pracownicy
zobacz inne tematyCzy możemy liczyć na wolną Wigilię w tym roku? Minister finansów wyjaśnia
Propozycja ustanowienia Wigilii dniem wolnym od pracy wywołała gorącą debatę w sferze publicznej. Minister finansów Andrzej Domański, który 20 listopada był gościem Radia ZET, przedstawił swoje stanowisko, zwracając uwagę na potencjalne skutki finansowe oraz wpływ na przedsiębiorców.
Polacy coraz rzadziej zgłaszają sprawy mobbingowe. Dlaczego?
W trzech kwartałach br. wpłynęło 795 skarg w kwestii podejrzeń o działania mobbingowe. To o 12,8% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków odnotowano 912. Tak wynika z danych Państwowej Inspekcji Pracy. Zdecydowaną większość stanowią skargi podpisane, mimo że nastąpił spadek w odniesieniu do poprzedniego roku.
Szefowie widzą wyższe korzyści z inwestycji w rozwój Gen-AI niż w zdrowie psychiczne swoich pracowników
Około 82% pracowników jest narażonych na wypalenie zawodowe. Jeden na trzech (32%) pracodawców zdaje sobie sprawę, do czego może doprowadzić brak odpowiedniego zarządzania zasobami ludzkimi.
Aż ¾ ogłoszeń o pracy dla doświadczonych specjalistów w branży IT oferuje zatrudnienie na kontrakcie B2B
W Polsce firmy zajmujące się oprogramowaniem i informatyką zatrudniają nawet 99% osób na kontraktach B2B. Niebawem mogą wejść w życie nowe przepisy dotyczące zmiany umowy.
Jakie plany na coraz dłuższe emerytury mają Polacy?
Długowieczność jest rzeczą, która nas fascynuje i o którą intensywnie zabiegamy, prowadząc zdrowy tryb życia czy korzystając z dorobku medycyny. Nie zapominajmy także o zabezpieczeniu finansowym.
85 proc. polskich pracowników w wieku 60+ jest przychylnych automatyzacji pracy
Blisko ⅓ polskich pracowników z pokolenia milenialsów (28-44 lata) oraz ¼ z pokolenia X (45-59 lat) czuje się przepracowana. Zarówno wśród Zetek (18-27 lat) jak i baby boomers (60 lat i więcej) takie poczucie towarzyszy mniej niż ⅕ badanych.
Na co najczęściej chorują pracownicy
Podwyższone ciśnienie, otyłość czy wysoki cholesterol. To najczęstsze przyczyny wizyt u lekarza pracowników - wynika z badań firmy Medicover.
Podwyżki w Kaufland. Sieć walczy o pracowników
Nie tylko Lidl i Biedronka podjęły decyzję o sporych podwyżkach dla pracowników. Dołączył do nich Kaufland.
Pracownicy polskiej branży finansowej pod lupą. Jak wygląda ich zaangażowanie
Jak pokazuje analiza Kincentric, wskaźnik zaangażowania w polskiej branży finansowej w 2022 r. wyniósł tylko 48 proc. Co więcej, ponad jedna czwarta pracowników jest całkowicie niezaangażowana.
Raport Książeczka Zdrowia. Skuteczna terapia pracowników
Zadbaj o swoich pracowników, a oni zadbają o twoją firmę. Dotyczy to przede wszystkim opieki zdrowotnej, psychologicznej, a także dietetycznej.
Jak skutecznie zadbać o motywację pracowników w erze pracy hybrydowej?
Ostatnie trzy lata w biznesie upłynęły pod hasłem „zmiany”. Wiele firm mierzyło się w tym czasie ze skutkami nowej rzeczywistości zapoczątkowanej przez pandemię. Z nieprzewidywalnością musieli się zmagać również pracownicy, którzy z dnia na dzień przenieśli się z biurowych open space’ów do własnych domów.
Słyszymy głos pracowników
Najlepszym sposobem na budowanie pozycji dobrego pracodawcy jest dobra komunikacja. Od niej zaczyna się przyjazne środowisko pracy – przekonuje Magdalena Wyrzykowska-Glezner z PGE Polska Grupa Energetyczna SA.
Pracownicy ze spektrum autyzmu to bardzo wyspecjalizowani fachowcy. Dlaczego warto ich zatrudniać?
1 proc. – tyle, jak wynika z raportu NIK, wynosi zatrudnienie w Polsce ludzi ze spektrum autyzmu. Tymczasem, co podkreślają eksperci, to niemal idealni kandydaci do pracy w branży IT. Ale nie tylko, bo takie osoby – wbrew stereotypom – świetnie radzą sobie również chociażby w działach sprzedaży.
Raport Employer Branding. Czas na EB czyli jak uwodzić nowych pracowników i zatrzymać talenty
Dobry pracownik to skarb. Z tym stwierdzeniem zgadza się aż 81 proc. polskich firm, które ma problem z jego znalezieniem - wynika z raportu ManpowerGroup. Być może ich problem polega na tym, że nie doceniają siły employer brandingu. A powinny!
Coraz więcej pracy wykonują roboty. By przetrwać w tym świecie, trzeba mieć odpowiednie kompetencje
W 2018 r. liczba godzin przepracowanych przez człowieka w kluczowych branżach przemysłu wynosiła 71 proc. W przyszłym roku ten współczynnik spadnie do 58 proc., bo coraz więcej pracy będą wykonywały roboty. By przetrwać w tym świecie, trzeba mieć odpowiednie kompetencje – mówili uczestnicy debaty Kompetencje przyszłości na rynku pracy dzisiaj i do 2030 r.
Jak doceniać, a przy tym realnie wspierać pracowników
Spadek motywacji, efektywności i samopoczucia to konsekwencje długofalowego stresu oraz napięcia, w jakim żyją pracownicy od ponad roku. By temu przeciwdziałać, potrzebny jest miks empatii oraz realnego wsparcia ze strony pracodawców. Jak do niego dojść, radzi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Najważniejsze informacje ze świata biznesu. Listopad 2021
Najnowsze informacje i wiadomości ze świata biznesu.
Pracownicy jak piłkarze? Pracodawcy zaczynają oferować "premię za transfer"
Wyższa pensja plus 500 złotych w formie wynagrodzenia za "transfer" - takie oferty przestają dziwić w miejscowościach turystycznych.
Przedsiębiorcy wskazali największe wyzwania na najbliższe 5 lat
Pandemia rzuciła przedsiębiorcom nowe wyzwania, ale jedno pozostało niezmienne – pracownik. Choć w tym roku firmy MŚP najbardziej obawiają̨ się restrykcji związanych z pandemią Covid-19 (67% wskazań), to w perspektywie najbliższych 5 lat największą bolączką będą rekrutacja i utrzymanie pracownika (56% wskazań́).
Jak czujemy się rok po pandemii i jak rozumieć "nową normalność" w pracy? [DEBATA]
Od ponad roku żyjemy w okresie bezprecedensowej zmiany. Postanowiliśmy zastanowić się, co z niej może wyniknąć – dla nas, dla naszych firm, pracowników. W tym numerze zaczynamy cykl debat „Zmiana i co dalej?”, do której będziemy zapraszać ekspertów z różnych dziedzin.
Jak dbać o zmienne potrzeby pracowników w dynamicznej rzeczywistości
Jak troszczyć się o pracowników w rzeczywistości, która jest nieprzewidywalna, pełna zmiennych decyzji, niepokoju i lęku? Jak zadbać o ich motywację, lojalność i poczucie przynależności do organizacji, gdy pracują zdalnie lub hybrydowo? O tym rozmawiamy z Joanną Grudnik, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Grupowych w Unum Życie TUiR S.A.
Firma w problemach. Co z pracownikami? [FELIETON]
Co może lub wręcz powinien zrobić przedsiębiorca, który jest dotknięty skutkami pandemii i myśli o np. postępowaniu restrukturyzacyjnym? Konkretne porady w kontekście zarządzania pracownikami ma Michał Sowiński, partner w kancelarii Graś i Wspólnicy.
Szkolnictwo Branżowe 2.0., czyli czas liderów branż z WorldSkills Poland
Inicjatywa WorldSkills Poland (FRSE) robi niemałe zamieszanie w procesie szkolenia przyszłych kadr. Jej głównym celem jest zmiana stereotypowego myślenia o nauce w szkołach branżowych, promocja i zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej rozwoju umiejętności zawodowych oraz budowania profesjonalnego wizerunku szkół branżowych.
Stabilizacja na rynku pracy. Firmy skończyły ze zwolnieniami?
Trzeci kwartał br. na rynku pracy to stabilna stopa bezrobocia i rosnąca liczba aktywnych zawodowo – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Zdaniem ekspertów Personnel Service, korzystne wskaźniki to dobry sygnał dla pracowników, ale niewystarczający powód do optymizmu.
Pracownik nie tylko w pracy. Jak dbać o efektywność zatrudnionych po godzinach?
Jak pokazują dane z raportu „Wellbeing, społeczności i benefity firmowe... czyli jak możesz wspierać employee experience”, społeczna izolacja na pierwszym etapie pandemii sprawiła, że coraz więcej osób zmniejszyło czas poświęcony na treningi lub z nich całkowicie zrezygnowało.
Fala zwolnień pracowników dopiero przed nami?
Stosunkowo niewielki przyrost bezrobocia w czerwcu, wynoszący 0,1 pkt proc. w stosunku do maja, jest raczej miernikiem pogarszającej się sytuacji na rynku pracy - uważa Monika Fedorczuk, ekspertka Konfederacji Lewiatan.
Wellbeing w małych przedsiębiorstwach - od czego zacząć?
Wellbeing zyskuje na coraz większym znaczeniu w miejscu pracy. Managerowie zdali sobie sprawę, że umowa o pracę i dobre wynagrodzenie często już nie wystarczają, aby zatrzymać w firmie cennego pracownika