Black Friday. Zamówienie w twoim e-sklepie co 0,94 sekundy

Fast White Cat
Fast White Cat, fot. materiały prasowe
Black Friday to wyzwanie dla e-commerce. Trzeba zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie. Przy wdrożeniu lub całorocznej pracy nad e-sklepem myśleć o nim nie tylko w kategorii tu i teraz, ale przygotować go także na to, co może wydarzyć się w przyszłości i jakie warunki może podyktować świat biznesu. Jak robimy to w Fast White Cat, doprowadzając do tego, że w Black Friday nasz klient, popularny polski e-commerce, generuje zamówienie co niecałą sekundę?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2022 (87)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jako Fast White Cat do projektów podchodzimy perspektywicznie i odpowiedzialnie. Kiedy wdrażamy e-sklep, myślimy o nim nie tylko w kategorii tu i teraz, ale przygotowujemy go także na to, co może wydarzyć się w przyszłości i jakie warunki może podyktować świat biznesu. Dlatego dbamy o to, by wdrażane przez nas sklepy były skalowalne i umożliwiały biznesom naszych partnerów perspektywę wzrostu. Jednym z przykładów takiego podejścia jest nasza współpraca z popularnym polskim e-commerce, którego sklep przygotowaliśmy na dużą liczbę zamówień, dzięki czemu w okresach zwiększonego ruchu, jak Black Friday, działał bez przeszkód i generował ogromną liczbę zamówień. Jak? Zawsze działamy na wypracowanych już standardach i naszych wypróbowanych, autorskich, stale ulepszanych rozwiązaniach, które wdrażamy przez cały czas pracy z Magento. Dzięki temu możemy zapewnić naszego klienta, że przy okazji wzmożonego ruchu – w tym przypadku Black Friday – sklep poradzi sobie z wyzwaniem i obsłuży każdego klienta końcowego. Doświadczenie Fast White Cat wynikające z niemal dekady pracy z Magento podpowiedziało nam, jak poprowadzić ten projekt.

Jak to się stało, że sklep naszego Partnera wygenerował nowe zamówienie co (niecałą) sekundę

- Znamy Magento od podszewki, dlatego poruszamy się po nim sprawnie. Dobraliśmy takie rozwiązania, aby spełniały założenia biznesowe i sprawiliśmy, że są one odpowiednio zoptymalizowane tak, aby nie generować nadmiarowego obciążenia, gdy klient końcowy wykona konkretny ruch w sklepie. Magento jest z całą pewnością odpowiednim wyborem, jeśli myślimy o platformie sprzedażowej gotowej na przyjęcie ogromnego ruchu, również w wersji Open-Source. W chwili największego peaku sprzedażowego niezakłócona obsługa każdej transakcji jest celem nadrzędnym każdego e-commerce. Lata doświadczeń w pracy z Magento 2, doświadczenie w zaawansowanych rozwiązaniach chmurowych (AWS), mocny nacisk na jakość i dobre praktyki w pracy z Magento 2, pozwoliły na zaoferowanie przez Fast White Cat rozwiązania kompleksowego, a zarazem gotowego na właściwe dopasowanie do danego biznesu.

- Tworzymy kod zgodnie ze sztuką, dzięki temu, że jest on napisany w optymalny sposób, e-sklep naszego partnera nie ma problemów z niedziałającą czy zbyt wolno uruchamianą stroną.

- Mamy odpowiednio zaprojektowaną infrastrukturę autoskalującą, co pozwala sklepowi dostosować się do aktualnego w danym momencie ruchu na stronie.

- Współpracujemy z firmami, które stawiają na innowacyjne i stabilne rozwiązania jak AWS.

Wydajne rozwiązania, czyli dlaczego nie lubimy marnować energii

Przy wydajnych projektach wspiera nas AWS. Jak? To manage services, (elementy czy usługi), które oferuje AWS, pozwalające nam stworzyć całą układankę, czyli sprawnie działający e-sklep. Usługi te (mowa tu o np. Amazon ElastiCache – in-memory cache, Amazon OpenSearch – wyszukiwaniu w tekście czy Amazon Aurora – relacyjnej bazie danych) zarządzane są po stronie AWS i sprawiają, że my jako Fast White Cat, nie musimy martwić się o ich podstawową konfigurację, a jedynie skupić się na wykorzystaniu ich możliwości i potencjału przy realizacji całego projektu. Co więcej, odpowiednio dobrane maszyny wirtualne od AWS – procesory AWS Gravition w usłudze Amazon EC2 – dają naszym wdrożeniom najlepszą wydajność w porównaniu z najbardziej standardowymi i popularnymi procesorami typu x86. Nasze testy wykazały, że silnik Magento na procesorach AWS Gravition działa nawet o 20 proc. wydajniej niż przy identycznej mocy obliczeniowej w wymienionych popularnych procesorach, a obsługując aplikacje bazujące na technologii uczenia maszynowego, nowoczesne procesory od AWS przetwarzają dane nawet trzy razy szybciej. Są przy tym energooszczędne, pobierając o 60 proc. mniej energii. Są one także tańsze, co jest zaletą dla budżetu naszego klienta. Dlatego wykorzystujemy je we wszystkich usługach i wszędzie, gdzie są dostępne.

Dodatkowo mamy odpowiednio skonfigurowane i wypracowane mechanizmy autoskalujące. W związku z tym nasz partner nie obawia się, że sklep nie utrzyma dużego ruchu, np. po wysłaniu newslettera czy innej komunikacji marketingowej o promocji. Wdrażane przez nas sklepy na serwerach AWS autoskalują się tylko wtedy, gdy jest taka potrzeba, co oznacza, że zwiększają swoją moc wprost proporcjonalnie do aktualnej liczby klientów odwiedzających sklep. To najlepsze rozwiązanie pod względem budżetu naszego partnera – nie płaci bowiem za pełną moc obliczeniową sklepu. W ten sposób dbamy również o zrównoważony rozwój i generujemy mniejszy ślad węglowy.

Buduj sukces przez doświadczenie

W niecałą sekundę można wiele, ale tylko wtedy, gdy na zapleczu zbudowało się niemal 10-letnie doświadczenie. To właśnie dzięki temu stworzyliśmy dla naszego klienta sklep, który uniesie każdą liczbę klientów końcowych i w okresie globalnej promocji wygenerował 144 065 zamówień, w najbardziej decydującym momencie dając ponad 385 zamówień w godzinę, czyli ponad 64 zamówienia na minutę, a więc jedno zamówienie w niecałą sekundę. Co więcej, użytkownicy składali kolejne zamówienia przez całą dobę, także w środku nocy, co jasno pokazuje, że odpowiednia opieka nad sklepem klienta wymaga pełnego zaangażowania przez 24 godz. na dobę. Nawet kilka minut niedziałającej platformy wygeneruje dotkliwe straty dla marki. Właśnie dlatego bez względu na wielkość sklepu, który wdrażamy lub utrzymujemy, zawsze od początku pracujemy tak, by w razie potrzeby był on w stanie przyjąć maksymalnie dużo zamówień, chroniąc naszych klientów przed utratą marży w trakcie ważnych wydarzeń rynkowych. C

Chcesz naprawdę dużej sprzedaży w swoim e-commerce? Napisz do nas: [email protected].

---

Retailowi eksperci z AWS – Magdalena Rempuszewska, Digital Transformation Architect AWS, i Paweł Moniewski, Enterprise Solutions Architect AWS, radzą:

Takie wydarzenia jak Black Friday czy Cyber Monday to przede wszystkim wyzwanie, aby zapewnić najlepsze customer experience. Jak się do tego przygotować?

- Automatyzacja i inteligentne silniki rekomendacyjne. Zautomatyzuj wszystko. Skorzystaj z usług, które mogą skalować się automatycznie (Route53 do skalowania DNS, Auto-scaling EC2, Elastic Load Balancer). Stosuj inteligentne silniki rekomendacyjne (np. jak Amazon Personalize) uwzględniające informacje o dostępności, produktach podobnych i nietypowych wzorcach zakupowych, jakie zazwyczaj występują podczas takich wydarzeń jak Black Friday.

- Symulacje i testy. Weryfikuj obciążenia na bazie historycznych eventów jak Black Friday. Symulacje ruchu w e-commerce i testy wydajnościowe zapobiegają utracie marży w trakcie ważnych wydarzeń rynkowych. Dzięki infrastrukturze chmurowej można łatwo wykonać takie testy i nie ponosić stałych kosztów infrastruktury. Monitorowanie Korzystaj z metryk i alertów Amazon CloudWatch.

- Monitorowanie. CloudWatch pomaga utrzymać kontrolę nad wykorzystaniem zasobów, aby zapewnić najlepszą jakość usługi dla klientów.

- Think Big. Dobrze wdrożony system, skalowalna i bezpieczna infrastruktura, narzędzia analityczne Artificial Intelligence i Machine Learning mogą otworzyć nowy potencjał biznesowy i zapewnić najlepszy customer experience we wszystkich działaniach promocyjnych oraz wspierać własne eventy związane np. z programem lojalnościowym bądź rabatowym.

My Company Polska wydanie 12/2022 (87)

Więcej możesz przeczytać w 12/2022 (87) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ