inpost

zobacz inne tematy
Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.

Zwroty w e-commerce

Zwroty w e-commerce

Możliwość dokonania zwrotu zakupionych w internecie towarów to dziś standard. Produkty zamawiane w e-commerce widzimy fizycznie dopiero po doręczeniu i nie zawsze spełniają one nasze oczekiwania. Obsługa zwrotów może być uciążliwa, lecz jest niezbędna, aby zapewnić sobie przychylność klienta. Wymaga jednak dobrze przemyślanej logistyki lub rozwiązań odciążających e-sklepy w tym obszarze.

Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day

Nowe trendy w e-commerce. Dostawy next day i same day

Dostawa w ciągu 24 godzin w branży e-commerce staje się standardem. Jeszcze kilka lat temu dla wielu sprzedających było to trudne do pomyślenia. Dziś sprawny e-sklep, który nie dostosowuje się do nowych trendów, może przegrać w wyścigu o klienta.

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

To nie jest „tani” biznes, czyli koszty w e-commerce

Rozwój w świecie online może być tańszy, niż offline! Wymaga to jednak dobrego przygotowania i rozumienia prowadzenia biznesu – m.in. wybór narzędzi i rozwiązań, które dadzą nam nie tylko przewagę jakościową, ale i kosztową.

Optymalizuj koszty w e-commerce

Optymalizuj koszty w e-commerce

Kryzys energetyczny doprowadził do ogromnej presji na wszystkie firmy w polskim biznesie. Wbrew pozorom cierpi na nim nie tylko handel tradycyjny, ale też e-commerce. Celem firm powinno być dążenie do optymalizacji kosztów i automatyzacji procesów. Jak to zrobić?

Startupy coraz częściej przejmują konkurencję. "Kryzysy jednych to szansa dla innych"

Startupy coraz częściej przejmują konkurencję. "Kryzysy jednych to szansa dla innych"

LiveKid kupił hiszpańskiego Dinantia, Shoper zainwestował w Apilo i agencję Sempire, Docplanner przejął w sumie sześciu konkurentów. Kiedy na rynku robi się gorąco, sprawdza się stara rynkowa zasada „kupuj, gdy leje się krew”. Tym razem stosują je same startupy, które przejmują konkurencję. Ruszyło polowanie na tych, którzy przestają sobie radzić.

ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych

ESG, czyli nowe ramy strategii biznesowych

Ostatnie tygodnie zweryfikowały to, które firmy w Polsce tylko mówiły o społecznej odpowiedzialności biznesu, a które rzeczywiście podjęły realne działania. Czynniki pozafinansowe - ESG będą istotne także z punktu widzenia wdrożenia nowych regulacji – mówili paneliści debaty zorganizowanej podczas XIV. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

InPost wdroży narzędzie do optymalizacji tras kurierów

InPost wdroży narzędzie do optymalizacji tras kurierów

14 marca Emapa, spółka zależna grupy Optigis, podpisała znaczącą umowę z Inpostem dotyczącą dostarczenia i utrzymywania narzędzia VRP API do optymalizacji tras kurierów. Podobne umowy zawarto wcześniej z szeregiem innych firm z polskiego rynku.

Rafał Brzoska może zainwestować w firmę z branży medycznej. Oferta opiewa na 20 mln dolarów

Rafał Brzoska może zainwestować w firmę z branży medycznej. Oferta opiewa na 20 mln dolarów

Rafał Brzoska złożył niewiążącą ofertę przejęcia spółki Medicalgorithmics z branży technologii stosowanych w medycynie. W ramach transakcji miałby udzielić spółce pożyczki o wartości 20 mln dolarów konwertowanej na akcje. Jeśli doszłoby do porozumienia, szef Inpostu mógłby przejąć 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki.

Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji

Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji

Polskie firmy kosmetyczne pokazały, że można zbudować silną pozycję na rynkach zagranicznych. Dla wielu z nich było to dodatkową osłoną, która obroniła ich w kryzysie. Część z nich wykorzystała okazję, by wzmocnić się bardziej.

Automatów paczkowych wciąż za mało? "Rynek nadal daleki jest od nasycenia"

Automatów paczkowych wciąż za mało? "Rynek nadal daleki jest od nasycenia"

Dla prawie 16 mln Polaków najbliższy punkt odbioru paczki znajduje się w odległości ponad 10 minut pieszo. Same tylko paczkomaty InPost są wciąż poza zasięgiem 20 mln klientów, a w niektórych rejonach klienci muszą przejechać aż 27 km do najbliższego - wynika z raportu Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce - nowa rzeczywistość świata dostaw opracowanego przez firmę dataplace.ai

InPost rozwija nową usługę. Do czego służą lodówkomaty?

InPost rozwija nową usługę. Do czego służą lodówkomaty?

InPost uruchomi 20 nowych Lodówkomatów w kolejnym mieście w Polsce, czyli we Wrocławiu. Obecnie takie urządzenia są dostępne w Warszawie i Krakowie – łącznie w 50 lokalizacjach. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS aż 40 proc. kupujących online chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost.