cd projekt

zobacz inne tematy
Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?

Co z tym blaskiem, co z tą perłą? Jaka przyszłość czeka polski gaming?

Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 r. był wart ponad 180 mld dol., z czego ponad 80 mld dol. to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 mld dol. rocznie. Na świecie jest ok. 3 mld graczy. Żal nie wykorzystać takiej szansy, prawda?

Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

Dobre recenzje to nie wszystko. Zbyt duży "hype" przeszkodził CD Projekt i CI Games?

W ostatnich tygodniach jesteśmy świadkami dużych premier polskich spółek gamingowych. Najpierw CD Projekt z dodatkiem “Widmo Wolności” do Cyberpunka 2077, a teraz CI Games i “Lords of the Fallen”. Wydawało się, że to przyniesie kolejną hossę na rynku polskiego gamedevu. Jednak po wysokich stopach zwrotu obecnych w latach 2020-2021 nie ma już śladu.

Co zrobiłby Buffett nad Wisłą? "Nadszedł czas taniego kupowania"

Co zrobiłby Buffett nad Wisłą? "Nadszedł czas taniego kupowania"

Koszty odsetkowe i rachunki za energię w firmach wzrosły już kilkakrotnie. Ich klienci zastanawiają się, na czym jeszcze mogliby oszczędzić, a pracownicy domagają się podwyżek. Spadają marże i zyski, grozi nam recesja i nadszedł czas bessy. A może raczej taniego kupowania?

Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]

Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]

Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.

Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]

Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]

Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.

Popularność Cyberpunka spada. Co dalej z kultowym uniwersum?

Popularność Cyberpunka spada. Co dalej z kultowym uniwersum?

Teoretycznie byliśmy skazani na Cyberpunka – to uniwersum, które ma w sobie wszystko, by zawładnąć umysłami odbiorców na całym świecie. Na razie jednak zamiast cybersukcesu, mamy cyberporażkę. Ale Night City nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa.

Cyberpunkowy rollercoaster. Gracze wypominają błędy, a giełda szaleje

Cyberpunkowy rollercoaster. Gracze wypominają błędy, a giełda szaleje

10 grudnia, po kilku opóźnieniach, premierę ma "Cyberpunk 2077" - jedna z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat. Choć recenzenci, którzy mieli już okazję wypróbować produkcję CD Projekt RED podkreślają, że to świetna historia, wskazują również na liczne błędy. Co ma niemały wpływ na giełdowe notowania.