Wydanie 7/2020 (58) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 7/2020 (58)

Data publikacji: 30.06.2020

Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!

Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.

Kuba Dobroszek

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 7/2020 (58)

1

Opinie

Sadowski: Bycie bogatym jest dla pokolenia Z celem życia [KOMENTARZ]

Użytkownicy TikToka nie znają świata bez internetu, nie wiedzą, co to dyskietka i że kiedyś były inne partie oprócz PiS i PO. Dla nich to Facebook jest przeżytkiem. Witaj w świecie pokolenia Z. Nie rozumiesz tego? Cóż, jesteś już niestety stary, jesteś już emerytem, nawet jeśli jesteś tylko milenialsem.

20

Strategie

Tiktok. Tam, gdzie spełniają się marzenia

Facebook? A skądże! Instagram? Kiedyś był fajniejszy. Snapchat? Już dawno umarł. Wydaje się, że w świecie mediów społecznościowych to TikTok rozdaje coraz lepsze karty. Startując od zera, można tam zarobić. I nie są to małe pieniądze.

24

Wywiady

Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!

Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.

28

Ludzie

10 najciekawszych polskich tiktokerów

Choć TikTok służy przede wszystkim do zabawy, znajdziesz na nim wiele profili wychodzących poza stricte rozrywkowy schemat. Spędziliśmy w aplikacji wiele godzin, a teraz podpowiadamy, które konta warto obserwować, jeśli interesuje cię coś więcej niż tylko taneczne ruchy w rytm znanych przebojów.

30

Ludzie

Nowoczesny patriotyzm gospodarczy: Ubranie z siatki 3d

Koszulka czy spodnie o właściwościach wiruso- i bakteriobójczych? To już nie tylko koncepcje szalonych naukowców, którzy w swoich laboratoriach opracowują nowe pomysły, ale potrzeba rynkowa. Potrzeba, którą próbuje zaspokoić marka Brubeck.

33

Wywiady

Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu

W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.

44

Strategie

Zarobić na sztuce

Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.

50

Strategie

Bitwa o handel

Pieniądze lubią ciszę. Zwłaszcza w branży nieruchomości. Kiedy wszyscy mówią o ratowaniu przedsiębiorstw i utrzymaniu miejsc pracy, między właścicielami centrów handlowych a najemcami trwa przeciąganie liny.

53

Strategie

Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.

56

Strategie

Na suszy można zarobić

Z roku na rok mamy w Polsce coraz dłuższe i dokuczliwsze susze, a nasze zasoby wodne należą do najmniejszych w Europie. Szukamy więc usług i produktów, które pozwolą nam się na suszę przygotować, a rosnący popyt sprawia, że coraz więcej firm na niej zarabia.

58

Marka Godna Zaufania

Marketing w czasie rzeczywistym

Mówienie o produktach, które na co dzień dominują w naszej narracji biznesowej, zeszło na drugi plan. Teraz najważniejsze jest, żeby być solidarnym, żeby być z klientami, żeby realizować to, czego oni od nas chcą i potrzebują w tym trudnym okresie. Tak się buduje markę godną zaufania – mówili uczestnicy debaty „My Company Polska”.

62

Raporty

Raport Praca po pandemii. Życie bez biura

Pracownicy od lat walczyli o możliwość pracy zdalnej. Pomogła im w tym pandemia. Efekt? Praca w firmach już nigdy nie będzie taka sama. To może być chwila prawdy dla właścicieli biurowców.

68

Moja firma

Pieniądze na startupy. Oto, jak je zdobyć

To będzie dla startupów rok próby. Choć pieniędzy na rynku nie brakuje, to młodym firmom technologicznym będzie je trudniej zdobyć. W dodatku rzadko kwalifikują się do wsparcia z Tarczy Finansowej. Z drugiej strony przybywa jednak funduszy VC, które chcą sypnąć groszem. Podpowiadamy, gdzie ich szukać.

72

Moja firma

Inwestycje dla ludu

Crowdfunding nie jest sposobem na stabilne przychody. To raczej inwestycje obliczone na łut szczęścia, z których statystycznie większość się nie powiedzie, ale kilka może znacznie wynagrodzić poniesione ryzyko. W kryzysie ten sposób inwestowania ma się świetnie.

75

Moja firma

Nowa normalność, czyli Cisco ułatwia działanie małym i średnim firmom

Cisco to firma doskonale znana od lat na rynku zaawansowanych rozwiązań związanych z cyfrową komunikacją. Teraz – oprócz dużych przedsiębiorstw – chce swoją ofertą zainteresować także mniejsze firmy. Dzięki temu mogą one korzystać z profesjonalnych rozwiązań, sprawdzonych w największych korporacjach. To bezcenne w czasie, gdy praca zdalna staje się normą, a nie wyjątkiem.

79

Moja firma

Tarcza finansowa PFR w pytaniach i odpowiedziach

Masz problem z tarczą? Skontaktuj się z przedstawicielem PFR lub banku, w którym masz konto. Na kilka z często pojawiających się pytań ze strony przedsiębiorców odpowiedzi przygotował przedstawiciel PFR Maciej Buczkowski.

81

Moja firma

Tarcza finansowa PFR: jak szybko pozyskać subwencję?

W walce o przetrwanie firmy w czasie COVID-19 liczą się czas i pieniądze. O tym, jak szybko i bezproblemowo pozyskać subwencję z Tarczy Finansowej PFR, opowiadają konsultanci Banku Pekao SA, którzy na co dzień wspierają przedsiębiorców.

90

Moja firma

Pomagać z głową

W dobie kryzysu, który czeka nas po pandemii, wolontariat pracowniczy może stać się receptą na podtrzymanie pozytywnej energii, która się w nas zrodziła. Bo pomaganie jest nie tylko szlachetne, ale też się opłaca.

93

Moja firma

Laptop czy desktop? Jaki komputer wybrać

Mobilność to nie wszystko! Przy wyborze komputera do pracy liczą się też inne czynniki, np. wydajność, wygoda, no i cena. Często więc z przenośnymi urządzeniami wygrywają komputery stacjonarne. Sprawdzamy i podpowiadamy.

98

Felietony

Fryzjerzy wyklęci

„Kierując się obroną transcendentalnych właściwości ludzkiego bytu – prawdy, dobra i przede wszystkim piękna – w tym domu wiosną A.D. 2020 działał konspiracyjny zakład fryzjerski. Wbrew nieludzkiemu prawu i haniebnym donosom sąsiadów tutaj z najwyższym poświęceniem walczono o estetykę włosów Polaków. Cześć pamięci wszystkich fryzjerów wyklętych!”.

100

Moja firma

Z pogranicza segmentów. Autotest

Volkswagen Arteon to nie jest typowy model. Korzeniami sięga Passata, ale w obecnej postaci to już samodzielny byt. Choć wykorzystuje technologie dobrze znane z innych pojazdów Volkswagena, to od lat buduje własny wizerunek – samochodu efektownego, niepozbawionego fantazji i zarazem solidnego. I ma większe aspiracje niż popularny Passat.

102

Lifestyle

Król piwa

O majątku Jana Albina Goetza-Okocimskiego, właściciela jednego z największych w Polsce browarów, krążyły legendy. Tak barwne, że niemal kosztowały go utratę życia.