Reklama

Paczkomaty w Wielkiej Brytanii. InPost nawiązał strategiczną współpracę z Post Office

InPost
InPost nawiązał współpracę z Post Office / Materiały prasowe
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, rozpoczęła współpracę z Post Office – brytyjskim przedsiębiorstwem państwowym, świadczącym usługi pocztowe i posiadającym 11 500 placówek. To ważny krok w realizacji misji polskiej firmy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

W ciągu kilku miesięcy maszyny typu Paczkomat pojawią przed setkami oddziałów brytyjskiej poczty.

Współpraca InPostu UK z Post Office

Przed oddziałami Post Office w Stanley i Lanesfield stanęły już pierwsze dwa urządzenia Paczkomat InPost, dzięki którym klienci mogą wygodnie wysyłać i odbierać paczki o dowolnej porze, niezależnie od godzin pracy placówki. To jednak dopiero start pilotażu – w jego ramach setki kolejnych Paczkomatów pojawią się przed placówkami Post Office w całej Wielkiej Brytanii.

- Współpraca z Post Office – historyczną instytucją na Wyspach Brytyjskich – stanowi ważny krok w realizacji naszej misji. Chcemy, by nadawanie oraz odbieranie paczek było łatwe i dostępne dla wszystkich. Instalacje pierwszych maszyn Paczkomat w Stanley i Lanesfield są realizacją partnerstwa, które łączy innowacyjną technologię InPost z ogólnokrajowym zasięgiem Post Office. Dzięki tej współpracy zapewniamy milionom ludzi jeszcze większą wygodę i dostęp do nowoczesnych usług logistycznych. Jednocześnie wspieramy oddziały poczty brytyjskiej, które w trakcie ogólnokrajowego pilotażu zyskają więcej klientów i nowe źródła przychodów. Razem z Post Office tworzymy przyszłość branży logistycznej w Wielkiej Brytanii – mówi Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost Group.

Post Office

Post Office to jedna z największych sieci detalicznych w Europie - dysponuje siecią ponad 11 500 placówek. Aż 99,6 proc. Brytyjczyków mieszka w odległości nie większej niż 3 mile od placówki pocztowej - wskazano w informacji. Dzięki tej współpracy InPost umocni swoją pozycję lidera na rynku UK.

- Nawiązując współpracę z firmą InPost stawiamy pierwszy krok na rynku automatów paczkowych. Dzięki ich innowacyjnym rozwiązaniom klienci mogą odbierać i nadawać przesyłki w sposób wygodny i idealnie wpisujący się w ich codzienny rytm. Po okresie pilotażu ocenimy jego rezultaty, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści, jakie przynosi on naszym pracownikom i placówkom pocztowym. Jesteśmy jednak dobrej myśli i z radością oczekujemy dalszej współpracy z firmą InPost w nadchodzących miesiącach - podkreśla Neil Brocklehurst, prezes Post Office.

Grupa InPost w Wielkiej Brytanii zajmuje obecnie trzecią pozycję wśród niezależnych dostawców usług logistycznych dla e-commerce. Ostatnia inwestycja w firmę Yodel znacząco przyspieszyła rozwój InPost w UK. Dzięki niej grupa od razu powiększyła swoją sieć współpracujących sprzedawców do ponad 700 sklepów internetowych, a liczba punktów OOH wzrosła z 13 do 16 tysięcy. W trzecim kwartale 2025 roku sieć InPost obejmowała już ponad 17 000 lokalizacji, w tym ponad 12 000 urządzeń Paczkomat. W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku InPost doręczył w Wielkiej Brytanii 89,4 miliona przesyłek — ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie roku 2024.

Grupa InPost z rekordowym wzrostem wolumenu i przychodów w III kwartale 2025 roku

Grupa InPost z rekordowym wzrostem wolumenu i przychodów w III kwartale 2025 roku

Grupa InPost ogłosiła wyniki za III kwartał 2025 roku. Odnotowano m.in. wzrost przychodów o 49% r/r do 3,8 mld zł oraz wolumenu o 34% r/r do 351,5 mln. Wyniki te są bezpośrednim rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii, opartej m.in. na ekspansji międzynarodowej oraz kluczowych przejęciach, które trwale ugruntowały pozycję Grupy jako lidera w segmencie dostaw Out-Of-Home.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama