Pruszyńska-Witkowska: Bez ryzyka nie ma biznesu

Joanna Pruszyńska-Witkowska, fot. materiały prasowe Joanna Pruszyńska-Witkowska, fot. materiały prasowe
W biznesie kieruję się tym, czy to, co robię, ma sens. Wielokrotnie zdarzało mi się podejmować ryzykowne decyzje, jak każdemu przedsiębiorcy – mówi Joanna Pruszyńska-Witkowska, współzałożycielka Future Collars.

Po 20 latach w branży PR wskoczyła pani do sektora edukacji cyfrowej. Skąd wziął się pomysł na nową firmę i zmianę branży? Nigdy nie sądziłam, że trafię do branży szkoleniowej. Ale nic nie zadziało się nagle. To był proces, który zrodził się z moich zainteresowań dotyczących miejsca i roli kobiet w biznesie i gospodarce. Od czego się zaczął?

W ramach projektu Znane Ekspertki zrobiłyśmy kilka raportów o kobietach w sektorze finansowym i technologicznym. Zrozumiałam wtedy, że na skutek szybko postępującej automatyzacji i wykorzystaniu sztucznej inteligencji kobiety w sektorze finansowym, obecnie stanowiące tam 80 proc. zatrudnionych, jako pierwsze stracą pracę. Uratować je może tylko nabycie nowych cyfrowych umiejętności. To był dla mnie wake-up call: jest duży problem i trzeba się nim zająć. Drugą rzeczą, która zmotywowała mnie do uruchomienia szkoleń kompetencji cyfrowych, było spotkanie z Muhammadem Yunusem, laureatem Pokojowej Nagrody Nobla. Gdy byłam na jego odczycie, czułam jakby mówił do mnie, siedziałam zaczarowana i słuchałam, jak opowiadał o przedsięwzięciach komercyjnych skupiających się na rozwiązaniu problemów społecznych. Yes, powiedziałam do siebie, to jest to, co chcę zrobić w moim dalszym życiu zawodowym. Wychodząc ze spotkania, powiedziałam o moim postanowieniu koleżance. Zaśmiała się, bo całe życie zawodowe przepracowałam w komunikacji i nic innego...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2020 (58)

Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY