Appet to nowy startup w branży pet tech. Czy internetowa porównywarka karmy odniesie sukces?
Karolina Kur, CEO Appet, fot. materiały prasowePomysł Appet.pl narodził się w głowach founderów m.in. w związku z rosnącą wartością rynku pet tech (wg Global Market Insights w 2028 r. ma ona sięgnąć 20 mld dol.) oraz rosnącą liczbą zwierząt domowych (zgodnie z danymi Eurostatu w Polsce żyje już prawie 20 mln zwierząt domowych; w trakcie pandemii liczba ta urosła o ok. 20 proc.).
Pierwsze finansowanie działalności w kwocie 1 mln zł spółka Appet uzyskała z funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój startupów, potencjał docenił także przez fundusz Augere Health Food Fund ASI Sp. z o.o., który rozwija swój portfel inwestycyjny w kierunku branży pet tech. W ramach BRIdge Alfa spółka Appet otrzymała z funduszu Augere środki w kwocie 1 mln zł m.in. na prace badawczo-rozwojowe nad żywieniem zwierząt.
Appet współtworzą miłośnicy zwierząt i nowych technologii, naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego oraz studenci tej uczelni, którzy chętnie zaangażowali się w budowanie przetwarzalnej bazy produktowej.
Konfigurator doboru karmy i w 100 proc. obiektywne rekomendacje
Wyróżnikiem Appet.pl jest autorski konfigurator dobierający karmę, opracowany we współpracy ze specjalistami żywienia z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Przygotowany przez zespół IT algorytm w kilka sekund oblicza indywidualne zapotrzebowanie na karmę psa i kota, na podstawie podanych przez opiekuna danych. Jak wynika z danych analitycznych serwisu po 1 miesiącu działalności, połowa użytkowników, którzy zapoznali się z Appet, uzupełniła dane swojego zwierzaka za pomocą konfiguratora. Rekomendacje karm, które otrzymuje opiekun zwierzaka są w pełni obiektywne i odpowiadające na potrzeby. Założenie konta w Appet.pl pozwala odblokować też dodatkowe funkcje, takie jak śledzenie podaży karmy czy monitorowanie zdrowia zwierzaka.
Nie tylko klient jest zadowolony
Współpracę z Appet.pl doceniają także producenci, marki i sklepy. Do tej pory firmie udało się pozyskać ponad 50 partnerów, którzy już w 1 miesiącu działalności marketplace zauważyli wzrost zainteresowania ich ofertą, co przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Aktualnie w ofercie Appet znajduje się ok. 20 tys. produktów różnych marek.
Sprawdź też: Milenialsi - co to za roczniki
Appet nawiązuje współpracę biznesową również z niszowymi markami, które nie mają wystarczających budżetów marketingowych na szeroko zakrojone działania reklamowe. A te Appet.pl realizuje we własnym zakresie, stawiając na wielokanałowość, a ogromny potencjał w dotarciu do klienta końcowego firma dostrzega m.in. na TikToku. Liczne raporty z rynku zachodniego wskazują, że to medium świetnie się sprawdza w przypadku produktów dla zwierząt.
Aplikacja mobilna, własna marka suplementów i karm, a także podbój zachodnich rynków
Kolejne miesiące spółka Appet chce poświęcić na rozbudowę serwisu o nowe funkcje. Jeszcze w tym roku wystartuje także aplikacja mobilna na iOS i Android, dzięki której jeszcze łatwiej będzie można zadbać o swojego zwierzaka. Twórcy Appet podkreślają łatwość skalowania rozwiązania na rynkach zachodnich.
Stworzenie aplikacji Appet.pl to tylko początek – spółka chce realizować pomysły w branży pet tech, wykorzystując dane big data do komponowania nowatorskich składów karm, które jednocześnie nadal mają być funkcjonalne i potrzebne. W związku z tym, prowadzone są zaawansowane rozmowy z inwestorami. Planowane jest pozyskanie środków przeznaczonych na dalszy rozwój Appet.pl i szerokie działania marketingowe, które umożliwią spółce wyjście na rynki zagraniczne. Jest na nich ogromny potencjał, a zwierzęta przez coraz większą liczbę opiekunów traktowane są jak pełnoprawni członkowie rodziny.
Wszystkie dane, tj. problemy zdrowotne zwierząt oraz oczekiwania żywieniowe zebrane poprzez aplikację, będą poddawane analizie i na tej podstawie opracowywane zostaną kolejne linie żywienia – karmy oraz suplementy. Wykorzystanie analizy danych pozwoli na eliminację procesu walidacji produktów na rynku oraz opracowywanie pożądanych przez konsumentów produktów. Aktualnie firma przygotowuje się również do wprowadzenia na rynek własnej linii naturalnych suplementów dla psów – AppetCare.