Pomagać z głową

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe
W dobie kryzysu, który czeka nas po pandemii, wolontariat pracowniczy może stać się receptą na podtrzymanie pozytywnej energii, która się w nas zrodziła. Bo pomaganie jest nie tylko szlachetne, ale też się opłaca.

Trzydziestu pracowników trójmiejskiego oddziału Kompanii Piwowarskiej w ciągu dwóch dni pomalowało siedzibę gdańskiego Centrum Praw Kobiet. Partnerująca inicjatywie firma Flügger dostarczyła 150 l farby, a pracownicy Kompanii zapewnili darmową siłę roboczą. Siedziba fundacji zmieniła się nie do poznania. Wymalowano na biało sufity, ściany, okna, kraty, parapety, kaloryfery, drzwi, wymieniono klamki, kontakty i wyłączniki. W korytarzu pracownicy wymienili zniszczoną wykładzinę na estetyczne linoleum. Agata Robińska, koordynatorka ds. zrównoważonego rozwoju w Kompani Piwowarskiej, dodaje, że pracownicy firmy z browarów w Tychach, Białymstoku i Poznaniu oraz centrali firmy w Warszawie wspierali z kolei podopiecznych schronisk dla zwierząt. – Ich akcje polegały m.in. na odremontowaniu pomieszczeń – tak, aby stworzyć bezpieczne i godziwe warunki dla bezdomnych zwierząt, którym dodatkowo wolontariusze zakupili karmę – dodaje. 

Choć malowanie ścian czy budowanie bud dla psów niewiele ma wspólnego z browarnictwem, akcja nie powinna dziwić. Nie od dziś wiadomo, że wolontariat pracowniczy, którego uczestnicy angażują się w społecznie pożyteczną pracę niekoniecznie związaną z branżą, z której się wywodzą, to doskonały sposób na rozwój kompetencji pracowników, wzmocnienie wizerunku przedsiębiorstwa i poprawę relacji między zatrudnionymi a firmą. Niestety w Polsce wciąż niedoceniany. Z III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego, które przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu wraz z Centrum Wolontariatu, wynika, że mamy...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2020 (58)

Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY