się go bez zaangażowania, ciężkiej pracy i poświęceń – przekonuje Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations Poland, Immofinanz.
Raport Kobiety w biznesie. Nigdy bez niej, czyli jak BNP Paribas zmienia polski biznes
Kobiety powinny upominać się o swoje – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska zarządu Banku BNP Paribas ds. Bankowości MSP i Bankowości Korporacyjnej.
Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]
Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.
Na komunię, zamiast roweru, dostała od babci komputer. Tak zaczęła się kariera Wiktorii Wójcik
Na komunię, zamiast roweru, dostała od babci komputer. Tak zaczęło się jej zamiłowanie do gamingu. Obecnie, wraz ze wspólnikami, rozkręca startup inStreamly, czyli platformę do łączenia streamerów z markami, a w wolnych chwilach jeździ na wrotkach.
Prezeska SimFabric: "Polska specjalizuje się w symulatorach. Gramy pierwsze skrzypce" [WYWIAD]
Niskie budżety w połączeniu z dosyć szybkimi zwrotami z inwestycji spowodowały wzrost studiów produkujących symulatory, a co za tym - wzrost liczby takich produkcji. To aktualnie trend światowy, w którym polskie studia grają pierwsze skrzypce - mówi Julia Leszczyńska, prezeska SimFabric.
Kondrat: "Nasza firma w pandemii zaliczyła duże wzrosty. Polacy przekonują się do wina" [WYWIAD]
Jest moda na polskie wina i to pomimo ceny, dlatego że wina z innych części świata często bywają po prostu tańsze. To jest determinowane przez ciekawość i jakieś takie poczucie przynależności do świata, za którym cały czas tęsknimy - mówi Marek Kondrat, właściciel sieci Kondrat Wina Wybrane.
Raport Employer Branding. Różnorodność w praktyce
W praktyce biznesowej pojęcie różnorodności pojawiło się w połowie XX w., a do Polski trafiło w latach 90. Jak na przestrzeni lat zmieniały się wyzwania związane z Diversity & Inclusion – analizują na podstawie działań swojej firmy ekspertki z Banku BNP Paribas.
Dążę do bycia mistrzem świata
Jan Krzysztof Duda opowiada o tym, jak pokonał aktualnego mistrza świata. Co szykuje najlepszy polski szachista?
Dariusz Piotrowski: "Do cyberbezpieczeństwa podejdźmy tak jak do bezpieczeństwa fizycznego" [WYWIAD]
Dla cyberprzestępców liczą się pieniądze, nieważne skąd pochodzą. Zagrożone są przede wszystkim średnie i małe firmy – mówi Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell Technologies Polska.
Funwisher idzie po 2 mln zł finansowania. Kuźniar: "Nie wykluczamy także wejścia na giełdę" [WYWIAD]
Zastanawialiśmy się czy z naszym modelem biznesowym i pomysłem na pivot wybrać się do wielkich londyńskich funduszy VC, czy lepiej zrobić mniejszy krok dzięki emisji crowdfundingowej. Na razie uznaliśmy, że jesteśmy gotowi na tę drugą opcję, choć nie wykluczamy ani współpracy z funduszami VC, ani wejścia na giełdę - zdradza Jarosław Kuźniar, CEO Funwisher.
Wyszyński: "Gry nie są już medium dla "typowych graczy". Rynek jest bardzo konkurencyjny" [WYWIAD]
W pracy nad grą łatwo ulec presji graczy, inwestorów czy wydawcy, którzy często naciskają na szybką premierę nie do końca gotowej wersji, co może odbić się na ocenach, a przez to na sprzedaży. Najważniejszy jest zawsze dzień premiery - mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
Tynor: "Symulatory nie wymagają pełnego skupienia. Takie gry są coraz popularniejsze" [WYWIAD]
Czy mamy modę na symulatory? Trudno powiedzieć, generalnie każdy projekt i gatunek w jakim powstaje, kiedy odniesie sukces, będzie ciągnął za sobą część spółek chcących ten sukces powtórzyć - mówi Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment.
Paweł Tkaczyk: "Newslettery to media społecznościowe przyszłości" [WYWIAD]
Czym kierować się przy wyborze subskrybowanych newsletterów? Czym w ogóle charakteryzuje się dobry newsletter? O tym rozmawiamy z Pawłem Tkaczykiem, autorem polecanego przez nas newslettera Mimisbrunnr.
Psycholog biznesu: "Twoje sposoby walki ze stresem przestają działać? Idź do specjalisty" [WYWIAD]
Jak radzić sobie z lękiem o przyszłość firmy w niepewnych czasach – radzi Bruno Żółtowski, psycholog biznesu, trener i coach.
Adam Manikowski: "Trzeba mieć obsesję na punkcie klienta" [WYWIAD]
Pandemia nie wywróciła świata do góry nogami, ale sprawiła, że trendy, które rysowały się już wcześniej, niezwykle przyspieszyły. Dlatego przyszłość mają firmy, które są elastyczne i umieją się błyskawicznie dostosować do zmieniających się warunków – mówi Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska.
Klimat na opony całoroczne. Jakie są ich zalety?
Europejscy kierowcy z powodu coraz łagodniejszego klimatu wybierają opony całoroczne. Goodyear ma w swojej ofercie świetne opony, które sprawdzą się latem i zimą – mówi Paweł Jezierski, kierownik ds. komunikacji Goodyear w regionie Europy Wschodniej-Północ.